Kaip „Delfi“ pasakojo „Regitros“ komunikacijos vadovė Emilija Bardauskienė, sprendimą, ar vairuotojo sveikatos būklė leidžia vairuoti transporto priemones, priima medikai. Išduodami sveikatos pažymas jie gali nurodyti ir sutartinius kodus, kurie žymi vairuotojui taikomus apribojimus, pvz., kad vairuoti šis privalo su akiniais ar kontaktiniais lęšiais ir pan. Šie kodai perkeliami ir į vairuotojo pažymėjimus.

Anot E. Bardauskienės, pasitaiko ir atvejų, kai vairuotojo sveikata pasikeičia ir šis negali vairuoti, tad ši teisė jam apribojama iki sveikatos pagerėjimo ir naujo medikų verdikto. Teisė vairuoti atnaujinama automatiškai ir tam perlaikyti egzaminų ar įveikti papildomų kursų nereikia.

Žinovė pasakojo, kad remiantis Saugaus eismo automobilių keliais įstatymu, vairuotojai privalo tikrintis sveikatą Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatytu periodiškumu. Iki 55 metų tai reikia daryti kas dešimt metų, o atsižvelgiant į tai, jog su amžiumi sveikatos būklė gali kisti kiek greičiau nei įprastai, nuo 55 metų vairuotojų sveikatos būklės patikrinimai yra dažnesni.

Vairuotojų sveikatos tikrinimo reikalavimų ir tvarkos apraše apibrėžiama, kad asmenims nuo 56 iki 69-erių sveikatą pasitikrinti reikia kartą per penkerius metus, 70–79 metų asmenims – kas dvejus metus, o sulaukusiems 80 metų – kasmet.

Beje, kas penkerius metus tikrintis sveikatą privalo ir C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D, DE kategorijų vairuotojai.

Visgi pašnekovė pastebėjo ir šiokį tokį paradoksą.

„Kaip žinia, vairuotojo pažymėjimai galioja 10 metų, tad iš esmės, šis terminas nėra susietas su sveikatos tikrinimo periodiškumu. Kitaip tariant, vairuotojai privalo savarankiškai tikrintis sveikatą nustatytu periodiškumu, tad tai yra jų atsakomybės ir sąmoningumo klausimas“, – akcentavo E. Bardauskienė.

Procesas būtų automatizuotas

SEAKĮ pakeitimų iniciatorė – Vidaus reikalų ministerija. Jos atstovai „Delfi“ komentavo, kad norima patikslinti reikalavimus, susijusius su vairuotojo pažymėjimo galiojimu, atsižvelgus į vairuotojų sveikatos būklę.

Anot ministerijos atstovų, jokia paslaptis, kad gali pasitaikyti situacijų, kai turėdami galiojančius vairuotojo pažymėjimus, vairuotojai sveikatą taip, kaip nustatyta, tikrintis vengtų. Tad SEAKĮ norima papildyti 22 straipsnio 4 dalies nuostata, kad vairuotojams nepasitikrinus sveikatos nustatytu periodiškumu, vairuotojo pažymėjimas būtų skelbiamas negaliojančiu.

Kaip sakoma „Delfi“ skirtame VRM atstovų komentare, medicininės pažymos galiojimas būtų susiejamas su vairuotojo pažymėjimu. Tokiu atveju vairuotojui, nepasitikrinusiam sveikatos nustatytu laiku, pažymėjimo galiojimas būtų stabdomas, o atlikus prievolę – vėl atnaujinamas. Jeigu sveikata būtų patikrinta dar iki ankstesnės pažymos galiojimo laiko pabaigos, jokių papildomų veiksmų nereikėtų atlikti.

„Kadangi visos šiuo metu išduodamos medicininės pažymos valstybės įmonę „Regitra“ pasiekia elektroniniu būdu, procesas vyktų automatiškai“, – tikino VRM atstovai.

Pasak VRM, norima, kad siūlomas įstatymo projektas būtų svarstomas dar Seimo rudens sesijoje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (553)