Nauja hibridinė jėgainė
„Yaris Cross“ bus montuojama ketvirtos kartos hibridinė jėgainė. „Toyota“ – pirmoji įmonė, pradėjusi sėkmingai diegti hibridines technologijas į B segmento automobilius, pirmasis „Yaris Hybrid“ modelis rinkoje debiutavo dar 2012 metais. Nuo tada vien Europoje buvo parduota daugiau nei 500 tūkst. hibridinių hečbekų, kurie dar didesnį būrį klientų supažindino su hibridinėmis technologijomis ir atskleidė jų privalumus.
„Yaris Cross“ yra pirmasis „Toyota“ modelis, į kurį montuojama naujos kartos hibridinė pavara. Ji sukurta pagal didesnio 2 ir 2,5 l darbinio tūrio variklius turinčių naujų „Corolla“, C-HR, RAV4 ir „Camry“ modelių jėgainių pavyzdį. Hibridinei pavarai pritaikytas naujas Atkinsono ciklu veikiantis 1,5 litro darbinio tūrio benzininis variklis, preciziškai suprojektuotas mažinant trintį ir mechaninius nuostolius bei optimizuojant degimą. Rezultatas – didesnis sukimo momentas esant žemiems sūkiams ir mažesnės degalų sąnaudos. Variklio efektyvumas siekia 40 proc., o tai – geresnis rodiklis nei analogiško dyzelinio agregato. Būtent tai leido sumažinti degalų sąnaudas ir CO2 emisijas.
Maksimali naujos hibridinės jėgainės galia siekia 116 AG. Ypač daug dėmesio skirta traukos perdavimui, todėl reakcija į akceleratoriaus paspaudimą – itin greita. Modelio su priekiniais varomais ratais CO2 emisijos neviršija 90 g/km, o visais ratais varomos AWD-i versijos yra mažesnė nei 100 g/km (pagal NEDC perskaičiuotos vertės WLTP rodikliai siekia atitinkamai mažiau nei 120 g/km ir neviršija 135 g/km). Šie duomenys nėra galutiniai ir gali pasikeisti po paskutinių sertifikavimo testų.
„Yaris Cross“ naudojama nauja „Toyota“ sukurta GA-B platforma, ant kurios gaminami giminingieji hečbekai. Ji užtikrino kėbulo standumą ir tapo solidžiu subalansuotos važiuoklės, kuri leido pasiekti tikslų bei aštrų valdymą, pagrindu. Dar geresnės dinamikos suteikia hibridinis AWD-i modelis su dvigubų trikampių svirčių galine pakaba.
Išmani visų varančiųjų ratų sistema
Viena iš funkcijų, leidžiančių „Yaris Cross“ laikyti tikru visureigiu, yra išmani visų varančiųjų ratų sistema. Tai – išskirtinė šio segmento hibridinio modelio savybė. AWD-i suteikia papildomo sukibimo ir stabilumo vairuojant įprastomis sąlygomis arba ant slidžios dangos. Elektrinė visų varomų ratų sistema yra kompaktiškesnė už analogišką mechaninę, o mažesnis jos svoris leido „Yaris Cross Hybrid AWD-i“ pasiekti geresnių degalų sąnaudų ir CO2 emisijų rodiklių.
Sukimo momentą galinei ašiai sistema perduoda automobiliui pajudant iš vietos ir įsibėgėjant. Vairuojant įprastomis sąlygomis, varomi tik priekiniai „Yaris Cross“ ratai, bet kai užfiksuojamas prastas sukibimas, automatiškai įjungiama visų varančiųjų ratų sistema. Pavyzdžiui, taip gali nutikti užvažiavus ant drėgnų akmenų, vairuojant per smarkų lietų, įveikiant sniegą ar smėlį.
Pažangi pagalbinė sistema
Naujojo „Yaris Cross“ visureigio pagrindas – išskirtinio kėbulo standumo suteikianti GA-B platforma. Siekdama gauti aukščiausią įvertinimą griežtėjančiuose automobilių saugumo bandymuose, „Toyota“ toliau tobulina „Safety Sense“ aktyviojo saugumo sistemas ir pagalbines funkcijas. Vairuotojui pateikiama svarbiausia informacija, įspėjimai apie pavojų, prireikus automobilis automatiškai stabdomas ir keičiama jo važiavimo trajektorija. Tai leidžia išvengti daugelio pavojų.
„Yaris Cross“ pardavimas Baltijos šalyse prasidės 2021 m. vasarą.