Visą laiką mirksintis, visą laiką besišypsantis, bet kartu ir labai kuklus – tiesiog sukurtas piešti Volvo mašinas.
- Kuria kryptimi juda Volvo dizainas?
- Ženevoje jūs parodėte naują būsimo XC90 saloną, kuriame dominuoja jutiklinis ekranas. Kodėl pasirinkote tokį kelią, kodėl ne mygtukai?
- Tiesiog mes tikime, kad tai - intuityviausias ir saugiausias būdas automobilio vairuotoją sujungti su moderniausiomis ryšio priemonėmis, vairuotojo pagalbinėmis sistemomis. Tai saugiausias būdas tokias sistemas valdyti. Mes siekiame kaip galima labiau išnaudoti jutiklinių ekranų galimybes.
Tai nėra tik mados klyksmas. Būdas, kaip informacija ir jos valdymas pateikiamas vairuotojui, naudojant jutiklinį ekraną, yra smarkiai išgrynintas ir intuityvus. Tai tikrai geriau negu, tarkim, naudotis 80 mygtukų, iš kurių tau tuo metu reikia galbūt tik vieno. Jį rasti tikrai nebus paprasta.
- Kiek šis Ženevoje koncepciniame automobilyje parodytas salonas yra artimas tam, kuris bus naudojamas XC90 modelyje?
- Kalbant apie kai kuriuos elementus, jis yra labai labai artimas. Tarkim, apšvietimas, indikacijos, centrinės konsolės forma, daugelis salono detalių yra ne koncepcinio automobilio, o tiesiog į šį modelį perkeltos iš būsimo serijinio automobilio.
Proporcijos, visa konsolės architektūra, elektroninė struktūra, valdymo prietaisų išdėstymas - visa tai yra labai artima naujam modeliui. Be to, jausmą, kai sėdėdamas viduje matai tą įspūdingą variklio dangtį ir jautiesi labai apsaugotas, bus galima pajusti ir sėdint naujame XC90 modelyje.
Žinoma, XC90 bus daug didesnis, juk tai - septynvietis automobilis, o šis koncepcinis modelis yra daug mažesnis. Taigi galite suprasti, kad ši koncepcija išore yra visai skirtinga, juk mes neįdėsime dar vienos poros sėdynių ir nepasakysime: prašom, štai jums naujas visureigis.
- Volvo automobiliai turi savo veidą, savo stilių. Tačiau kuriant naują modelį reikia sukurti ir kažką naujo, unikalaus. Tai dizaineriui turėtų būti sudėtinga. Ypač dabar, kai jūs kuriate automobilius ant visiškai naujos platformos, kai yra visiškai kitokia architektūra.
- Žinoma, tai sunku. Kitaip kam būtų reikalingi dizaineriai (juokiasi). Tačiau man tai patinka. Bent man tai - tikrai didelis iššūkis. Manau, vienas didžiausių.
Mano požiūriu, sukurti kažką visiškai naujo baltame popieriaus lape yra kur kas lengviau, negu kurti naują automobilį tokios markės, kuri turi tradicijas ir jau susiformavusį veidą. Tada žmonės laukia ir tikisi, kad naujas modelis bus dar įspūdingesnis. Tai didelė atsakomybė ir didelis pripažinimas, kurį aš labai vertinu.
- Kas toliau? Ką mes pamatysime po to, kai rinkoje pasirodys XC90?
- Tai labai paprasta, žinant, kokią automobilių gamą mes turime ir kuriuos iš jų labiausiai reikia atnaujinti. Mūsų strategija yra eiti nuo viršaus į apačią. Pradedame nuo didžiausio modelio - XC90, ir vadovaudamiesi ta strategija pamažu eisime žemyn. Žingsnelis po žingsnelio šią naują platformą perkelsime į vis žemesnės klasės automobilius. Važiuoklę, stilistinius elementus, elektroninius komponentus pamažu perkelsime į visą gamą mūsų gaminamų automobilių.
- Šalia koncepcinio modelio jūsų stende stovi ir senas Volvo P1800. Ar tai automobilis, iš kurio sėmėtės idėjų kurdami naują modelį?
- Žinoma, galima sakyti ir taip - kai kurias idėjas kūriau žiūrėdamas į šį modelį. Mūsų muziejuje pilna gražių automobilių. Tai puiku. Iš jų galima pasisemti įkvėpimo. Tai dar vienas privalumas, kai turi dirbti su tradicijas turinčia automobilių marke. Būtume kvailiai, idiotai, jeigu neatsižvelgtume į tai, kokia yra šių automobilių istorijai ir kaip jie atrodė prieš daugelį metų. Turime tai gerbti.
- Ar kurdami naują automobilį jūs galvojate, kam jis bus skirtas? Vyrams? Moterims? O galbūt kuriate automobilį, kuris yra moteris arba vyras?
- Ne, tikrai ne. Mes juk kuriame Volvo, tikrą skandinavišką automobilį. Mes nekuriame automobilio moterims arba vyrams. Mums įdomesni kiti dalykai. Tarkim, tai, kaip žmonės naudoja automobilį, kam jį naudoja, kur juo važiuoja - tai mums yra įdomu.
Mes analizuojame, kaip jie naudoja vieną ar kitą automobilį, kokioms reikmėms, mes stebime jų vairavimo įpročius - tai mums labai padeda kuriant naujus automobilius.
Ar aš kurdamas automobilį galvoju, kad jį vairuos 35 metų vidutinė statistinė moteris, turinti pusantro vaiko? Ne, tokių minčių neturiu (juokiasi).
- Kokius automobilius norėtumėte kurti, jeigu būtumėte visiškai laisvas, jūsų nevaržytų jokie apribojimai? Ar tai būtų sportinis automobilis, visureigis, limuzinas, o gal dviratis?
- Geras klausimas. Tiesą sakant, nežinau. Aš nesu tipinis dizaineris, kuris nuo pat pirmos darbo dienos visą laiką gyvena mintimi sukurti naujos kartos Ferrari. Tai tikrai ne mano tikslas (juokiasi).
Aš labai džiaugiuosi ir mėgaujuosi tais darbais ir tais automobilių modeliais, kuriuos kuriu dabar. Pavyzdžiui, labai didžiuojuosi šituo darbu, prie kurio dabar mes sėdime - tai išskirtinis dvejų durų universalas, tikrai išskirtinis automobilis (Volvo Concept Coupe - red. past.) Būti užsiėmusiam tokiais darbais man yra didelis malonumas.
Thomo Ingenlatho dosjė
Gimė 1964 m. Krefelde, Vokietijoje.
Automobilių dizaino srityje dirba pastaruosius 20 metų.
1991-1994 m. dirbo Audi dizaino studijoje.
1995-2000 m. Volkswagen kompanijoje dirbo vyresniuoju dizaineriu, atsakingu už lengvųjų automobilių išorę.
2000-2005m. dirbo Škoda vyriausiuoju dizaineriu, sukūrė pirmos kartos Superb, Roomster modelius.
2006-2012 m. vadovavo Volkswagen koncerno dizaino studijai Potsdame.
Nuo 2012 m. liepos - Volvo kompanijos viceprezidentas, atsakingas už dizainą. Šias pareigas perėmė iš Peterio Horbury, kuris, kinams nusipirkus Volvo kompaniją, buvo paaukštintas - tapo Kinijos Geely Group vyresniuoju viceprezidentu, atsakingu už dizainą.
Thomas sukūrė pastaruosius tris Volvo koncepcinius modelius. Pirmas serijinis jo sukurtas Volvo modelis debiutuos rudenį - tai bus naujos kartos Volvo XC90.