„Rinkimus organizuojame jau dvidešimt trečią kartą, tačiau jų dalyviai kiekvieną kartą mus nustebina. Niekas nebūtų pagalvojęs, kad vos per metus rinka taip apsivers – dar pernai daugiausia automobilių turėjo dyzelinius variklius, o šiemet tokių yra netgi mažiau nei hibridinių. Jau nieko nestebina augantis krosoverių populiarumas, o šiemet jų turime rekordinį kiekį, kaip ir benzinu varomų automobilių. Išrinkti geriausią bus be galo sunku, visos rinkimų komisijos ir konsultantų laukia mėnesis sunkaus ir labai įdomaus darbo, o automobilių gerbėjams per tą laiką stengsimės pateikti kuo daugiau to darbo užkulisių“, – teigė rinkimus „Lietuvos metų automobilis 2020“ organizuojančios asociacijos „Lietuvos žurnalistų autoklubas“ prezidentas Valdas Valiukevičius.
Nominacijos atnaujintos atsižvelgiant į rinkos tendencijas
Pati svarbiausia rinkimų nominacija yra „Lietuvos metų automobilis 2020“, tačiau jų yra ir daugiau.
Šiemet pirmą kartą bus išskirtos dvi visureigių nominacijos – viena jų bus skiriama tikriems SUV modeliams, kuriais galima nesibaiminant lįsti ir į bekelę, o kita – nedideliems miesto krosoveriams. Dar viena nauja nominacija – „Metų multimedija“, kuri bus skiriama už geriausią informacinę sistemą.
Kitos rinkimų nominacijos jau tapo tradicinėmis – „Už dizainą“, „Sportiškiausias automobilis“ (renka ir teikia laida „Pagal Jurgį“), „Metų vairas“ (teikiama lenktynininkui, labiausiai garsinusiam Lietuvą užsienio šalyse), „Šeimos automobilis“ (renka ir teikia draudimo bendrovė BTA), „Metų inovacija“ (renka ir teikia „Autoplius.lt“), „Saugiausias automobilis“ (renka ir teikia „Neste“).
Komisijoje – 3 nauji nariai
„Lietuvos metų automobilio“ rinkimuose sprendimus priima dešimties žurnalistų komisija, kuri kiekvienų metų rugsėjį išrenkama visuotinio asociacijos „Lietuvos žurnalistų autoklubas“ susirinkimo metu.
Šiuose rinkimuose geriausiųjų ieškos šie žurnalistai (abėcėlės tvarka): Egidijus Babelis ( „Keturi ratai“ žurnalistas), Linas Butkus (Vz.lt Transporto rubrikos redaktorius), Matas Buzelis (Autoplius.lt komunikacijos vadovas), Ramūnas Fetingis (TV6 laidos „Autopilotas“ vedėjas), Renaldas Gabartas (įvairių žurnalų autorius), Dainius Leonavičius (laisvai samdomas operatorius ir montuotojas), Vitoldas Milius („Auto Bild Lietuva“ redaktorius), Žilvinas Pekarskas (15min Mokslas.IT ir Gazas rubrikų redaktorius), Dina Sergijenko (Delfi Auto rubrikos redaktorė), Valdas Valiukevičius („Top Gear Lietuva“ redaktorius).
Nauji komisijos nariai – E. Babelis, M. Buzelis ir Ž. Pekarskas.
Kaip ir ankstesniais metais, taip ir šiemet komisijai padeda įvairių sričių konsultantų komanda – technologijų specialistas Arnoldas Lukošius, dizaineris Dominykas Budinas, visureigių specialistas ir Lietuvos bekelės lenktynių čempionas Merkys Saukevičius, verslininkas ir lenktynininkas Jurgis Adomavičius.
Dalyvių – daugiau nei pernai
Rinkimuose pristatomi 38 automobiliai – tai daugiau nei pastaraisiais metais. Tačiau šiemetinis dalyvių sąrašas išsiskiria ne tik gausa – pirmą kartą per visą istoriją dyzelinu varomi modeliai liko nuošalyje, jų vos 5. Daugiausia yra benzinu varomų automobilių – jų net 23, dar 8 – hibridiniai ir 2 elektromobiliai. Vadinamieji „mild hybrid“ modeliai priskiriami prie benzininių, kadangi jie negali įsibėgėti naudodami tik elektros pavarą ir tuo atsilieka nuo tikrųjų hibridų.
„Lietuvos metų automobilio 2019“ rinkimai buvo pirmieji, kuriuose didesnio pravažumo modelių – įvairių dydžių visureigių bei krosoveriu – buvo daugiau nei hečbekų, sedanų ir kitų „tradicinių“ modelių (atitinkamai 17 ir 16). Šiuose rinkimuose atotrūkis – dar didesnis, SUV priskiriamų automobilių yra net 22.
Nagrinėjant rinkimų dalyvius, pastebimos ir kitos automobilių rinkos tendencijos – pavyzdžiui, automatinių pavarų dėžių dominavimas. Jas turi 36 automobiliai, o mechanines – vos 2, sportiški „Ford Focus ST“ bei „Hyundai i30 Fastback N“.
Pats galingiausias automobilis yra elektra varomas „Audi e-tron“ – jo elektrinių variklių sistema išvysto net 408 AG. Didžiausią sukimo momentą pasiekia tradicinį dyzelinį variklį turintis „Mercedes-Benz GLS 400d 4MATIC“ – 700 Nm. Pastarasis yra ir brangiausias visų rinkimų automobilis, jo kaina – 128 695 Eur, tačiau jo Nepriklausomybės aikštėje dar nebuvo – visureigis atvyks tik į bandymų stovyklą Druskininkuose.
Rinkimų metu automobiliai yra su „Continental“ padangomis, o jų bakai pildomi „Neste“ degalais – tai maksimaliai suvienodina dalyvių sąlygas ir leidžia objektyviai juos įvertinti.
Visi „Lietuvos metų automobilis 2020“ dalyviai (abėcėlės tvarka): „Audi A1 Sportback“, „Audi e-tron“, „Audi Q3 Sportback“, BMW 330i, „Citroen C5 Aircross“, „Ford Focus ST“, „Ford Ranger Raptor“, „Honda CR-V Hybrid“, „Hyundai i30 Fastback N“, „Hyundai Kona“, „Jeep Wrangler Sahara“, „Kia Proceed GT“, „Kia XCeed“, „Lexus ES“, „Lexus RX“, „Lexus UX“, „Mazda CX-30“, „Mercedes-Benz CLA 220 Coupe“, „Mercedes-Benz GLC 300 4MATIC Coupe“, „Mercedes-Benz GLE 350d 4MATIC“, „Mercedes-Benz GLS 400d 4MATIC“, „Peugeot 208“, „Porsche Cayenne Coupe“, „Range Rover Evoque“, „Renault Clio“, „Renault Megane RS Trophy“, „Renault Zoe“, „SEAT Tarraco“, „SsangYong Korando“, „Suzuki Vitara“, „Škoda Kamiq“, „Toyota Camry“, „Toyota Corolla TS“, „Toyota RAV4“, „Toyota Supra“, „Volkswagen Passat“, „Volkswagen T-Cross“, „Volvo S60“.