Painiava kilo po to, kai V. Šleikus sudaužyto CH-R, kuriame avarijoje žuvo jo duktė, identifikacijos numerį (VIN kodą) patikrino internetinėje „AutoDNA“ svetainėje. Šioje, skelbiama, už mokestį galima patikrinti automobilio VIN kodą bei gauti transporto priemonės istorijos ataskaitą. Šioje galima rasti automobilio ridos duomenis, informaciją apie eismo įvykius, galimas vagystes, kitus įvykius, dėl kurių buvo kreipiamasi į automobilį draudusias įmones.

Būtent šios bendrovės ataskaitoje pamatytas įrašas skiltyje „Automobilio gamybos data“ pribloškė CH-R savininką. „AutoDNA“ pateiktoje ataskaitoje buvo nurodyta, kad V. Šleikaus oficialioje „Toyota“ ženklo atstovybėje „Auresa“ Panevėžyje įsigytas automobilis buvo pagamintas 2017 m. lapkritį, nors parduodant automobilį vyrui buvo pabrėžta, kad jo gamybos data – 2018 m. gegužė.

„AutoDNA“ ataskaitoje, gautoje DELFI, taip pat matyti identiški duomenys. Nurodoma, kad automobilio gamybos data – praėjusių metų lapkritis, pirmosios registracijos data – šių metų liepa. Taip pat pabrėžiama, kad ataskaitoje nėra jokių įrašų, susijusių su galimomis avarijomis ar pažeidimais.

"AutoDNA" ataskaitoje nurodoma, kad į tragišką avariją patekęs "Toyota CH-R" pagamintas pernai

DELFI pavyko pamatyti ir ataskaitas iš trijų skirtingų oficialių „Toyota“ duomenų bazių: centrinės garantijos, techninės dokumentacijos ir atsarginių dalių duomenų bazių. Šiose gi pateikiama informacija skiriasi kardinaliai.

Visose trijų duomenų bazių ataskaitose įrašyta automobilio gamybos data – 2018 m. gegužės 11 d. „Nėra jokių šansų, kad automobilis būtų pagamintas anksčiau nei ši data“, – teigiama DELFI „Toyota“ atstovų atsiųstame laiške.

Klaidų gali pasitaikyti

DELFI susisiekė su „AutoDNA“ atstovais Lenkijoje ir pasiteiravo, kodėl minėto „Toyota CH-R“ gamybos datos, pateikiamos tiek bendrovės, tiek gamintojo ataskaitose, tokios skirtingos. Publikuojame oficialų kompanijos raštu pateiktą atsakymą.

„AutoDNA“ surenka duomenis iš įvairių šaltinių, kurie skiriasi priklausomai nuo šalies, kurioje siūlomos mūsų paslaugos. Turimų duomenų apimtis priklauso nuo daugybės veiksnių ir niekuomet dvi ataskaitos apie skirtingus automobilius neatrodo taip pat, net jei kalbama apie tą pačią šalį.

Mūsų klientai visuomet perspėjami apie turimą su automobiliu susijusią informaciją prieš įsigydami ataskaitą. Kadangi informacija, pateikiama ataskaitose, teikiama trečiųjų šalių, ataskaitoje gali pasikartoti padarytos pradinės klaidos, pavyzdžiui, duomenis apdorojant rankiniu būdu. Nors mes stengiamės tokias klaidas eliminuoti, kai kurios gali išlikti, įskaitant ir automobilio gamybos datą. Mūsų duomenų bazės yra nuolatos atnaujinamos, kad būtų pateikiama pati tiksliausia informacija. Tai reiškia, kad bet kuri informacija, gauta naudojantis mūsų sistema, vėliau gali būti keičiama be jokio perspėjimo, apie ką yra informuojami mūsų klientai paslaugos naudojimo sąlygose.

Kaip paslaugos teikėjas, mes neturime teisės komentuoti, ar tam tikros transporto priemonės gamybos data yra teisinga, ar ne. Be to, nekomentuojame atskirų transporto priemonių ataskaitų ir tolesnio šių ataskaitų naudojimo.

