Vilniuje – nepralenkiama „Volkswagen“ markė

Bendrovės „Longo LT“ automobilių pardavimų duomenys atskleidė ryškiausias naudotų automobilių pirkimų tendencijas.

Žvelgiant į sostinės gyventojų pirkimo įpročius, pirmosios pozicijos šiemet neužleidžia būtent „Volkswagen“ markės automobiliai. Vienam iš modelių – lygių nėra, jį įsigyja kone kas 7 pirkėjas, rašoma pranešime spaudai..

„Vilniuje lyderio poziciją užima „Volkswagen Passat B8“ dyzelinio variklio tipo automobiliai. Taip pat galime pastebėti, kad perkamiausi šio modelio gamybos metai – 2015-2019 m. Pastarųjų metų transporto priemonių, šiemet buvo nupirkta daugiausiai, o išvis šio modelio dairosi beveik kas septintas vilnietis“, – pastebi P. Valiukėnas.

Jis priduria, kad tarp pirmaujančių automobilių markių Vilniuje rikiuojasi ne tik vokiečių, bet ir čekų gamybos transporto priemonės: „Antrasis pagal populiarumą – „Volvo V60“, o trečiojoje vietoje lieka „Škoda Octavia“. Galima pastebėti, kad šių modelių universalų su dyzeliniais varikliais yra dairomasi būtent 2011-2018 m. gamybos.“

Automobiliai

Klaipėdoje ir Panevėžyje daugiausiai nuperkama „Opel“ automobilių

Atkreipdamas dėmesį į Klaipėdos ir Panevėžio naudotų automobilių pirkėjų tendencijas, „Longo LT“ vadovas pabrėžia, jog šiuose miestuose viena markė ypač geidžiama ir įsigyjama dažniausiai.

„Jau kuris laikas klaipėdiečiai ir panevėžiečiai renkasi įsigyti „Opel Astra“ universalus, varomus dyzeliu, to priežastis puikus kainos ir kokybės santykis – klientai gali įsigyti naujesnį automobilį už patrauklią kainą. Kaip ir Vilniuje, taip ir šiuose miestuose nėra svetimas vokiško komforto standartas. Populiariausi gamybos metai šiose miestuose – 2017-2019 m., o žvelgiant į bendrą šalies vaizdą, galime sakyti, kad lietuviams Vokietijoje gamintos transporto priemonės – nepamainomos“, – sako P. Valiukėnas.

Mažiau populiarūs prašmatnių markių automobiliai

Vis tik P. Valiukėnas įžvelgia dar vieną tendenciją. Anot jo, lietuviai vis mažiau dairosi prašmatnių transporto priemonių.

„Žvelgiant į bendrą naudotų automobilių perkamumo tendenciją šalyje, galima pastebėti, jog premium klasės automobiliai įsigyjami rečiau. Tam didelę įtaką turėjo padidėjusi bankinių palūkanų norma“, – pažymi jis.

Automobiliai

Karalius tarp kėbulo tipų – universalas

„Longo LT“ atstovo teigimu, 2024-iais ir toliau populiarumo nepraranda universalo kėbulo tipo automobiliai, kurių Vilniuje parduota net 360, Panevėžyje – 115, tuo tarpu Klaipėdoje – 71. Anot jo, šios transporto priemonės perkamumas nesikeičia jau ne vienerius metus.

„Šis kėbulo tipas – perkamiausias jau eilę metų dėl savo praktiškumo ir komforto. Jį įsigyja ne tik šeimos, turinčios atžalas, bet ir patogumo ieškantys vairuotojai, kadangi šie automobiliai – tiek talpūs, tiek praktiški ir yra tinkami ne tik miestui, bet ir tolimoms kelionėms“, – įžvelgia automobilių pardavimo ekspertas.

Lietuvoje dominuoja trys markės, populiariausi modeliai nesikeičia

Automobiliai

Bėgant metams lietuvių ištikimybė vokiškiems automobiliams nemažėja. Tyrimas parodė, kad 2024 m. pirmąjį pusmetį tarp populiariausių – naudoti „BMW“, „Volkswagen“ ir „Audi“ markių modeliai.

Pirmąjį 2024 metų pusmetį Lietuvos vairuotojai „carVertical“ automobilių istorijos patikros platformoje labiausiai domėjosi 3-ios serijos „BMW“ automobilių istorija – 6,2 proc. visų platformoje tikrintų automobilių. Už šio modelio rikiuojasi 5-ios serijos „BMW“ (5,8 proc.), „Volkswagen Passat“ (4,4 proc.), „Audi A4“ (4 proc.), „Audi A6“ (3,9 proc.).

Lyginant su tuo pačiu laikotarpiu 2023 m., į pirmąjį dešimtuką įsiveržė „Škoda Octavia“ (1,5 proc. visų istorijos patikrų) „Opel Astra“ (1,2 proc.) ir „Škoda Superb“ (1,2 proc.). „Vokiški automobiliai tokie kaip „BMW“ ir „Audi“ jau daugybę metų dominuoja naudotų transporto priemonių rinkoje. Vairuotojai juos mėgsta ne tik dėl patikimumo – dažnam savininkui automobilis yra ir įvaizdžio dalis. Tiesa, nemažai pirkėjų atkreipia dėmesį ir į „Škoda“ ar „Opel“, kurie nors ir pigesni, tačiau užsitarnavę gerą vardą antrinėje rinkoje“, – sako automobilių rinkos ekspertas Matas Buzelis.

Automobiliai

Labiausiai šalyje augo „Opel Zafira“ populiarumas Populiariausių markių dešimtukas per metus nepasikeitė – sąrašo viršuje dominuoja „BMW“ (17,2 proc. visų tikrintų automobilių), „Audi“ (13,1 proc.), „Volkswagen“ (12,6 proc.), „Mercedes-Benz“ (9,2 proc.) ir „Toyota“ (6,8 proc.). Tai rodo, jog lietuvių vairuotojai išlieka ištikimi toms pačioms automobilių markėms ir nėra linkę dairytis į kitus transporto priemonių gamintojus. Tarp visų tyrime dalyvavusių šalių, per metus labiausiai augo „Mini Coupé“ (+719,1 proc.), „Tesla Model 3“ (+534 proc.), „Tesla Model X“ (+297,6 proc.), „Audi RS7“ (+262,2 proc.) bei „Jaguar E-Pace“ (+186 proc.) populiarumas.

Naudoto automobilio ieškantys lietuvių pirkėjai santūresni – labiausiai šalyje didėjo „Opel Zafira“ istorijos patikrų skaičius (104,3 proc.). Už šio modelio rikiuojasi „Volvo V50“ (80,7 proc.), „Kia Sportage“ (59 proc.), „Honda Accord“ (46,7 proc.) ir „Opel Astra“ (42,8 proc.).

Šių modelių populiarumo augimas – gera žinia planuojantiems parduoti tokią transporto priemonę. Kuo automobilis paklausesnis antrinėje rinkoje, tuo brangiau jį galima parduoti.