„Jei norėtume glaustai apžvelgti visus „Porsche“ istorijos dešimtmečius, tai būtų „Speedster“ istorija. Iki dabar šis modelis demonstruoja kertines „Porsche“ vertybes: galią ir sportiškumą, kuris padėjo pasiekti daugiau nei 30 000 pergalių lenktynių trasose. Šios vertybės „Porsche“ vardą pavertė vienu garsiausių prekiniu ženklu pasaulyje ir sportinių automobilių sinonimu“, – sako sportinių „Porsche“ automobilių centro Vilniuje direktorė Rasa Klimavičiūtė.

„Porsche 356“: legendos gimimas

1948 m. Europoje prasidėjo Ferdinando Porsche svajonės įkvėpto prekės ženklo istorija. Ne mažiau svarbus ir 1950 metais Paryžiaus automobilių parodoje įvykęs Ferdinando sūnaus Ferry Porsche ir Makso Hoffmano – JAV gyvenusio austro, prekiavusio europietiškais sportiniais automobiliais – susitikimas.

Pastarasis turėjo auksinę verslininko gyslelę – savo automobilių salone Niujorke demonstruojamą „Porsche 356“ jis reklamavo kaip „Vokietijos automobilių pramonės brangakmenį“. Taip pat įkalbėjo žymų lenktynininką Brigssą Cunninghamą sėsti prie „Porsche“ vairo lenktynių trasoje. Sėkmės ilgai laukti nereikėjo – jau 1955 metais pardavimai išaugo nuo kelių automobilių iki 1514 mašinų.

Tačiau sėkmingiausias prekybininko žingsnis buvo jo pageidavimu 1953 metais JAV rinkoje pristatyta spartietiška „Porsche 356“ versija „Speedster“ – vos 760 kilogramų svėręs dvivietis sportinis automobilis buvo ne tik nebrangus (kainavo 2995 JAV dolerius), bet ir itin manevringas, greitas ir originalios išvaizdos, todėl greitai tapo populiariausiu „Porsche“ modeliu, kurį vairavo tokios Holivudo žvaigždės kaip Jamesas Deanas ir Steve'as McQueenas. Taip gimė automobilių legenda.

„911 Speedster“: istorijos vingiai

Pirmojo „Porsche 356“ galia siekė 55 AG, vėliau pasirodžiusioje „356 A Carrera GT Speedster“ versijoje su legendiniu „Carrera“ horizontaliu opoziciniu varikliu ji pakilo iki 115 AG, maksimalus greitis buvo 202 km/val.

Ši tradicija buvo pratęsta po daugiau kaip 30 metų, pristačius G serijos „911 Speedster“. Istoriją tęsė „911 Carrera 2 Speedster“ (964), kurių buvo pagaminta tik 930 vienetų. 2010 m. debiutavęs „911 Speedster“ buvo žymiai galingesnis: jo 3,8 l horizontalaus opozicinio variklio galia siekė 300 kW (408 AG).

Porsche 911 Speedster

Taip pat yra žinoma apie du 993 kartos „Porsche 911 Speedster“ automobilius, iš kurių vienas 1995 m. 60-tojo gimtadienio proga buvo padovanotas Ferdinandui Alexanderiui „Butzi“ Porsche. Kitas 1997 m. buvo specialiai sukurtas žinomam „Porsche“ kolekcionieriui komikui Jerry Seinfeld‘ui. Beje, nė vienas iš jų nebuvo oficialiai parduotas.

O dabartinis „911 Speedster“ verčia naujausią šios įspūdingos automobilio koncepcijos istorijos puslapį. Ribotos serijos modelis, kurio bus pagaminta tik 1948 vienetai, yra ypatinga gimtadienio dovana ir pagarba idėjai, kuri „Porsche“ istorijoje tęsiasi iki šiol.

Tikrų tikriausias „911“, bet šiek tiek kitoks

Kaip ir pirmasis modelis naujas „911 Speedster“ turi žemesnį priekinį stiklą, žemesnį kėbulą ir akimirksniu atpažįstamus dinaminius oro aptakus gale. Anglies pluošto sparnų formos yra atletiškos, o žibintai – „911“ modeliui būdingos apvalios formos. Priekinės grotelės su didelėmis oro įsiurbimo angomis ir juoda apatine aptako plokšte taip pat yra „911 GT“ modeliams būdingi elementai.

Porsche 911 Speedster

Naujo „911 Speedster“ širdis – gale sumontuotas toks pats kaip „911 GT3 RS“ modelyje bekompromisis 4,0 l atmosferinis horizontalus opozicinis motoras, pasiekiantis itin aukštus 9000 aps./min. sūkius, maksimalų 470 Nm sukimo momentą ir įspūdingą 375 kW (510 AG) galią.

Automobilių sportui sukurtas variklis turi atskirą alyvos talpą ir sauso karterio tepimo sistemą su kintamo slėgio alyvos siurbliu, užtikrinančiu itin efektyvų variklio tepimą net ir lenktynių trasoje. Variklio blokas ir vožtuvų dangteliai yra pagaminti iš aliuminio, stūmoklių švaistikliai yra kaltinio titano.

Pavaros perjungiamos sportine šešių greičių „GT“ mechanine pavarų dėže – tai taip pat duoklė originaliam sportiniam automobiliui. Pavarų perjungimas yra nepakartojamas ir emocingas procesas – pavarų svirties eiga yra trumpa, o pats perjungimas – itin tikslus. „911 Speedster“ nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėja vos per 4 sekundes, maksimalus greitis siekia daugiau kaip 300 km/val.

Porsche 911 Speedster

Naujas „911 Speedster“ turi specialiai šiam modeliui pritaikytą „911 GT3“ važiuoklę su galiniais vairuojamais ratais. Esant mažam greičiui jie pasukami į priešingą pusę nei priekiniai ratai, taip dar dinamiškiau įveikiant aštrius posūkius ir padedant lengviau manevruoti. Važiuojant greitai galiniai ratai pasukami ta pačia kryptimi kaip ir priekiniai, taip padidinant stabilumą ir valdymo tikslumą.

Aktyvi sportinė pakaba PASM („Porsche Active Suspension Management“) užtikrina 25 mm žemesnę nei „911 Carrera“ prošvaisą, o elektronika aktyviai reguliuoja kiekvieno rato amortizavimą, priklausomai nuo kelio dangos ir važiavimo stiliaus. Dar didesnį sukibimą ir stabilumą posūkiuose padidina „Porsche“ sukimo momento nukreipimo sistema PTV („Porsche Torque Vectoring“), reguliuojanti mechaninio galinio diferencialo veikimą.

Vilniaus „Porsche“ centre demonstruojamas automobilis išsiskiria užsakovo pageidavimu „Porsche Exclusive Manufaktur“ padalinyje įgyvendintais unikaliais apdailos sprendimais. Tarp kurių – „Golden bronze“ spalva dažyti ratlankiai, oda aptrauktos ir kontrastinėmis siūlėmis apsiūtos interjero detalės.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)