Atkreipiame dėmesį, kad mūsų pateikiama automobilio istorijos ataskaita ir informacija joje turi būti naudojama kaip patarimas prieš perkant ar parduodant automobilį. Informacija, surinkta mūsų pateikiamoje ataskaitoje, turi būti tikrinama įgaliotoje automobilių prekybos atstovybėje ir nepriklausomų automobilių ekspertų, ir neturėtų būti vertinama kaip galutinė. Be to, turėtume pabrėžti, kad „Asdirect Sp. z o.o.“, kuri valdo „AutoDNA“ paslaugą, negali suteikti jokios garantijos dėl ataskaitos tikslumo, teisingumo ar nuoseklumo, kas pabrėžiama mūsų paslaugos teikimo sąlygose.“

Kaip žymimos datos ant detalių

Vitoldas Milius, Lietuvos autoverslininkų asociacijos (LAA) vadovas, akcentavo, kad įvertinus visą automobilio gamybos procesą, yra normalu, kad detalės, iš kurių surinkta transporto priemonė, pažymėtos ankstesnėmis datomis nei oficiali automobilio gamybos data. Pavyzdžiui, jei automobilio gamybos data – šių metų spalio mėnuo, normalu, kad jame sumontuotos detalės, pagamintos dar šių metų balandį.

Pasak eksperto, įprastai visiškai normalu, kad nuo automobilio užsakymo iki realios pagamino dienos praeina pusmetis, o retkarčiais gali pasitaikyti ir tai, kad detalės bus pažymėtos dar senesnėmis datomis. Taip dažnai yra tais atvejais, kai gaminamas modelis labai populiarus ar tos pačios detalės naudojamos skirtingiems modeliams.

Vitoldas Milius

„Nei vienas automobilių gamintojas negamina visko pats: dalis, komponentus tiekia dešimtys skirtingų bendrovių, todėl gamybą, ypač reikalingų dalių logistiką, būtina griežtai planuoti. Tad automobilių gamintojas numato, kad, pavyzdžiui, gamins 500 tūkst. kažkokių konkrečių modelių, tuomet užsako reikalingus komponentus skirtingose įmonėse. Kai šie pasiekia gamyklą, pradedamas gaminti automobilis, mat stengiamasi nieko nesandėliuoti, nes sandėliavimas yra tas veiksnys, kuris labiausiai augina automobilio gamybos kainą“, – aiškino specialistas.

Galima rasti ant stiklo

V. Milius pabrėžė, kad dažniausiai ant atskirų detalių nėra įrašoma galutinė automobilio gamybos data, visgi šią sužinoti yra įmanoma. Ekspertas prisiminė, kaip prieš keliolika metų jam teko pačiam į Lietuvą vežti naudotus automobilius ir, tikrinant, kada iš tiesų šie pagaminti, reikėdavo apžiūrėti kelias automobilio vietas.

„Būdavo, atvažiuoji pirkti automobilio ir pardavėjas tikina, kad šis, pavyzdžiui, pagamintas 2000-aisiais. O tikrinant duomenis paaiškėja, kad reali automobilio gamybos data yra 1999 m., o pirmoji registracija – 2000-ieji“, – kalbėjo V. Milius.

Išsiaiškinti, kuriais metais automobilis pagamintas iš tiesų, tuomet specialistas galėdavo labai paprastai: užtekdavo apžiūrėti automobilio langus. Pastarieji pirmiausia išduodavo, ar automobilis nebuvo daužtas, mat ant visų langų turėjo būti išspausdinti vienodi kodai. Be to, kode ant stiklo po iš taškelių sudaryta linija yra skaičius, žymintis gamybos metus.

„Pavyzdžiui, ant visų šiemet pagamintų automobilių stiklų kode įrašytas skaičius – 18“, – aiškino V. Milius.

Žuvo jauna mergina

DELFI primena, kad tragiška „Toyota CH-R“ avarija šiemet rugpjūtį. Visiškai naujas iš oficialios atstovybės pirktas automobilis pateko į avariją: partrenkė stirną.

Po avarijos, DELFI pasakojo V. Šleikus, atsidarė automobilio kapotas, o jis pats nesugebėjo suvaldyti transporto priemonės: ši slydo, vertėsi ir nusileido šonu ant išbetonuoto upelio pakrantės šlaito. Avarijoje žuvo V. Šleikaus duktė.

Avarijos metu neišsiskleidė nė viena transporto priemonės saugos pagalvių, tačiau ekspertai nustatė, kad šios automobilyje buvo. Dėl įvykio vyksta tyrimas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (205)