Klaipėdietis pasakojo, kad šių metų vasarį iš „Inchcape Motors“ salono Klaipėdoje įsigijo naudotą „Ford Grand C-Max“. Ankstesnis savininkas įsigijo automobilį 2013 m. vasarį, o po penkerių metų naudojimo mašina sugrįžo atgal į saloną.
Automobilį vyras pirko už maždaug 11 tūkst. eurų, o jo rida buvo apie 44 tūkst. km. Ir nors jis neslepia, kad žinojo, jog automobilis naudotas, klausimų važinėjant kilo nemažai. Vyrui keista pasirodė tai, kad nors automobilis buvo geriausios, „Titanium“, įrangos, ant priekinio ir galinio buferio nebuvo automobilio statymo daviklių, o priekinis langas – nešildomas.
Be kita ko, pastebėjo vyras, perdažytos ir visos automobilio durelių apačios. Anot klaipėdiečio, salono darbuotojai sakė, kad automobilio šonai buvo pabraižyti, todėl nuspręsta juos atnaujinti. Visgi paklausęs, kodėl nešildomas priekinis stiklas, kodėl ant buferių nėra statymo daviklių, Arūnas tikino atsakymo nesulaukęs.
„Jie nesako, nežino. Ir įdomiausia yra tai, kad jie pirmam pirkėjui pardavė, jis grąžino ir tada aš pirkau, tai jie turėtų žinoti, – stebėjosi pašnekovas. – Suprantu, kad pirkau tokį, penkerių metų senumo, automobilį, bet norėčiau žinoti, kas jam buvo, o man nesako.“
Remontui – 3 tūkst. eurų
Įsigijęs automobilį vyras gavo pusmečio garantiją jam. Prabėgus kiek daugiau nei pusmečiui ir nuvažiavus 12 tūkst. kilometrų, prietaisų skydelyje užsidegė pranešimas, kad automobilį reikia nuvaryti į servisą, apžiūrai.
„Kitą dieną paskambino iš serviso, sako, reikia keisti sankabą. Kainuos 3 tūkst. eurų“, – pasakojo „Ford“ su automatine pavarų dėže įsigijęs vyras.
Arūnas neslėpė, kad nesuprato, kaip toks mazgas, kaip sankaba, galėjo subyrėti vos per 12 tūkst. kilometrų. Vyras pasiteiravo, kad galbūt gedimas jau galėjo būti automobilį parduodant ir salonas galėtų „Ford“ remontuoti savomis lėšomis. Visgi atsakymas buvo neigiamas.
„Parašiau pretenziją, o man gražiai atsakė, suprask, kad pirkai katę maiše, naudotą automobilį, todėl pats kaltas“, – pasakojo Arūnas.
Jis išdavė, kad prašė jam atsiųsti ir gedimų kodus, kuriuos rodo automobilio borto kompiuteris, mat norėjo pats pasitikrinti, kas ką reiškia, kokie gedimai nustatyti. Tačiau vietoje to gavo raštą, kad yra sugedusi sankaba.
Vyras nusprendė pernelyg nesiginčyti ir automobilį taisyti, tačiau neneigė, jog jaučiasi nepatenkintas. Netgi paprašė grąžinti seną sankabą – nors pats jos neardys, tačiau norėtų parodyti specialistams, kurie ją apžiūrėtų ir įvertintų gedimą.
„Kitas klausimas, kiek „laikys“ nauja sankaba. Jeigu keičiau ją nuvažiavęs 12 tūkst. km, tai negi aš ją turėsiu keisti kas 10-12 tūkst. km? Gal nelabai kokybiška detalė? Nors, kiek kalbėjau su pažįstamais auksarankiais, tokia sankaba be vargo turėtų „atlaikyti“ 120-150 tūkst. km“, – stebėjosi Arūnas, pridūręs, kad patikrai į autorizuotą saloną jis turėjo atvykti automobiliui įveikus 60 tūkst. km, tačiau šis sugedo anksčiau.
Visi naudoti yra „katė maiše“
Justė Šataitė, „Ford“ importuotojo „Inchcape Motors“ atstovė DELFI akcentavo, kad vyras nusipirktu automobiliu be rūpesčių nuvažiavo 12 tūkst. kilometrų, o tai, anot jos, pakankamai didelis atstumas, leidžiantis teigti, kad gedimas atsirado automobilį eksploatuojant, o ne įsigyjant ar iš karto po įsigijimo.
„Jei kalbėtume palyginimais, kiekvieną naudotą automobilį galima vadinti kate maiše, nes net jo buvęs šeimininkas negali žinoti visų potencialių gedimų grėsmių ir tiksliai nustatyti laiką, kada gedimas nutiks. Norint neutralizuoti tokias rizikas, automobilis patikrinamas, įvertinama svarbiausių mazgų būklė. Be to, visais atvejais klientas, įsigydamas automobilį, pasirašo pirkimo-pardavimo sutartį, kurioje jis parašu patvirtina suprantantis, jog perkamas turtas yra dėvėtas, todėl jis gali turėti vienokių ar kitokių trūkumų, įskaitant ir paslėptus trūkumus, ar defektų, atsiradusių dėl nusidėvėjimo ar kitų priežasčių“, – kalbėjo J. Šataitė.
Ji pabrėžė, kad kalbant apie Arūno atvejį, nusakyti, ar defektas buvo paslėptas, ar atsirado naudojantis daiktu, sunku nustatyti, mat reikėtų tiksliai žinoti, kokiomis sąlygomis automobilis buvo eksploatuojamas daugiau nei pusmetį po jo įsigijimo.
„Inchcape Motors“ atstovė pabrėžė ir tai, kad reklaminiame buklete pažymėta garantija pavarų dėžei išties buvo pažadėta, tačiau vyras remontui kreipėsi jau praėjus šiam laikotarpiui.
Paklausus, kodėl skiriasi priekinis stiklas, buferiai ir kitkas, J. Šataitė akcentavo, kad stiklą galėjo pakeisti ankstesnis automobilio savininkas, visgi pastarasis yra kokybiškas ir sertifikuoto gamintojo, todėl atitinka visus kokybiškam naudotam automobiliui taikomus reikalavimus.
„Kėbulo ar atskirų detalių keitimo faktai yra paminėti pirkimo-pardavimo sutartyje, kurią klientas pasirašė“, – pabrėžė įmonės atstovė.