Iš pradžių vidutinio dydžio ir didesni miesto visureigiai į užmarštį nustūmė vienatūrius. Šių modelių privalumai buvo didesnė salono erdvė ir galimybė paaukojant dalį bagažinės tūrio kompaktiškame kėbule vežti septynis keleivius. Tokie visureigiai kaip „Peugeot 5008“ suteikia tą patį, tačiau jų dizainas nuoseklesnis, o pravažumas – geresnis, skelbiama pranešime.

Visureigiai laimi ir šeimoms itin svarbioje bagažinės talpos kategorijoje. Penkių sėdimų vietų „Škoda Kodiaq“ turi gigantišką 835 litrų bagažinę, su kuria negali lygintis net ir vienas didžiausių rinkoje universalų „Volvo V90“, standartiškai talpinantis 560 litrų daiktų. „Peugeot 5008“ yra nepralenkiamas matuojant talpą su nulenktomis sėdynėmis – vos 4,6 m ilgio modelyje galima sutalpinti daugiau nei 2000 l krovinio. Situacija visureigių naudai dar labiau keičiasi montuojant bagažo skyriaus pertvaras – aukštesnės lubos suteikia papildomų galimybių sutalpinti ir pačių keisčiausių formų krovinius.

Sedanus keitė universalai, o šiuos – visureigai

„Auto Bild Lietuva“ redaktorius Vitoldas Milius, kalbėdamas apie universalus, priminė, kad Lietuvoje jie išpopuliarėjo neseniai. Sovietų Sąjungos laikais tokio tipo automobilių privatūs asmenys negalėjo gauti. Išskyrus retas išimtis, jie buvo skirti įvairių sričių specialistams. Taip susiformavo įprotis, kad asmeninis automobilis turi būti sedanas.

„Kai iš Vakarų Europos parvažiavo pirmieji automobiliai, tarp jų buvo ir hečbekų, tačiau tais laikais žmonės labiau norėjo „Volkswagen Jetta“ negu „Golf“. Labai populiarūs buvo ir seni „Mercedes-Benz“ ar „Audi 100“, nes šie modeliai priminė tarybines „Volgas“, – kalbėjo žurnalistas.

Galiausiai lietuviai visgi labai pamėgo universalus, o dabar populiarėjantys miesto visureigiai, anot pašnekovo, žymi naują vairuotojų įpročių etapą. V. Milius pastebi, kad apie naujo automobilio pirkimą svarstantys jo bičiuliai taip pat vis dažniau žvalgosi į visureigius.

V. Milius pažymėjo, kad miesto visureigiai nuviliojo ne tik universalų, bet ir kitų tipų automobilių pirkėjus. Anot jo, pagrindinė priežastis paprasta – SUV modeliai yra universaliausi.

„Pagal dydį jie yra ganėtinai erdvūs, kėbulo forma leidžia vežti ir didesnių gabaritų krovinius. Nemažai lemia ir aukštesnė sėdėsena, daugiau saugumo, patogumas įlipti bei išlipti“, – kalbėjo pašnekovas.

Be to, SUV modeliai pasižymi ir gausesne įranga – pavyzdžiui, „Peugeot 5008“ modelyje visos trys antros eilės sėdynės turi ISOFIX jungtis – tai pravartu daug mažų vaikų turinčioms šeimoms.

Pravažumas, patogi sėdėsena ir talpi bagažinė

Vienu iš lemiamų faktorių gyvenantiems regionuose, kuriems būdingos atšiaurios žiemos, tapo geresnis visureigių pravažumas. Šie modeliai dažniausiai siūlomi su keturių varančiųjų ratų pavaromis, o net ir be jų turi didesnę prošvaisą. Naujo „Volkswagen Passat“ universalo žemiausios dugno vietos atstumas nuo žemės siekia 145, o „Peugeot 5008“ visureigio – 236 mm. Tai – geras rezultatas net lyginant su kitais SUV atstovais, pavyzdžiui, „Volvo XC90“ prošvaisa tesiekia 223 mm.

„Žiemą, kai sniego daugiau, turintiems sodybas ar gyvenantiems atokiau, ramiau vairuoti automobilį su didesne prošvaisa ir keturiais varančiaisiais ratais“, – konstatavo V. Milius.

Kai kurie dviejų varančių ratų pavarą turintys automobiliai, kaip „Peugeot 5008“, turi „Grip Control“ sistemą, kuri optimizuoja ratų sukibimą priklausomai nuo kelio sąlygų. Paprastai tokiose sistemose yra skirtingi nustatymai sniego, purvo ir kitoms slidžioms dangoms, ne vienu atveju jos gali pakeisti keturis varančius ratus.

Aukštesnės pozicijos privalumai labiausiai juntami mieste, čia visuomet naudingas kuo platesnis regėjimo laukas. Miesto visureigiai iš tikrųjų bekelės legendų taip pat paveldėjo tvirtesnių, didesnius išbandymus atlaikančių automobilių įvaizdį.

Visureigiai dažniausiai labiau pritaikyti priekaboms tempti. Vokietijoje leidžiamo specializuoto didesnio pravažumo modelių leidinio „Auto Bild Allrad“ kolegos, anot V. Miliaus, priekabos tempimo galimybę laiko vienu iš svarbiausių vertinimo kriterijų.

„Tempiant priekabą reikia specifinių įgūdžių. Žmonėms, kurie nori tai daryti, tačiau nenusiteikę mokytis ir geriau pasiruošti, padeda pagalbinės manevravimo ir stabilizavimo sistemos, kurios dažniau diegiamos į visureigius“, – komentavo pašnekovas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (68)