Pirmiausia toks automobilis išvažiavo kontroliuoti Kauno vairuotojų. Tiesa, įranga yra kilnojama, todėl jį galima perkelti ant bet kurio kontrolės automobilio. Ji skenuoja automobilių valstybinius numerius ir mato, ar vairuotojai susimokėjo rinkliavą.

Praėjus metams, įmonės „Parkavimas Kaune“ direktoriaus pavaduotojas Andrius Derliūnas sako, kad tokia įranga itin padidino kontrolierių darbo našumą.

„Ši įranga ypač gerai atlieka savo funkciją ilgose gatvėse. Yra apskaičiuota, kad šis kontrolės būdas per 1 valandą leidžia patikrinti net 1000 automobilių. Šis inovatyvus ir išmanus parkavimo kontrolės būdas ne tik leidžia darbo efektyvumą padidinti ne vieną kartą, bet ir stipriai sumažina piktnaudžiaujančiųjų skaičių“, – teigia A. Derliūnas.

Kontrolė

Pasidomėjus, kiek „baudų“ tokia įranga išrašė, A. Derliūnas sako, kad įmonė neskaičiavo, kiek pranešimų buvo išrašyta pasitelkus šį metodą, tačiau nustatė, kad sistemos našumas yra 4 kartus didesnis negu 1 kontrolieriaus.

Nepaisant to, kad įranga dirba gerai, anot A. Derliūno, šiuo metu nėra planuojama įsigyti daugiau tokios įrangos komplektų.

O štai situacija Vilniuje yra kiek kitokia. Nors e.kontrolės automobilis iškart buvo pramintas „vairuotojų siaubu“, o apie jo darbo pradžią paskelbta dar praėjusį gruodį, iš tiesų gatves jis pasiekė vos prieš porą mėnesių.

Elektromobilės kontrolės automobilis

Kaip žiemą teigė savivaldybė, siekiant reguliuoti jų užimtumą, dalis parkavimo vietų yra apmokestinamos, o tai ilgainiui gali kelti iššūkių užtikrinant efektyvią parkavimo kontrolę, todėl imamasi pažangaus sprendimo.

„Matydami kasmet augantį kelionių automobiliais skaičių ir tai lemiantį didelį poreikį stovėjimo vietoms, imamės efektyvesnės parkavimo kontrolės sostinėje. Pristatome modernią e. kontrolės sistemą, kuri fiksuos neapmokėto parkavimo pažeidimus, stebės stovėjimo vietų užimtumą ir leis sumažinti žmogiškųjų klaidų tikimybę“, – pranešime cituojamas Vilniaus miesto savivaldybės Administracijos direktorius Adomas Bužinskas.

Sostinė įrangą ėmė naudoti vasaros pabaigoje, todėl, pasak JUDU Klientų patirties vadovės Linos Juknevičienės, sunku vertinti ir turimus duomenis.

Elektromobilės kontrolės automobilis

„Dėl spręstų teisinių klausimų su sistemos diegėjais šis automobilis Vilniaus gatvėse pradėjo darbuotis tik rugpjūčio 13 d., todėl objektyviai vertinti naudas, dar šiek tiek ankstoka. Kol neišspręsti vairuotojų informavimo bei asmenų su negalia identifikavimo klausimai, naudojame hibridinės kontrolės modelį, tai yra, e.kontrolės sistema identifikuoja automobilius, kurie yra nesumokėję rinkliavos ir tada juos papildomai patikrina kontrolierius. Tačiau jau po pirmųjų darbo dienų, akivaizdu – sistemos efektyvumas 5 kartus didesnis nei vieno kontrolieriaus“, – portalui „Delfi“ atskleidė L. Juknevičienė.

Ji patvirtina ir A. Derliūno žodžius – įranga sumažina piktnaudžiaujančių vairuotojų skaičių, nes pamatę automobilį žmonės skuba susimokėti rinkliavą.

„Pirmuosius rezultatus turim, tačiau kol kas nesinori kalbėti apie konkrečius skaičius – tai tik pirmi du mėnesiai, todėl daryti išvadas dar anksti. Visgi manome, kad e. kontrolės automobiliai tikrai pasiteisins. Tiek darbo efektyvumo prasme, tiek ilgainiui keičiant vairuotojų įpročius. Pastebime, kad važiuojant kontrolės automobiliui, vairuotojai suskumba mokėti“, – sako L. Juknevičienė.

Bauda už parkingą

Pasirodžius pranešimams apie tokios įrangos atsiradimą, pasirodė abejonių, ar dėl to nenukentės kontrolierių darbo vietos. JUDU atstovė ramina, kad kontrolierių atsisakyti neplanuoja.

„Rinkliavos vietų skaičius mieste nuolat didėja ir geografiškai plečiasi, todėl reikėjo sprendimo. Paprasčiausias būdas būtų ženkliai padidinti kontrolierių skaičių, tačiau mes pasirinkome ne tokį lengvą ir paprastą sprendimą – kontrolės procesą skaitmenizuoti. Be to, mieste yra vietų, kur pėsčiasis kontrolierius visada bus efektyvesnis nei automobilis su specialia įranga“, – tikina L. Juknevičienė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją