Kinija jau daug metų yra didžiausia naujų automobilių rinka pasaulyje. 2017 metais šioje šalyje buvo parduota maždaug 28,8 mln. automobilių ir kas ketvirtas visame pasaulyje pernai pagamintas automobilis buvo kinų gamybos.
Daugelis šių mašinų, kurias gamina europiečiams pažįstami prekės ženklai, buvo unikalūs modeliai, skirti tik Kinijai. Tačiau tai gali pasikeisti, rašo autoexpress.co.uk.
„Volkswagen“ pardavimų ir rinkodaros vadovas Jurgenas Stackmannas sakė: „Per artimiausius dvejus metus galite pamatyti mūsų automobilių, kurie buvo skirti tik pardavimui Kinijoje, bet žmonės kitose šalyse taip pat jų nori. Rinkos dydis leidžia mums imtis didesnės segmentacijos, palyginus su tokiais regionais kaip Europa. Taigi svarstome galimybę gabenti automobilius iš Kinijos į Europą“.
„Jaguar Land Rover“ techninis direktorius Wolfgangas Zeibartas pabrėžė, kad „labai didelė tikimybė, kad Kinija sugebės eksportuoti savo automobilius už šalies ribų – nėra jokių priežasčių, kodėl ji negalėtų to daryti“.
„Rinka auga pernelyg greitai, kad tai galėtų įvykti dabar, bet ateityje aš matau tokią galimybę. Gamybos kaštai yra mažesni, kaip ir komponentų kaina, o kokybė yra labai gera“, – teigė jis.
„Lynk & Co“, kuri kartu su „Volvo“ ir „Lotus“ priklauso Kinijos konglomeratui „Geely“, taps pirmuoju prekės ženklu, kurio modeliai pasirodys Europoje. „Lynk & Co“ automobiliai į Didžiąją Britaniją turėtų atvykti 2020 metais.
Tačiau Europai skirti modeliai nebus importuojami iš 1,4 mlrd. svarų kainavusios naujos gamyklos Kinijos Žamgdziakou mieste – jie bus gaminami „Volvo“ gamykloje Belgijos Gento mieste. Vienas „Geely“ atstovas spaudai teigė: „Visos „Zhejiang Geely Holding Group“ padalinių gamyklos yra pastatytos pagal aukščiausius „Volvo Cars“ standartus (Lučiao fabriką tiesiogiai valdo pati „Volvo“), taigi jos gali gaminti automobilius, atitinkančius pasaulinius standartus“.