Jei iki šiol „Volkswagen“ į priekį vedė pasaulinė elektromobilių rinkos plėtra, tai dabar daugiausiai dėmesio bus skiriama ateities iššūkiams: programinės įrangos integracija automobiliuose ir skaitmeninė klientų patirtis taps kertinėmis kompanijos kompetencijomis. Taikydama duomenimis pagrįstus verslo modelius, kompanija siekia pritraukti naujų klientų ir atrasti naujų pajamų šaltinių. Iki šio dešimtmečio pabaigos „Volkswagen“ taip pat užsimojo pasiekti, kad autonominis vairavimas taptų prieinamu daugeliui žmonių.
„E. mobilumas – tik pradžia, tikrasis perversmas dar laukia priešakyje. Mūsų strategija leis greičiau pasiekti skaitmeninę ateitį, – sako „Volkswagen“ vadovas Ralfas Brandstatteris. – Artimiausiais metais „Volkswagen“ pasikeis taip, kaip niekada iki šiol.“
2016 m. paskelbusi strategiją TRANSFORM 2025, „Volkswagen“ pradėjo savo transformaciją ir didžiausią sektoriaus persiorientavimą į elektromobilius. Naujoji ACCELERATE strategija leis „Volkswagen“ tapti patraukliausiu tvaraus mobilumo prekės ženklu. Įmonė šiuos pokyčius grindžia trimis vertės pasiūlymais – prekės ženklo verte, lanksčiomis platformomis ir vertingu verslu. Kiekvienas iš jų turi aiškiai įvardintą priemonių planą ir ambicingus tikslus.
Programinės įrangos integracija taps kertine „Volkswagen“ kompetencija
Dideli gaminamų automobilių kiekiai užtikrins reikiamą mastą programinei įrangai grupės viduje, o jos integracija automobiliuose ir skaitmeninė klientų patirtis taps kertinėmis „Volkswagen“ kompetencijomis. „Volkswagen“ kuria į vartotojus orientuotą skaitmeninę ekosistemą, kurios smaigalyje bus ID. automobilių šeima.
Specialiai įkurtas „Volkswagen Digital Agile“ padalinys nuo 2021 metų vasaros kas 12 savaičių pristatys atnaujinimus, kurie automobilius pasieks nuotoliniu būdu. Tai leis automobiliams gauti naujausias funkcijas ir nuolatos būti tobulinamiems viso gyvavimo ciklo metu. Tikimasi, kad per artimiausius dvejus metus keliuose bus daugiau nei 500 tūkst. junglių automobilių, kurių vairuotojai galės tiesiogiai suteikti grįžtamąjį ryšį apie vairavimo patirtį ir naujas funkcijas.
Verslo modelis 2.0: nauji klientai ir papildomi pajamų srautai
Paversdama automobilį programine įranga paremtu produktu, „Volkswagen“ sudaro sąlygas kurti duomenimis paremtus verslo modelius ir pasiūlyti prieinamesnius bei patrauklesnius individualaus mobilumo paketus savo klientams. „Volkswagen“ siekia generuoti pajamas viso automobilio gyvavimo metu – parduodama įkrovimo ir energijos paslaugas, pagal poreikį užsakomas programinės įrangos funkcijas ar savavaldį vairavimą.
Įmonė taip pat siekia supaprastinti savo modelių gamą – ateityje bus gaminama gerokai mažiau automobilių versijų. Individualios komplektacijos neapibrėš užsakymo metu pasirenkama įranga – viskas, ko reikia, bus montuojama iškart, o klientai papildomas funkcijas galės bet kada aktyvuoti, jas įsigydami skaitmeninėje ekosistemoje. Tai leis gerokai supaprastinti gamybą.
Aiškus planas auginti pelningumą
„Volkswagen“ investicijoms į e. mobilumą, hibridizaciją ir skaitmenizaciją iki 2025 m. atidėjo 16 mlrd. eurų. ACCELERATE strategija leis sistemiškai auginti efektyvumą ir užtikrinti lėšas, reikalingas šioms investicijoms. Iki 2023 m. tikimasi pasiekti tvarią ir ilgalaikę 6 proc. maržą.
