Atsakingi vairuotojai suskubo į medicinos įstaigas, kad ne tik gautų išrašą, jog vairuoti gali, tačiau ir iš tiesų įsivertintų savo sveikatos būklę. Vis dėlto, ne visiems tokia patirtis buvo teigiama. Komunikacijos specialistas Jaunius Špakauskas pasakoja visą sveikatos patikrą perėjęs per tris minutes, o iš jų didžiąją laiko dalį užėmė „popierių“ pildymas.
„Už 3 minutes – 40 eurų arba 800 eurų už valandą. Va čia tai atlyginimas!
40 eurų kainuoja profilaktinis vairuotojo „patikrinimas“ privačioje na tipo klinikoje.
Pas savo gydytoją privačioje – patekčiau tik po trijų savaičių, o dar ten reikia nuotoliu pasirodyti psichiatrui. Psichikos, sako, netikrina, užtat pažiūri per kamerą ir išrašo pažymą už 20 eurų.
Į valdišką įstaigą – neprisiskambinsi, išvis neįmanoma, užtat visi privačių klinikų savininkai riebiai riebiai išsiriebaluoja pirščiukus.
Oi, pardon, patikrina vairuotojų sveikatą!!! Čia tam, kad nevažinėtų žabali duobėtomis miestų gatvėmis ir kiaurais šalies keliais.
Sveikatos „patikrinimas“ tetruko lygiai 3 minutes (pasirengęs iš anksto sekiau laiką). Sveikatos „patikrinimui“ buvo skirtos kokios 30 sekundžių, kitka – darbas su popieriais.
Paklausė, ar aš sveikas, ar nevartoju kokių vaistų ir prietamsyje uždengus rankele paprašė įžiūrėti keturias raides – dvi kaire, dvi dešine. Man tas, žinoma, nesudėtinga po lazerinės akių korekcijos, bet neva daktaras nesivargino nė patikrinti ar būsimasis kelių erelis nesukčiauja“, – „Facebook“ įraše dėsto J. Špakauskas.
Pasak jo, tokia patikra neturi nieko bendro su vairuotojų sveikata ir eismo saugumo, o yra tik lengvas būdas pasipelnyti ar gauti leidimą vairuoti tiems, kuriems to daryti jau nereikėtų.
„Šita iki koktumo absurdiška sveikatos „patikrinimo“ sistema, kurią, neslėpkime, privalu įrašyti į žavingų privačių sveikatos įstaigų lobistų darbų aukso fondą, absoliučiai neturi nieko bendra su sveikata, eismo dalyvių saugumu, net su gausybe popieriukų, kuriuos paskubomis reikia užpildyti internetuose.
Čia yra įžūlios ir begėdiškai atviros korupcijos schema tam, kad F klasės ofisą primenančiuose kabinetuose susirinktų pinigus mainais į beverčius popieriukus, be kurių jos didenybė „Regitra“ neišduoda leidimo pilotuoti mašiną.
Vakar galėjau, o šiandien - jau reikia skirti 3 minutes ir 40 savo sąžiningai užkaltų eurų.
Tiesa, turbūt šita paslauga labai praverčia, kai nei akys dirba, nei rankos veikia, anei psichika stabili. Tada tie 40 eurų yra solidi investicija, galima būtų ir daugiau susimokėti. Bet absoliučiai sveikam ir sąžiningam žmogui..?
Bent jau sužinojau, kad turint šlapinimosi sutrikimų irgi pasirodo negalima vairuoti. Užtat turėjau pakankamai gudrumo į jautrų klausimą oriai atsakyti „Ne“, – piktinasi komunikacijos specialistas.
„Tai yra valstybės toleruojamas žmonių apiplėšimas. Čia yra yra sovietmetis, kuris privačioms įstaigoms yra labai naudingas“, – portalui „Delfi“ pridūrė jis.
„Regitros“ duomenimis, spalio mėnesį dar buvo likę apie 115 tūkstančių vairuotojų, kuriems būtina atlikti sveikatos patikrą iki 2025 m. sausio 1 d.
Pasak „Regitros“ Paslaugų valdymo ir vystymo departamento vadovo Tautvydo Paliulio, vairuotojai apie savo medicininės pažymos galiojimo laiką gali sužinoti prisijungę prie „Regitros“ puslapio vairuotojų portalo ir identifikavus save per „Elektroninius valdžios vartus“ arba per viešą paiešką, tam reikės asmens kodo ir vairuotojo pažymėjimo numerio.
Jau ir anksčiau sklandė nemažai abejonių dėl tokių medicininių pažymų objektyvumo ir patikimumo, tačiau T. Paliulis teigė, jog „Regitra“ nevertina gydytojų darbo.
„Mes gauname duomenis tiesiogiai iš „E.sveikatos“ ir mes nevertiname, ar ta pažyma yra išduota teisingai, tai – gydytojo atsakomybė. Gauname patį faktą ir priimame sprendimą dėl vairuotojo pažymėjimo galiojimo“, – laidoje „Delfi diena“ sakė T. Paliulis.
Tiems, kurie laiku nepasitikrins sveikatos, bus sustabdytas vairuotojo pažymėjimo galiojimas. Gavus pažymą nieko papildomo daryti nereikės, teisė vairuoti atsinaujins automatiškai.