„Volvo Trucks“ prognozuoja, kad iki 2030-ųjų pusė parduodamų įmonės sunkvežimių bus varomi elektra. Pirmasis tokio dydžio užsakymas gamintojui yra patvirtinimas, kad perėjimo skatinimas prie elektra varomų sunkiasvorių transporto priemonių – geras ir laiku priimtas sprendimas.

Gaus ne tik sunkvežimius, bet ir paslaugas

„Volvo Trucks“ elektra varomus sunkvežimius nedidelėmis serijomis gamina nuo 2019 m., tačiau įmonės atstovai pripažįsta, kad, norint paspartinti perėjimą prie tvaraus sunkiojo transporto gamybos, pajėgumus teks padidinti. Pasitempti skatina ir pokyčius inicijuojantis DFDS sprendimas įsigyti didelį kiekį elektrinių sunkvežimių. Ši bendrovė savo pavyzdžiu parodė, kad elektrinis transportas gali būti tausojantis aplinką sprendimas gabenant sunkius krovinius ilgesnius atstumus.

Vienas didžiausių užsakymų elektra varomo sunkiojo transporto istorijoje patvirtintas oficialia sutartimi, o pirmuosius Geteborge (Švedija) įsikūrusioje gamykloje surenkamus elektrinius FM sunkvežimius „Volvo Trucks“ klientui pristatys paskutiniame 2022-ųjų ketvirtyje.

DFDS naujuosius elektrinius „Volvo“ sunkvežimius naudos Europoje. Pirmieji sunkiasvoriai nuo kitų metų pabaigos bus eksploatuojami Švedijoje, Belgijoje ir Jungtinėje Karalystėje. Sunkvežimiams įkrauti įmonė siekia naudoti tik iš atsinaujinančių šaltinių gaunamą elektros energiją, nors skirtingose šalyse galimybės nevienodos.

Švedijos įmonė pabrėžia, kad klientas šiuo atveju įsigyja ne tik sunkvežimius. Greta įprastos techninės priežiūros suteikiamos ir papildomos paslaugos – tikslios numatomų maršrutų simuliacijos ir baterijų veikimo laiko optimizavimas, siekiant užtikrinti maksimalų nuvažiuojamą atstumą.

Net nuvažiuojant mažiau poveikis – akivaizdus

Elektra varomas „Volvo FM“ sunkvežimis viena įkrova gali įveikti iki 300 km atstumą. To visiškai užtenka važiuojant vietiniais maršrutais ir įkraunant baterijas logistikos centruose. Sparčiojo įkrovimo stotelėje papildžius bateriją iki 80 proc., pavyzdžiui, vairuotojui sustojus papietauti, per dieną gali būti įveikiamas ir ilgesnis atstumas. Remiantis 2018 m. statistika, 45 proc. visų Europos keliais gabentų krovinių buvo vežami mažiau nei 300 km.

Pradinė elektrinių sunkvežimių įsigijimo kaina didesnė nei vilkikų su dyzeliniais varikliais, tačiau eksploatacijos išlaidos – mažesnės. Papildoma paskata pereiti prie elektra varomo transporto vežėjams gali tapti ir eismo ribojimai didmiesčiuose bei CO2 emisijai proporcingi taršos mokesčiai.

Greta ekonominės naudos itin reikšmingas ir gerokai mažesnis poveikis aplinkai. 40 000 km per metus nuvažiuojantis įprastas dyzelinis sunkvežimis į aplinką išmeta daugiau nei 30 tonų CO2, o eksploatuojant elektrinį sunkvežimį jos bus nulinės. Skaičiuojant visiems 100 sunkiasvorių, tai sudarytų 3 000 tonų CO2 per metus.

Nuo 2019-ųjų „Volvo Trucks“ jau pardavė kelis šimtus elektra varomų sunkvežimių, o tai daugiau nei bet kuris kitas gamintojas. Skaičiuojama, kad logistikos bendrovės visoje Europoje iš įvairių gamintojų įsigijo apie 300 elektrinių sunkvežimių, o susidomėjimas ekologišku sunkiuoju transportu vis sparčiau auga. Vienas labiausiai laukiamų vežėjų pokyčių – plėtojama našesnė įkrovimo infrastruktūra.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (10)