Toks nuosmukis skatina gamintojus galvoti apie pasitraukimą iš segmento arba alternatyvių modelių pasiūlą. „Toyota“ Europos padalinio vadovas Didier Leroy’us leidiniui „Automotive News Europe“ pripažino, kad šiuo metu konkuruoti vidutinių automobilių klasėje yra labai sudėtinga. „JATO Dynamics“ duomenimis, per pirmuosius keturis šių metų mėnesius „Avensis“ pardavimai Europoje smuktelėjo net 28 proc., tad D. Leroy’us pripažino, kad gali tekti koreguoti pasiūlą šiame segmente ir apsvarstyti, ar išvis reikia specialiai Europos rinkai skirto modelio, ar galima čia prekiauti globalesniu produktu. Prasti „Avensis“ rezultatai ir mažėjanti vidutinių automobilių rinka gali paskatinti Japonijos gamintoją europiečiams pasiūlyti „Camry“ modelį.
Masinių vidutinių automobilių pirkėjai vis dažniau renkasi prestižinių markių modelius. Jau minėtu sausio-balandžio laikotarpiu 3-serijos BMW aplenkė populiariausią masinį vidutinį modelį „Volkswagen Passat“, o C klasės „Mercedes-Benz“ ir „Audi A4“ buvo populiaresni už antroje vietoje tarp masinių modelių atsidūrusį „Opel Insignia“. Jei masinius ir prestižinius vidutinio dydžio modelius suverstume į vieną katilą, prestižiniams atitektų net trys iš pirmųjų keturių vietų. Reikia prisiminti, kad dėl panašios prestižinių markių konkurencijos prieš kurį laiką išnyko masinių didelių automobilių klasė.
„PwC Autofacts“ analitikas Christophas Stuermeris pastebi, kad kovodami su šiuo reiškiniu kai kurie masiniai gamintojai savo vidutinius modelius „išaugino“ vos ne iki 5-serijos BMW dydžio. Atsikovoti pirkėjus bandoma ir siūlant „prestižines“ masinių modelių versijas, pavyzdžiui, kitąmet Europos rinkoje pasirodysiantis naujos kartos „Mondeo“ bus pirmasis „Ford“ modelis, turintis ištaigingą „Vignale“ komplektaciją, pasižyminčią geresne salono apdaila ir turinčią daugiau modernios įrangos. Panašių planų „Renault“ turi su „Initiale Paris“ linija.
„Ford“ planuoja, kad „Vignale“ galėtų sudaryti apie 5 proc. Europoje parduodamų automobilių. „IHS Automotive“ būsimajam „Mondeo“ prognozuoja puikius rezultatus: šio modelio pardavimai Vakarų Europoje kitąmet turėtų pasiekti 100 tūkst. vnt. ir daugiau nei du kartus viršyti 2013 m. rezultatą. Su „Mondeo“ debiutu „IHS Automotive“ sieja ir viso vidutinių automobilių segmento atsigavimą: prognozuojama, kad kitais metais Vakarų Europoje bus realizuota apie 560 tūkst. masinių vidutinių automobilių.
„Opel“ siekdama paskatinti pirkėjų susidomėjimą „Insignia“ modeliu pasitelkė agresyvią kainodarą ir pasiekė puikių rezultatų. Šiais metais pasirodęs atnaujintas „Insignia“ buvo pasiūlytas už mažesnę kainą ir jo pardavimai Vakarų Europos rinkoje išaugo 33 proc.
Nors vidutinių automobilių segmentas keičiasi, jis lieka svarbiu didelių įmonių autoparkams. Ch. Stuermeris mano, kad siūlydami palankų komforto, saugumo, mažų degalų sąnaudų ir žemos kainos derinį šie automobiliai ras savo pirkėją, tačiau gamintojai pelno čia galės gauti tik išnaudodami bendras architektūras. Pavyzdžiui, netrukus pasirodysiantis „Volkswagen Passat“ yra sukurtas tos pačios MQB architektūros pagrindu kaip ir „Volkswagen Golf“, „Škoda Octavia“, „Seat Leon“ ar „Audi A3“. Toks sprendimas turėtų sumažinti „Passat“ gamybos kaštus ir leisti šiame sunkumų prispaustame segmente uždirbti pelno.
Vis dėlto T. Urquhartas pastebi, kad prestižiniai vidutiniai modeliai ir toliau aršiai konkuruos su masiniais, nes dėl didesnės liekamosios vertės gali pateikti patrauklius lizingo pasiūlymus ir dažnas pirkėjas vietoje modernaus „Mondeo“ už nežymiai didesnę mėnesinę įmoką pasirinks C klasės „Mercedes-Benz“.