Pateikdamas naują veiklos planą Japonijos koncerno vadovas Akio Toyoda pažymėjo, kad, pasiekus nulinę anglies junginių taršą, žmonės ir toliau galės mėgautis gyvenimu su visais patogumais. Anot jo, būtent todėl „Toyota“ siekia maksimaliai sumažinti CO2 emisiją ir stengiasi tai padaryti kuo greičiau.
„Gyvendami tokiame įvairialypiame pasaulyje pasiekėme tašką, kai tampa labai sudėtinga prognozuoti ateitį. Neįmanoma pasiūlyti vieno sprendimo, tinkančio visiems gyvenimo atvejams, todėl „Toyota“ sieks visame pasaulyje klientams suteikti kuo didesnį pasirinkimą. Jau dabar „Toyota“ siūlo didžiausią įvairiais varikliais varomų automobilių pasirinkimą: tai modeliai, turintys vidaus degimo variklius, įkraunami hibridiniai, elektromobiliai, vandeniliu varomi automobiliai“, – žadėjo koncerno vadovas.
Prioritetas – nulinės taršos elektromobiliai
A. Toyodos teigimu, pagal naudojamą energiją elektrifikuoti automobiliai turėtų būti skirstomi į dvi kategorijas. Jei baterijoms įkrauti naudojama ne iš atsinaujinančių šaltinių gaunama energija, bendra CO2 emisija niekuomet nebus nulinė.
Nulinę anglies junginių taršą įmanoma pasiekti elektromobilių eksploatacijai naudojant tik iš atsinaujinančių šaltinių gaunamą švarią elektros energiją. Koncernas „Toyota“ ypatingą dėmesį skirs būtent nulinės taršos elektrifikuotoms transporto priemonėms.
„Toyota“ artimiausiu metu pradės serijinę naujos kartos elektromobilio gamybą. Tuo pat metu plečiamą naująją bZ akumuliatorinių elektromobilių gamą greitai papildys dar du miesto visureigiai. Vienas iš jų bus elegantiško silueto vidutinio dydžio SUV modelis, o antras – kompaktiškas miesto krosoveris.
Projektuojant pastarojo saloną ypatingas dėmesys buvo skiriamas patogumui, nes tai itin svarbu tiek vidinės Japonijos rinkos pirkėjams, tiek ir mažesnius modelius pamėgusiems europiečiams.
Namų darbus atliko gerokai anksčiau
Naująjį krosoverį projektuojantys „Toyota“ inžinieriai siekia, kad jo energijos sąnaudos būtų kuo mažesnės.
Todėl tobulindami elektros pavarą inžinieriai siekė didžiausio efektyvumo, o tam pasitelkė visą per daugiau nei 30 metų sukauptą patirtį.
1997-aisiais būtent „Toyota“ pristatė pirmąjį serijinės gamybos hibridinį modelį – „Prius“, tačiau pirmieji darbai pereinant prie naujo tipo energijos prasidėjo dar anksčiau. 1992 m. įkurtas elektromobilių tobulinimo padalinys, o dar po ketverių metų rinkoje pasirodė elektra varomo populiariojo RAV4 miesto visureigio versija. Peržengus 2000-uosius, įvairiuose didmiesčiuose buvo testuojamas mažas vietiniam susisiekimui skirtas „e-com“ elektromobilis.
2012 m. „Toyota“ pristatė net du kompaktiškus elektra varomus elektromobilių prototipus – itin mažą „Coms“ modelį ir šiek tiek didesnį eQ. Jau tuomet buvo dedamos didžiulės pastangos siekiant visapusiškai išbandyti automobilių su iš tinklo įkraunamomis baterijomis galimybes.
Dabar, panaudodami visas turimas žinias, „Toyota“ inžinieriai siekia sukurti visą bZ serijos gamą. Pirmasis jos modelis – kompaktiškas SUV modelis, kurio vidutinės energijos sąnaudos neviršytų 0,125 kWh/1 km. Jei specialistams pavyks pasiekti užsibrėžtą tikslą, tai bus ekonomiškiausias kompaktiškas elektrinis SUV rinkoje.
Nauji modeliai atitiks skirtingus poreikius
„Toyota“ taip pat ketina pristatyti elektrinį vidutinio dydžio sedaną, kuris priklausys tai pačiai bZ šeimai. Jis turėtų būti itin patrauklus pirmojo automobilio ieškantiems pirkėjams. Taip pat ruošiamas didelis miesto visureigis su trečiąja sėdynių eile. Pastarajame modelyje tilps visi šeimos nariai ir jų daiktai, todėl bus galima leistis į laisvalaikio išvykas.
A. Toyoda pažymėjo, kad Japonijos koncernas ne tik elektrifikuos šiuo metu gaminamų modelių su vidaus degimo varikliais versijas, bet ir sparčiai pristatys naujus serijinės gamybos elektromobilius. Pastarieji bus siūlomi už išties įkandamą kainą. Naujosios bZ serijos modeliai turėtų patenkinti skirtingus įvairių klientų poreikius.
„Toyota“ siekia klientams visame pasaulyje pristatyti unikalaus ir akiai patrauklaus dizaino elektromobilius, išsiskiriančius vairavimo malonumu ir patogiu naudojimu“, – kalbėjo bendrovės vadovas.
Planuojama, kad iki 2030-ųjų Japonijos koncerno elektromobilių gamą iš viso sudarys 30 modelių. Tai bus ne tik asmeninės paskirties automobiliai, tačiau ir lengvieji komerciniai modeliai. Siekiama, kad dar neperžengus kito dešimtmečio ribos per metus būtų parduota 3,5 mln. elektra varomų šiuo prekių ženklu pažymėtų transporto priemonių.
Technologijų pažangai būtinos investicijos
Per pastaruosius 26 metus „Toyota“ koncernas į elektrinių pavarų technologijas investavo beveik 7,65 mlrd. eurų. Per tą laiką įmonė pagamino daugiau nei 19 mln. baterijų. Siekiant didesnio jų našumo ir mažesnių kainų, baterijos tobulinamos toliau. Šiam tikslui pasiekti planuojamos didesnės nei 15 mlrd. eurų papildomos investicijos.
Nuo 2006-ųjų „Toyota“ prekybos padalinys atidžiai analizuoja ličio gavybą. Nuo to laiko dedamos pastangos stabiliam šio brangaus metalo tiekimui užtikrinti.
Taip pat jau ilgiau nei 30 metų koncernas dalį naudojamos energijos gauna iš saulės elektrinių ir vėjo jėgainių. Naudoti iš atsinaujinančių šaltinių gaunamą energiją itin svarbu, norint iki 2035 m. pasiekti nulinę visų bendrovės gamyklų taršą.
„Toyota“ įvairiose pasaulio rinkose šiuo metu siūlo daugiau nei 100 skirtingų modelių su vidaus degimo varikliais, įsikraunančiomis ir įkraunamosiomis hibridinėmis pavaromis. Taip pat serijiniu būdu gaminami ir automobiliai su vandenilio degalų elementais. Gamintojo atstovybės šiuo metu veikia daugiau nei 170 šalių ir regionų.