„Pastaruoju metu vairuoti Vilniuje tapo išties pavojinga, praktiškai bet kur gali papulti ant duobės ar asfalto plyšio. Per 15 metų dar nesu matęs tokios situacijos. Pavyzdžiui, Juodajame kelyje ar Molėtų plento pradžioje – duobės ant duobės, vairavimas kaip amerikietiškuose kalneliuose, jei užšoksi, važiuoklės remontams išleisti šimtus ar tūkstančius eurų“, – sakė Pavilnio rajone gyvenantis vairuotojas Dainius Labutis.

Fotografu dirbantis vilnietis pripažįsta, kad duobės yra pažymimos ir tvarkomos, bet dangos įtrūkimai tokie dažni, jog tvarkytojai nespėja reaguoti.

„Šalia Pavilnio, tuoj už posūkio, žiojėjo bent kelios didelės duobės, jas užpylė tik po trijų dienų, pats mačiau, jog per tą laiką toje vietoje nukentėjo ne vienas automobilis“, – teigė vyras.

Trupa ir gatvės, ir šaligatviai

Sostinės gatves prižiūrinčios įmonės „Grinda“ atstovas Egidijus Steponavičius paaiškino, kad tokia situacija susidarė dėl neįprastai didelių ir dažnų oro temperatūrų skirtumų.

„Kitaip nei pernai, šią žiemą kone kiekvieną parą temperatūra svyruoja tarp teigiamos ir neigiamos. Kai tirpsmo vanduo kaupiasi dangų mikroplyšiuose ir staigiai užšąla, asfaltas „išsproginėja“ – kasnakt atsiranda daug naujų duobių. Nors dauguma jų nėra didelės, išties kelia nepatogumų eismo dalyviams“, – sakė jis.

E. Steponavičiaus teigimu, daugiausia naujai atsiveriančių duobių fiksuojama tose gatvėse, kuriose asfalto danga buvo atnaujinta seniausiai ir kur stebimi intensyvūs sunkiasvorio transporto priemonių eismo srautai. „Kita vertus, atidesni vaikščiotojai jau pastebėjo, kad tokia žiema nepalanki ne tik asfalto, bet ir betono dangoms: besikartojantys atšilimo-užšalimo ciklai panašiai sutrupina šaligatvio plyteles ir gatvių trinkeles“, – pastebėjo „Grinda“ atstovas.

Proveržis – tik pavasarį

Kelininkai avarinių – keliančių pavojų eismo saugumui – duobių remontą pradėjo dar gruodžio viduryje. Žiemą, nedirbant asfalto gamykloms, duobės tvarkomos šalto asfalto mišiniais. Tam papildomai naudojamas regeneruotas karštas asfaltas, specialistais sako, kad tokiu atveju galima užtikrinti geresnę darbų kokybę.

„Reikia atkreipti dėmesį, kad nepakanka duobes „paslėpti“ keliomis saujomis frezuoto asfalto: siekiant tinkamai sutvarkyti avarines duobes, būtinas tiesus kraštų pjūvis, nuodugnus duobės išvalymas, tinkamas kraštų apdorojimas specialiosiomis medžiagomis. Tik tokiu atveju galima tikėtis kokybiško rezultato. Būtent dėl šios priežasties pagrindiniai gatvių remonto darbai prasidės pavasarį – nusistovėjus teigiamai temperatūrai, išėjus įšalui ir pradėjus dirbti asfalto gamykloms“, – sakė E. Steponavičius.

Pasak „Grindos“ atstovo, pastaruoju metu duobes tvarkančių ekipažų skaičius yra padidintas, suformuotos papildomos brigados, organizuojamas darbas pamainomis. Pirmiausia tvarkomos duobės intensyviausio eismo srautų A, B ir C kategorijų gatvėse, taip pat gatvėse, kuriomis vyksta viešojo transporto eismas. Nuo sezono pradžios Senamiestyje, Naujamiestyje, Žirmūnuose, Antakalnyje buvo sutvarkyta apie 600 kv. m duobių.

Ne tik pažymėti, bet ir įvertinti

Apie prastą Vilniaus gatvių būklę vairuotojai signalizuoja ir socialiniuose tinkluose bei navigacijos programėlėse. Vienoje populiariausių jų „Waze“ duobes žyminčių ikonėlių yra kone kiekvienoje sostinės gatvėje, pranešimų apie kliūtis kelyje gausu ir programėlėje „Tvarkau miestą“.

Pasak E. Steponavičiaus, šiuo metu gatvių remonto specialistai išbando naują informacijos fiksavimo ir pasidalijimo priemonę, kuri leidžia ne tik pažymėti avarinės duobės vietą, bet ir vizualiai įvertinti pažeidimų mastą.

Vilniaus mieste gatvių ir šaligatvių dangą tvarko trys bendrovės – „Grinda“, „Kerista“ ir „YIT Lietuva“.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (19)