Į iškilmingą automobilio pristatymo renginį, vykusį viename iš Berlyno metro sistemos tunelių, gamintojas sukvietė per 400 žurnalistų bei nuomonės formuotojų iš visos Europos. V. Žala pasakojo, kad tokiame renginyje dalyvavo pirmą kartą: „Dažniau man pačiam tenka būti tuo, kuris visuomenei pristato automobilius – tokius renginius su komanda organizuojame beveik kasmet, artėjant Dakaro raliui. Šį kartą pabuvau kitame vaidmenyje ir turiu pripažinti, kad likau visapusiškai sužavėtas“.

V. Žala pasakojo, kad pirmiausia įspūdį padarė gamintojo pasirinkta renginio vieta – pristatymas vyko centrinėje Berlyno Potsdamo aikštėje esančios metro stoties viename iš tunelių. Šis įrengtas daugiau nei prieš tris dešimtmečius ir niekada nenaudotas pagal paskirtį. Gamintojai sakė, jog ši vieta pasirinkta neatsitiktinai – pirmasis „Kodiaq“ 2016 metų rugsėjo pirmąją dieną taip pat buvo pristatytas Berlyne.

„Pasirinkta erdvė sukūrė ypatingą atmosferą, o vakaro žvaigždės išvažiavimas tarp susirinkusiųjų buvo panašus į naujos mados kolekcijos pristatymą. Apšvietimas, organizavimo profesionalumas, tiesioginė transliacija – buvo labai įdomu stebėti visus elementus aukščiausiame lygyje. Slapta pasvajojau kada nors ir savo Dakaro pristatymą padaryti tokiame lygyje“, – su šypsena veide pasakojo V. Žala.

Vaidotas Žala dalyvavo Škoda Kodiaq pristatyme

Didžiausi atnaujinimai slypi viduje

Naujasis „Kodiaq“ gali pasigirti itin gausiu sąrašu atnaujinimų – žvelgiant iš išorės pirmiausia į akis krenta naujo dizaino žibintai. Priekiniai aprūpinti 50 procentų daugiau atskirų šviesos segmentų, leidžiančių dar tiksliau projektuoti šviesos spindulį, kuris čia net 15 procentų ryškesnis už ankstesnio modelio. Galinėje dalyje sumontuoti naujos formos LED žibintai pabrėžia dar ryškesnį miesto visureigio charakterį. Tarp ryškiausių dizaino elementų galima pastebėti aštresnio dizaino ratų arkas, visiškai naujus buferius ar priekines groteles, kurias įstrižai kerta šviečianti LED juosta. Visi išoriniai pakeitimai buvo atliekami siekiant ne tik estetikos – gamintojui pavyko sumažinti pasipriešinimo koeficientą iki Cd=0.282, taip užtikrinant kiek įmanoma mažesnes degalų sąnaudas.

Nepastebimi, tačiau labai svarbūs atnaujinimai slypi viduje ir po variklio gaubtu. Šį modelį galima rinktis dviejų arba keturių varančiųjų ratų ir net penkių skirtingų variklio variantų: du dyzeliniai, du benzininiai ir, pirmą kartą „Kodiaq“, benzininis su įkraunamo hibrido technologija. Pastaroji versija ypatinga tuo, kad vien elektra galima nuvažiuoti net iki 100 kilometrų, o dėka greito krovimo, galinčio siekti 50 kW galią, bateriją nuo 10 iki 80 procentų įkrauti galima vos per 25 minutes.

Vaidotas Žala dalyvavo Škoda Kodiaq pristatyme

Viduje keleivius pasitinka visiškai naujas salonas su išmaniais centrinės konsolės valdikliais – trys sukami ratukai su 32 mm skersmens ekranais viduje čia atlieka net po kelias funkcijas. Daugeliui gamintojų perkeliant viską į lietumui jautrius paviršius, čekų gamintojas moderniai pažiūrėjo į tai, kas automobiliuose geriausiai veikia dešimtmečiais. Visa pagrindinė informacija vairuotojui pateikiama 10 colių skersmens skaitmeniniame skydelyje, o pramogų sistema ir kitos funkcijos gali būti valdomos 13 colių skersmens centriniame ekrane. Priekyje sumontuoti USB C tipo greitojo krovimo lizdai mobiliesiems telefonams bei vėsinama vieta bevieliu būdu krauti net du telefonus vienu metu.

Be technologinių atnaujinimų ir ekologiškų medžiagų, naudojamų salone, šis tapo dar didesnis. Bendrai automobilis pailgėjo 61 mm ir dėl to prasiplėtė erdvė keleiviams, sėdintiems trečioje eilėje, bei padidėjo bagažinės talpa. Penkiavietės versijos bagažinė išaugo 75 litrais ir dabar siekia 910, septynvietės versijos padidėjo 70 litrų. Nulenkus galines sėdynes bagažinės talpa išauga net iki 2105 litrų (septynvietėje versijoje – 2035 l).

Automobilyje sumontuotos net kelios naujos saugos bei komforto sistemos, o jau anksčiau buvusių funkcionalumas patobulintas. Pavyzdžiui naudojantis Remote Park Assist „Kodiaq“ galės pats prisiparkuoti vairuotojui stovint šalia automobilio.

V. Žala po renginio minėjo, jog laukia pirmųjų bandomųjų važiavimų, nes atnaujinimų sąrašas per ilgas, jog būtų galima viską suprasti tiesiog perskaičius ar pačiupinėjus automobiliui stovint. Pirmieji modeliai Lietuvą turėtų pasiekti 2024 metų pavasarį.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją