Neįvardytos Europos automobilių gamybos bendrovės vadovas kalbėdamas su agentūra „Reuters“ nurodė, kad ypač skaudžiai tarifai galėtų atsiliepti kabrioletų sektoriui.
„Jei tarifai iš tiesų bus pritaikyti, gali sužlugti daugelis sandorių, pagal kuriuos Jungtinėse Valstijose šiuo metu parduodami konkretūs modeliai. Ypač didelį nerimą kelia kabrioletų realizavimo galimybės. „Brexit“ ir JAV tarifai gali pasmerkti šią rinką tolesniam traukimuisi“, – sakė Europoje veikiančios įmonės vadovas.
Kaip teigia analitikai iš konsultavimo bendrovės „Evercore ISI“, nemenki tarifai gali sužlugdyti verslo sandorius, pagal kuriuos parduodami tokie automobiliai kaip „Mercedes-Benz SL“, o kabrioletų rinka Jungtinėse Valstijose jau ir taip kenčia nuo smunkančio pardavimo. 2012 metais buvo parduota 177 tūkst. kabrioletų, bet iki 2019-ųjų šis skaičius veikiausiai sumažės iki 113 tūkst.
Pirmiau minėtas įmonės vadovas mano, kad prabangos klasės automobilių nišą pavyktų išsaugoti tik tada, jei automobilių gamybos įmonės susivienytų ir pasidalytų gamybos sąnaudas.
Kai kurie pramonės ekspertai tvirtina, kad daugelis Jungtinėse Valstijose veikiančių surinkimo gamyklų, įskaitant ir tas, kurios priklauso BMW, „Daimler“ bei „Volkswagen“, stokoja lankstumo, todėl gali nesugebėti tinkamai sureaguoti į žadamus pritaikyti tarifus.
Tarifai, žinoma, palies ne tik aukščiausios klasės transporto priemones, bet ir visus kitus užsienyje gaminamus automobilius. Pavyzdžiui, Jungtinėje Karalystėje pagamintos „Honda Civic“ kaina gali pakilti 25 proc., jei Japonijos bendrovė tarifų naštą perkeltų tiesiai ant klientų pečių pakeldama kainas. Vis dėlto labiau tikėtina, kad automobilių gamintojai sutiktų padengti maždaug pusę su tarifais susijusių sumų, kitą pusę palikdami sumokėti klientams.