Jeigu varikliuose bus rasti duomenis klastojantys įrenginiai, teks padidinti iš rinkų atšaukiamų automobilių skaičių. Skandalas dėl emisijų testų kilo patikrinus „EA189“ tipo variklius, o dabar norima patikrinti ir senesnius, „EA288“ tipo, variklius.
Dar rugsėjį „Volkswagen“ atstovai nurodė, kad 11 mln. dyzeliniu kuru varomų automobilių pateko į skandalo sūkurį. Duomenų klastojimus pirmiausiai aptiko JAV reguliavimo institucija – Aplinkos apsaugos agentūra (EPA).
EPA nustatė, kad minėto modelio dyzelinių automobilių varikliuose įdiegta programinė įranga, galinti nustatyti, kada atliekami automobilių testai, ir leidusi sumažinti kenksmingų medžiagų kiekį išmetamosiose dujose bei taip pagerinti testų rezultatus.
Kiek anksčiau VW nurodė, kad įrenginiai buvo montuojami į transporto priemones su „EA189“ tipo varikliais, atitinkančiais „Euro-5“ ekologinį teršalų emisijų standartą. Dabar bendrovė tikrins, ar šį standartą atitinkančiuose „EA288“ tipo varikliuose taip pat galėjo būti diegiama papildoma įranga.
Tiesa, nurodoma, kad naujesni automobiliai, taip pat turintys „EA288“ tipo variklius ir atitinkantys „Euro-6“ ekologinį standartą, paveikti manipuliacijų nebuvo.
Kriminaliniai tyrimai po skandalo pradėti Vokietijoje, Prancūzijoje ir Italijoje, VW atstovams į klausimus teko atsakyti ir Didžiosios Britanijos parlamente.
Bendrovė jau atsidėjo 6,5 mlrd. eurų dėl skandalo atsiradusioms išlaidoms padengti, vis dėlto nemažai analitikų teigia, kad tokios sumos gali nepakakti.