Praėjusiais metais įvyko bandomojo iš dalies savavaldžio „Uber“ automobilio avarija, kurioje žuvo pėsčioji, ir požiūris į savavaldžius automobilius nuo to laiko nepagerėjo, teigia AAA. Tačiau, kaip rodo AAA duomenys, dar netgi iki šios avarijos 63 procentai amerikiečių bijojo važiuoti visiškai savavaldžiu automobiliu.

AAA nustatė, kad respondentai labiau linkę pasitikėti savavaldžiais automobiliais, kai šios technologijos taikymas ribotas. Maždaug pusė tyrimo dalyvių (53 procentai) teigė besijaučiantys gerai tuomet, kai savavaldė technologija pritaikoma nedidelio greičio ir trumpų nuotolių pervežimo būdams, pavyzdžiui, žmonių pervežimui kai kuriuose oro uostuose. Be to, 44 procentai sakė teigiamai vertinantys savavaldžius maistą pristatančius automobilius. Tačiau tik vienas iš penkių respondentų teigė, kad jaustųsi gerai, jei savavaldžiais automobiliais važiuotų jiems brangūs žmonės.

AAA neabejoja, jog, siekiant pakeisti požiūrį, esminis dalykas yra su naujausiomis technologijomis susijusi asmeninė patirtis. Kalbant apie tokias vairuotojui padedančias funkcijas kaip prisitaikanti greičio palaikymo kontrolė ar automobilį juostoje išlaikyti padedanti funkcija, AAA nustatė, kad vairuotojai, kurių automobiliuose yra šios funkcijos, linkę jomis pasitikėti 68 procentais labiau nei tie vairuotojai, kurių automobiliuose jų nėra. Tokio pobūdžio pagalba vairuotojui dažnai susieta su savavaldžiu vairavimu, nors vis tiek būtina, kad vairuotojas nuolat išliktų budrus ir atidus.

„Nepaisant to, jog išlieka didelė baimė, AAA tyrimas taip pat parodė, kad amerikiečiai nori mažais žingsneliais judėti šios technologijos įjungimo į jų kasdienybę link. Praktinis taikymas kontroliuojamoje, maža rizika pasižyminčioje aplinkoje drauge su sustiprintu švietimu suvaidins pagrindinį vaidmenį sumažinant baimę dėl savavaldžių automobilių“, – pranešime teigė Gregas Brannonas, AAA automobilių inžinerijos vadovas.

AAA šioje srityje turi realios patirties. Vienas iš grupės regioninių padalinių Las Vegase drauge su viešojo transporto įmone „Keolis“ ir Pietų Nevados regionine transporto komisija naudoja lėtą savavaldį autobusiuką. Po pasivažinėjimo juo daugelis apklaustų žmonių tvirtino, kad jų požiūris į savavaldžius automobilius pagerėjo, teigia AAA.

Nors tyrimas parodė, kad daugelis amerikiečių nelaukia savavaldžių automobilių antplūdžio, jis taip pat nustatė, jog dauguma žmonių yra įsitikinę, kad tai įvyks ganėtinai greitai. Tik daugiau nei pusė respondentų (55 procentai) teigė manantys, jog iki 2029-ųjų dauguma automobilių bus savavaldžiai. Negalvojantys, kad savavaldžiai automobiliai įsigalės jau greitai, minėjo tokias priežastis kaip nenorą atsisakyti vairavimo, patikimumo stoką ir technines problemas, teigia AAA.

Daugelis kompanijų lenktyniauja dėl savavaldžių automobilių pristatymo, tačiau panašu, kad iki dešimtmečio pabaigos jie dar nebus plačiai naudojami. Ši technologija, kaip ir su ja susiję reguliavimai, tebėra tobulinami. Ambicingiausiu savavaldžių automobilių išleidimo grafiku pasižyminčios kompanijos taip pat ketina panaudoti juos ne tiek atskiriems savininkams, kiek pavežėjimo ar pristatymo paslaugų kompanijoms. Tad automobilių savininkams dar teks vairuoti automobilius patiems.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (16)