Vienas iš gamintojo tikslų – tapti atsparesniu rinkos svyravimams. To bus siekiama iki 2023 m. fiksuotus kaštus sumažinant 5 proc., kasmet kilstelint gamyklų produktyvumą 5 proc., o medžiagų kaštus sumažinant 7 proc. Tikimasi, kad visų regionų balansas taps teigiamas – šiais finansiniais metais stengiamasi subalansuoti pajamas Pietų Amerikoje ir Jungtinėse Amerikos Valstijose. JAV kompanija tapo pelninga net praradusi 15 proc. pardavimų, o Pietų Amerikoje – 30 proc.
Greitesnė e. mobilumo plėtra
„Volkswagen“ planuoja dar labiau paspartinti e. mobilumo plėtrą: iki 2030 metų 70 proc. visų Europoje parduodamų „Volkswagen“ bus elektriniai, nors iki šiol planuota, kad ši dalis sieks tik 35%. JAV ir Kinijoje siekiama, kad elektromobiliai sudarytų 50 proc. visų pardavimų. Kad pasiektų šį tikslą, „Volkswagen“ pristatys po naują elektromobilį kasmet. Pirmąją šių metų pusę pasirodys visais ratais varomas „ID.4 GTX“, o antrąją – sportiškasis ID.5. Rudenį taip pat bus pristatytas Kinijos rinkai skirtas „ID.6 X / Cross“. Už ID.3 mažesnis ir 20 tūkst. eurų kainuojantis elektromobilis pasirodys dvejais metais vėliau nei planuota – 2025 m.
„Volkswagen“ toliau tobulins MEB platformą, siekdama pagerinti greitėjimą, baterijų talpą ir įveikiamą atstumą. „Volkswagen“ taip pat sieks įtvirtinti naujos kartos čempionų poziciją nauja architektūra, skirta aukščiausio pajėgumo elektromobiliams „Scalable Systems Platform“. Ji bus pristatyta 2026 m. kartu su „Volkswagen“ projektu-flagmanu „Trinity“.
Nepaisant e. mobilumo krypties, automobiliai su vidaus degimo varikliais bus ir toliau plėtojami. Visi pagrindiniai modeliai – „Golf“, „Tiguan“, „Passat“, „Tayron“ ir „T-ROC“ – sulauks dar vienos kartos. Ralfas Brandstatteris teigia: „Kurį laiką mums dar reikės vidaus degimo variklių, bet jie turi būti maksimaliai efektyvūs, todėl nauja mūsų pagrindinių modelių karta bus aprūpinta iš tinklo kraunamomis hibridinėmis jėgainėmis, kurios vienu įkrovimu leis nuvažiuoti iki 100 km.“
„Trinity“ išplės autonominį vairavimą
Visa tai, ką „Volkswagen“ suplanavo skaitmeninei ateičiai, pirkėjai pirmą kartą galės išbandyti 2026 m. „Trinity“ apjungs visus šiuos elementus. Šis automobilis nustatys naujus trijų tipų standartus: technologijų, verslo modelio 2.0 ir gamybos Volfsburgo fabrike.
„Trinity“ iš pradžių pasiūlys antrojo plius, o ateityje – ketvirtojo lygio autonominį vairavimą. „Trinity“ taps savotiška laiko mašina, taupančia klientų laiką ir mažinančia stresą. Tačiau ši technologija negali būti prieinama tik elitui, todėl ją kompanija padarys prieinama daugeliui žmonių.
Daugiau nei 6 mln. per metus parduodamų automobilių leidžia pasiekti kritinę masę autonominiam vairavimui, kurio vystymas yra labai sudėtingas, ir pasiūlyti jį visame pasaulyje. Pradedant nuo „Trinity“, „Volkswagen“ imsis iniciatyvos ir iš visų savo grupės junglių automobilių sukurs savotišką „neuroninį tinklą“, kuris jiems leis nuolatos keistis tokia informacija, kaip eismo sąlygos, kliūtys ar avarijos. Tai leis „Volkswagen“ sukurti besimokančią, iš milijonų automobilių sudarytą sistemą, kuri teiks naudą visiems grupės prekės ženklų klientams.
„Volkswagen“ laukia didžiuliai pokyčiai. Daugeliui žmonių mes įkūnysime ne tik klimatui draugišką e. mobilumą, bet ir kerinčias skaitmenines klientų patirtis, naujus verslo modelius ir autonominį vairavimą. Per pastaruosius keletą metų tam padėjome stiprų pagrindą, o ACCELERATE mums leis dar labiau paskatinti skaitmenizaciją“, – sakė Ralfas Branstatteris.