Birželio 27 dieną pristatyti automobiliai nėra visiška naujovė, mat nuo praeitų metų rudens vienas tokių automobilių kursavo Vilniaus Balsių rajone. Tuomet automobilis buvo testuojamas, buvo išbandomos jo galimybės saugiai dalyvauti eisme. Po ilgų testų nuspręsta, kad tokie automobiliai visiškai saugiai gali judėti net ir miesto centre. Autonominiai automobiliai jau kurį laiką kursuoja ir Estijoje, tačiau Vilnius tampa vienu pirmųjų miestų, kuris šiuos automobilius išleidžia į realų eismą, judėti kartu su kitais automobiliais pačiame miesto centre, mat iki šiol kitose šalyje šių automobilių judėjimui buvo pasirenkami atokesni keliai, šaligatviai arba dviračių takai. Tai pripažįsta ir automobilius sukūrusi estų kompanija „Clevon“.

Susisiekimo viceministrė Agnė Vaiciukevičiūtė taip pat pabrėžė, kad toks autonominių automobilių įsiliejimas į realų eismą – vienas pirmųjų visoje Europoje, o tai Vilnių perkelia į visai kitą lygį. Viceministrė teigė, kad įstatyminė bazė autonominiams automobiliams Lietuvoje galioja jau nuo 2018 metų, todėl dabar Lietuvoje sudarytos visos sąlygos autonominiam transportui judėti šalies gatvėmis.

Automobilius sukūrusios įmonės „Clevon“ pardavimų projektų vadovas Mart Mathisen teigė, kad šie automobiliai sukurti taip, kad miesto gatvėmis galėtų judėti 50 km/val. greičiu, tačiau siekiant užtikrinti maksimalų saugumą, jų greitis Vilniaus mieste bus sumažintas iki 25 km/val. Numatyta, kad šie automobiliai iš Mindaugo gatvėje esančio prekybos centro IKI judės Senamiesčio ir Naujamiesčio gatvėmis.

Pranešama, kad kol kas mieste dirbs 3 tokie automobiliai ir jų plėtra kol kas nėra numatyta. Tiesa, IKI generalinė direktorė Nijolė Kvietkauskaitė teigė, kad prekybos tinklas numatęs ne vieną inovatyvų projektą, todėl šie autonominiai automobiliai tikrai ne viskas, ką ruošiama pristatyti Vilniaus ir apskritai Lietuvos gyventojams.

Paklausus, ką reikėtų daryti, jei vis dėlto eismo įvykio su tokiu automobiliu išvengti nepavyktų, projekto atstovai informavo, kad procedūra visiškai nesikeičia: įvykus eismo įvykiui aiškinamasi, kuris eismo dalyvis už jį yra atsakingas, o paaiškėjus, kad tai – autonominio automobilio kaltė, visą atsakomybę už eismo įvykį priima „Clevon“ įmonė, kuri ir sukūrė šiuos automobilius.

Nekliudys nei spūstys, nei lietus

Vilniaus centre nuo antradienio prekes išvežiojančius autonominius automobilius sukūrė „Clevon“, Estijoje įsikūrusi pasaulinė autonominio pristatymo inovatorė. Pernai „LastMile“ kartu su šia įmone vykdė pilotinį projektą Vilniaus užmiesčio rajone Balsiuose – tai buvo pirmas kartas, kai Lietuvoje panaudotas pristatymo robotas be vairuotojo. Per tris mėnesius robotas, demonstruodamas gerus rezultatus, nuvažiavo apie 2000 km.

„Bandymas pasiteisino su kaupu – sulaukėme 4,8 balo iš 5 įvertinimo, pirkėjams buvo įdomu išbandyti naujovę. Tuo tarpu mes įsitikinome, kad prekes galime pristatyti dar efektyviau ir lanksčiau, kartu darydami ir mažesnį poveikį aplinkai, mat naudojami elektriniai varikliai. Po sėkmingo bandymo, žengiame kitą žingsnį – pirmą kartą Europoje miesto centro gatvių eismo dalimi taps net trys autonominiai automobiliai. Tikime, kad jie mums suteiks svarų pranašumą pirkinių pristatymo srityje, kadangi net ir miesto centre, net ir piko valandomis klientai savo prekių sulauks greitai. Greitis pirkėjams tampa vienu svarbiausių kriterijų renkantis prekių pristatymo į namus būdą – net 95 proc. mūsų pirkėjų prekes įsigyja su pristatymu per kelias valandas“, – sako Tadas Norušaitis, startuolio „LastMile“ vadovas ir bendraįkūrėjas.

Pilotinis projektas taip pat įrodė, kad autonominiai automobiliai gali savarankiškai vykti įvairiomis sąlygomis – lyjant lietui, neasfaltuotais keliais, per sniegą ir po lietaus telkšant baloms.

Pasak Nijolės Kvietkauskaitės, „IKI Lietuva“ generalinės direktorės, e-komercijos rinka Lietuvoje yra itin energinga, todėl svarbu joje visuomet būti žingsniu priekyje.

„Šiandien pirkėjas tikisi dar sklandesnės apsipirkimo patirties – ir šį jų lūkestį mums padeda pateisinti drąsiai diegiamos technologinės naujovės, tokios kaip autonominės parduotuvės ir pirkinius greitai, saugiai ir patogiai pristatantys autonominiai automobiliai. Galime savo pirkėjams pažadėti, kad ir toliau imsimės lyderystės Lietuvoje diegiant mažmenos inovacijas, kurios sukurs dar geresnę vartotojo patirtį“, – sakė N. Kvietkauskaitė.

„Clevon“ generalinis direktorius Sanderis Sebastianas Aguras pabrėžė, kad „Iki“ ir „LastMile“ partnerystė su „REWE Group“ yra didelis komercinis pasiekimas „Clevon“: „Mūsų komanda nuolat įrodo, kad autonominiai pristatymai yra mūsų visų ateitis, tad plečiame savo veiklą nuo pavienių robotų iki vežėjų parkų Europoje, JAV ir Artimųjų Rytų regione. „Clevon“ pirmoji Europoje 2020 m. gavo leidimą eksploatuoti autonominius vežėjus viešuosiuose keliuose. O dabar vėl kuriame istoriją – esame pirmieji, kurie komerciniams pristatymams dislokuoja visą autonominių robotų vežėjų parką Europos viešuosiuose keliuose – čia, Lietuvoje. Tai tik pradžia!“

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (29)