Šią savaitę Seimas priėmė atitinkamas įstatymo pataisas. Už jas balsavo 114 parlamentarų, dešimt susilaikė.

Pasiūlymo autorius Seimo narys Andrius Kupčinskas teigė, kad mažiausiai penkiose Europos Sąjungos valstybėse, Šveicarijoje ant registracijos numerių naudojami valstybės tapatybės simboliai.

Andrius Kupčinskas

Jo įsitikinimu, tai būtų nemokama valstybės reprezentacija – keliaudami užsienyje savo automobiliais ar motociklais piliečiai tuo pačiu reklamuotų savo šalį.

„Lietuvos automobilių valstybinių numerių šriftai yra vieni didžiausių Europos Sąjungos šalyse. Daugelyje jų raidžių ir skaičių kombinacijos siekia septynis–aštuonis simbolius, tuo metu pas mus – tik šešis. Todėl Lietuvos automobilių valstybiniuose numeriuose yra pakankamai vietos, kurios užtektų tinkamai įterpti Vyčio ženklą“, – tvirtino A. Kupčinskas.

Anot jo, herbas galėtų būti naudojamas toje vietoje, kur iki 2018 metų išduodamuose automobilių valstybinių numerių ženkluose būdavo šaltuoju būdu išspausti apskritimai, skirti techninės apžiūros galiojimo lipdukui ir hologramai.

Regitros“ generalinio direktoriaus Vaido Dominausko teigimu, dar svarstant minėtą projektą įmonė suplanavo reikalingus darbus, bendravo su potencialiais tiekėjais, aiškinosi technologines galimybes.

Vaidas Dominauskas

„Artimiausiu metu turėsime apsispręsti, kokiuose numerio ženkluose Vytis bus integruotas. Pavyzdžiui, manome, kad jo nereikėtų naudoti vadinamuosiuose tranzitiniuose numerio ženkluose, kurie skirti išvežti automobilį iš šalies, nes jie galioja tik 30 dienų“, – teigė jis.

Pasak „Regitros“ vadovo, taip pat svarbu įvertinti, jog automobilių, priekabų, motociklų, mopedų numerių ženklai skiriasi. Įmonė pirks dizaino paslaugas sukurti numerių ženklų su Vyčiu vizualinius sprendimus.

„Tad reikia rasti sprendimus, kaip integruoti simbolį į numerio ženklus pagal įvairius jų tipus ir dydžius. Pavyzdžiui, dažniausiai iš JAV atkeliavusiems automobiliams naudojama labiau kvadratinė lentelė, kurioje vietos tarp simbolių praktiškai nėra, tad greičiausiai Vytis turėtų būti integruojamas apačioje. Vardiniuose ir elektromobiliams skirtuose numerio ženkluose apskritai nėra tarpų tarp simbolių, tad Vytis galėtų būti integruojamas tik priekyje“, – BNS sakė V. Dominauskas.

„Svarbu rasti ir tinkamą spaudos būdą, kuris būtų ne tik ilgaamžis, bet ir ženkliai neišdidintų numerio ženklų gamybos kaštų. Pavyzdžiui, Vytis galėtų būti spausdinamas kaip neatskiriama atspindinčios plėvelės dalis, kaip kad šiuo metu yra spausdinamas Europos Sąjungos ženkliukas ir skiriamasis Lietuvos ženklas „LT“, – teigė jis.

Dabar be automobilių registracijos numerio ženkle dar pavaizduota Europos Sąjungos vėliava ir po ja parašytos raidės LT.

„Regitros“ vadovas pripažino, kad dėl naujo simbolio keisis numerių kaina.

„Kadangi atsiras papildomas elementas, taip pat atsižvelgiant į situaciją rinkoje, tikėtina, jog kaina kis, tačiau viskas priklausys nuo viešųjų pirkimų bei tiekėjų pateiktų pasiūlymų“, – tvirtino jis.

Šiuo metu eilės tvarka išduodamų bendrųjų numerio ženklų rinkinys kainuoja 7,20 euro.

„Beje, svarbu atkreipti dėmesį ir į tai, kad ši naujovė bus taikoma tik naujai gaminamiems numerio ženklams. Tai reiškia, kad visi iki tol išduoti numerio ženklai liks galioti ir jų savininkai galės patys nuspręsti, ar juos nori pasikeisti“, – pabrėžė V. Dominauskas.

Įstatymo pataisa dėl Vyčio įsigalios 2023 metų spalio 1 dieną.

Per metus „Regitra“ vien bendrųjų numerio ženklų išduoda apie 200 tūkstančių.

Šaltinis
Temos
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją