„Lietuva priima sprendimus klimato kaitai mažinti, todėl pirmą kartą įvedė su lengvųjų automobilių tarša susijusius mokesčius. Šis žingsnis yra svarbus ženklas, rodantis kryptį tūkstančiams automobilių vairuotojų. Savo ruožtu, „Volkswagen“ yra visiškai pasiruošęs pokyčiams. Pavyzdžiui, populiariausių „Golf“, „Tiguan“ ir „T-Roc“ modelių charakteristikos atitinka aukštus aplinkosaugos standartus, todėl Lietuvoje jie nėra papildomai apmokestinami pagal naujos redakcijos Motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio įstatymą“, – atkreipia dėmesį „Volkswagen“ prekės ženklo vadovas Baltijos šalyse Justas Nekrošius.
Pernai Lietuvoje populiariausias „Volkswagen“ modelis buvo „Volkswagen Tiguan“, kurių parduota apie 850. Iš jų net 720 buvo su 2.0 TDI 150 AG varikliais, kurių vidutinė CO2 emisija – vos 119 g/km.
Antras pagal pasirinkimų populiarumą buvo „Volkswagen Golf“ ir „Volkswagen Golf Variant“, kurių Lietuvoje parduota 838. Pirkėjai rinkosi hečbekus su 1.0 arba 1.5 litro TSI benzininiais varikliais, kurių CO2 emisija siekia 111–119 g/km. „Golf Variant“ su šiais varikliais taip pat buvo vienas iš pagrindinių pasirinkimų, tačiau maždaug trečdalis jų buvo įsigyti su 1.6 TDI varikliais, kurių CO2 emisija – kiek per 100 g/km. Svarstantiems apie aštuntosios kartos „Golf“ dėl mokesčio rūpintis irgi nederėtų – visos šio modelio versijos nepatenka į apmokestinamų automobilių kategoriją.
„Volkswagen T-Roc“ miesto visureigis irgi pateko tarp Lietuvoje paklausiausių modelių – pernai parduoti 526 automobiliai. Dažniausias pirkėjų pasirinkimas buvo „T-Roc“ su 1.5 TSI 150 AG varikliu bei automatine pavarų dėže, jo CO2 emisija tik – 121 g/km.
Anot J. Nekrošiaus mokestis nebus taikomas visiems „Polo“, „Golf“, „Passat“, „T-Roc“, „T-Cross“, ir „Tiguan“ modeliams, kurie komplektuojami su 1.0 TSI, 1.5 TSI, ir 2.0 TDI varikliais. Nuo jo bus atleisti ir visi „Volkswagen“ elektromobiliai – šių pirkėjai gali pretenduoti ir į valstybės kompensaciją.
„Atsižvelgiant į naująją tvarką, simbolinis mokestis bus taikomas tik perkant ir registruojant „Volkswagen Tiguan“ ir „Volkswagen Passat“ su 2 litrų tūrio varikliais. Tačiau tai veikiau išimtis iš plačios „Volkswagen“ modelių gamos, nes visiškai suprantame Europos Sąjungos politiką ir sprendimus, visos Bendrijos mastu skatinančius gamintojus kurti ir gaminti automobilius, kurių CO2 emisijos – vis mažesnės“, – sako „Volkswagen“ prekės ženklo vadovas Baltijos šalyse J. Nekrošius.
Įstatymas numato, kad naująjį mokestį nuo liepos 1 dienos reikės mokėti registruojant automobilį pirmą kartą – kai norima įregistruoti naują arba iš užsienio įvežtą automobilį. Mokestis bus mokamas ir tais atvejais, kai keičiasi automobilio valdytojas. Už registracijos mokesčio apskaičiavimą ir surinkimą yra atsakinga VĮ „Regitra“.