„Piech“, pavadintas legendinio „Volkswagen“ vadovo (ir „Porsche“ įkūrėjo anūko) Ferdinando Piech pavarde, o startuoliui vadovauja F. Piecho sūnus Antonas. Šviežia bendrovė ėmėsi pirmojo automobilio projekto, o jo išvaizdą tobulinti patikėjo dviems dizaineriams.

Eksterjero linijas braižė automobilių dizaineris iš Vengrijos Laszlo Varga, o automobilių parodos lankytojus nustebinusio modelio interjeras sukurtas pagal lietuvio Luko Medeišio brėžinius ir eskizus.

„Kai prieš dešimtmetį pradėjau savo, kaip automobilių dizainerio, kelionę, nė nesapnavau, kad vieną dieną stovėsiu greta koncepcinio automobilio, prie kurio dizaino būsiu prisidėjęs pats“ – socialiniame tinkle „Facebook“ prisipažino dizaineris.

Pasak jo, kol kas automobilio interjeras yra tik tam, kad būtų aiški bendra idėja, o ateityje pasirodys ir daugiau šio elektromobilio vidaus eskizų.

Lukas Medeišis

Kaip pripilti degalų į baką

Didžiausia staigmena tapo naujos bendrovės drąsus pažadas, per kiek laiko įsikraus elektromobilio baterijos. Kol žymiausi gamintojai gyrėsi, kad jų elektromobilius iki 80 proc. galima įkrauti per pusvalandį arba keliolika minučių, naujokas pristatė elektrinį „Mark Zero“ ir pareiškė, kad modelio bateriją iki 80 proc. galima įkrauti per kiek mažiau nei penkias minutes.

Subtilus dailių formų elektromobilis, pristatytas Ženevoje, anot „Piech“, aprūpintas naujo tipo baterija. Naujo tipo baterijos elementai sunkiai įkaista juos įkraunant ar jiems išsikraunant, o tai reiškia, kad jie gali atlaikyti ir kur kas didesnę srovę. Tad naudojant greitosios įkrovos stoteles, „Mark Zero“ baterija gali būti įkrauta iki 80 proc. per sensacingai trumpą laiką – 4 min. 40 sek. Dar daugiau: kadangi baterijos elementai sudėlioti taip, kad nekaistų, jie gali būti aušinami tiesiog oru.

A. Piechas sako, kad norėjosi leisti elektromobilio pirkėjams bateriją įkrauti taip pat greitai, kaip įprastose degalinėse „apsisuka“ tie, kas į baką pila dyzelį ar benziną. Tiesa, menka detalė. Nors ir automobilių rinkos startuolis drąsiai skelbia šią naujieną, kol kas nepriklausomų tyrimų, įrodžiusių „Piech“ žodžius, nėra. Visgi jei tai, ką kalba startuolio atstovai, tiesa, panašu, rinkos laukia esminis lūžis.

Masinė gamyba – per trejus metus

Dviejų durų elektromobilis sveria apie 1800 kg, o su viena įkrova toks automobilis turėtų nuvažiuoti apie 500 km (WLPT ciklu).

Automobilis aprūpintas trimis elektros motorais. Vienas, generuojantis 150 kW galią, yra ant priekinės ašies, dar du – ant galinės. Abu jie taip pat generuoja 150 kW galią.

Baterijas elektromobiliui gamina „Piech“ partneris iš Honkongo „Desten Group“.

„Piech Automotive“ parodoje akcentavo, kad automobiliui naudojama platforma – plačiai panaudojama. Ji tinkama vandeniliu varomų automobilių gamybai, taip pat – hibridų ir turinčių vidaus degimo variklius modelių. Beje, kol kas neskelbiama, kiek toks elektromobilis galėtų kainuoti, tačiau, žada naujokai, nuo konvejerio modelis nuriedės per artimiausius trejus metus.

Per šiuos metus turi paaiškėti ir tai, kas gi imsis šio elektromobilio gamybos. O drauge turėtų būti parodyti ir sportiškas visureigis bei keturvietis sedanas.

Automobilių rinkos naujoko "Piech" Ženevoje pristatytas "Mark Zero"

Pirko „Aston Martin“ brėžinius?

Įdomiausias gandas, susijęs su automobilių rinkos naujoku, yra tas, kad greičiausiai būtent ši kompanija galėjo įsigyti „Aston Martin Vanquish“ brėžinius ir gamybos paslaptis. Pernai prabangių automobilių gamintojas paskelbė, jog parduoda savo jau nebegaminamo modelio gamybos paslaptis ir brėžinius, eskizus, ir už viską paprašė 20 mln. svarų sterlingų.

Vėliau buvo pranešta, kad brėžiniai parduoti „trečiajai šaliai“, tačiau oficialiai pirkėjo niekas taip ir neįvardijo. Kiek anksčiau buvo manyta, kad brėžinius galėjo įsigyti ir britų „Morgan“, tačiau pastarieji gandus paneigė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (72)