Išnagrinėti šį klausimą pavesta Prekybos departamentui, pranešė leidinys.
Prekybos departamentas patvirtino pradėjęs tyrimą, kuris D. Trumpo administracijai gali leisti nacionalinio saugumo sumetimais nustatyti automobilių importo muitą.
Prekybos sekretorius Wilburas Rossaspažymėjo, kad muitas gali būti nustatytas, jeigu jo vadovaujamas departamentas nustatys, kad automobilių ir jų dalių importas kelia grėsmę JAV nacionaliniams saugumui.
„Yra įrodymų, iš kurių matyti, kad importas iš užsienio ištisus dešimtmečius griovė mūsų vidaus automobilių pramonę“, – pareiškė W. Rossas.
„Prekybos departamentas atliks išsamų, sąžiningą ir skaidrų tyrimą, ar toks importas silpnina mūsų vidaus ekonomiką ir gali pakenkti nacionaliniam saugumui“, – pridūrė jis.
Savo ruožtu D. Trumpas pareiškė W. Rossui „nurodęs apsvarstyti“ galimybę pradėti tokį tyrimą.
„Pagrindinės pramonės šakos, tokios kaip automobilių ir jų dalių gamyba, yra lemiamai svarbios mūsų, kaip valstybės, galiai“, – pareiškė JAV prezidentas.
D. Trumpo administracija vadovavosi tokiais pat sumetimais, kai nustatė didelius muitus importuojamam plienui ir aliuminiui, nors dėl to ir kilo prekybos karo grėsmė.
Pranešama, kad Prekybos departamento tyrimas gali trukti mažiausiai dešimt mėnesių.
Apie būsimus pokyčius JAV prezidentas užsiminė ir socialiniame tinkle „Twitter“.
„Greitai bus svarbių žinių mūsų puikiesiems amerikiečių automobilių pramonės darbuotojams. Jūs daugelį dešimtmečių netekdavote darbo dėl kitų šalių ir jau pakankamai ilgai laukėte!“ – parašė jis.
Pasklidus žiniai apie planuojamą naują muitą, Japonijos prekybos ministras Hiroshige Seko suskubo įspėti, kad tokie Jungtinių Valstijų veiksmai „sukels sąmyšį pasaulio automobilių pramonėje“ ir pakirs laisvosios prekybos pagrindus.
Lengvieji automobiliai sudaro apie 30 proc. viso Japonijos eksporto į JAV. Tokijas jau yra pagrasinęs imtis atsakomųjų priemonių dėl Vašingtono nustatytų plieno ir aliuminio importo muitų.
Tuo tarpu JAV prekybos departamentas nurodė, jog iš statistinių duomenų matyti, kad užimtumas JAV automobilių gamybos pramonėje nuo 1990 iki 2017 metų sumažėjo 22 procentais.