Seniai suplanuotos Tilžės gatvės ir vadinamojo Sendvario žiedo rekonstrukcijos traukinys pradeda judėti iš vietos – pasibaigus ginčams teismuose, Klaipėdos savivaldybė pasirašė sutartį su techninio projekto rengėjais.
Sutartis pasirašyta su bendrove „Kelprojektas“, laimėjusia Tilžės gatvės (nuo Šilutės plento iki geležinkelio pervažos) ir Sendvario žiedo pertvarkos rekonstrukcijos projektavimo darbų ir projekto vykdymo priežiūros konkursą.
Šis konkursas buvo paskelbtas dar 2013-ųjų rugsėjį, tačiau visą procesą sustabdė viena įmonė, apskundusi konkurso rezultatus. Ginčai teismuose vyko iki pat 2014 metų rudens.
Darbai – po metų
Projektavimo darbų vertė – 120 tūkst. Lt (34,7 tūkst. eurų), lėšos dar prieš porą metų buvo numatytos iš Klaipėdos miesto Susisiekimo sistemos priežiūros ir plėtros programos bei Kelių priežiūros ir plėtros programos.
Techninės dokumentacijos rengimo terminas – 8 mėnesiai, tiesa, pagal sutartį, „Kelprojektas“, esant būtinumui, turės teisę prašyti jį pratęsti dar 4 mėnesiams.
„Įskaitant iškart po to seksiantį konkursą patiems rekonstravimo darbams atlikti, tikimės, kad kelininkų technika į Tilžės gatvę ir Sendvario žiedą atvažiuos ne vėliau 2016-ųjų pradžios“, – „Vakarų ekspresui“ teigė uostamiesčio Savivaldybės Statybos ir infrastruktūros plėtros skyriaus vedėjas Valdas Švedas.
Tiesa, prieš tai miesto Savivaldybė dar turės pasirūpinti finansavimo šaltiniais. Numatoma, kad didžioji dalis reikiamų lėšų bus gauta is Europos Sąjungos fondų per Susisiekimo ministeriją.
Planuojama, jog 600 metrų ilgio Tilžės gatvės atkarpa tarp Sendvario žiedo ir pervažos turės 4 eismo juostas (po 2 kiekviena kryptimi), o žiedinė sankryža taps keturšale, reguliuojama šviesoforo.
Šviesoforai – saugiau nei žiedas
Beje, jau pasigirdo balsų, kritikuojančių planus naikinti žiedinę sankryžą – esą tokio tipo kelių sankirta yra saugiausia. Tačiau eismo ekspertai teigia, kad žiedinė sankryža saugumą užtikrina tik tokiu atveju, jei yra nedidelio diametro ir vienos eismo juostos pločio.
Apie būtinybę naikinti Sendvario žiedą užsiminta kone prieš 10 metų – dar 2006-aisiais tuometinis miesto meras Rimantas Taraškevičius buvo užsiminęs, jog sankryžos rekonstrukcijos projektą ketino rengti privatūs investuotojai, kurie buvo įsigiję sklypą šalia degalinės Šilutės plente.
Galų gale, 2012 metų pradžioje Tilžės gatvės rekonstrukcija sykiu pertvarkant Sendvario žiedą ir geležinkelio pervažą buvo įtraukta į 2012-2014 metų strateginį miesto planą.
Baigs iki 2016 metų galo
Nepamiršta ir kita Tilžės gatvės atkarpa – tarp pervažos ir Jakų žiedo, oficialiai vadinama valstybinės reikšmės rajoniniu keliu Nr. 2215. Už 2 km ilgio kelio rekonstrukciją atsakinga Lietuvos automobilių kelių direkcija.
Pasak VĮ „Klaipėdos regiono keliai“ direktoriaus Petro Kaučiko teigimu, visa techninė projekto dokumentacija jau yra paruošta, gautas ir statybos leidimas, o statybos darbų konkursą ruošiamasi skelbti 2015-ųjų pabaigoje.
„Todėl būtų idealu, jei ir atkarpos tarp pervažos bei Šilutės plento rekonstrukciją miestas pradėtų tuo pačiu metu. Jei abi Tilžės gatvės dalys būtų tvarkomos vienu metu, taip patogiau būtų ir vairuotojams – kartą uždarytume eismą šia gatve, ir atidarytume viską pabaigus“, – teigė P. Kaučikas.
Anot jo, kelio tarp pervažos ir Jakų sankryžos darbai truks apie metus, planuojama pabaiga – 2016-ųjų gale.
Žadama, kad kelias, kaip ir dabar, turės po vieną eismo juostą kiekviena kryptimi, tačiau juo važiuoti bus daug saugiau bei patogiau, visų pirma dėl pločio – kiekviena juosta bus 5, o ne trijų ar keturių, kaip yra dabar, metrų pločio.
Čia bus penkios sankryžos, tame tarpe – ir su būsima gatve, sujungsiančia Vilniaus plentą ir Tilžės gatvę. Sankryžose numatytos kairiojo posūkio lėtėjimo juostos, tad sukantieji netrukdys tiems, kurie važiuos tiesiai.
Kelias greičiausiai bus apšviestas. Šalia numatytas ir pėsčiųjų bei dviračių takas. Jis suplanuotas ne prie pat kelio, o atokiau nuo jo, tad tikimasi, kad tai paskatins žmones, ypač dviratininkus, juo dažniau naudotis.
Šiuo metu Tilžės gatve iš miesto iki Jakų žiedo arba atgal per parą pravažiuoja apie 8 tūkstančius automobilių. Gatvę uždarius remontui, vairuotojams tektų naudotis Vilniaus plentu arba Liepų gatve.
„Arba saugumas, arba pralaidumas“
Saugirdas PUKALSKAS, Vilniaus Gedimino technikos universiteto Automobilių transporto katedros vedėjas
Žiedinė sankryža saugi tik tuo atveju, jei įrengta pagal tam tikrus parametrus. Ji nebus saugi, jei turės didelį diametrą, nebus saugi ir tada, jei turės daugiau nei 1 eismo juostą. Kita vertus, mažas ir siauras žiedas nėra pralaidus, tad kalbant apie žiedines sankryžas, iškyla pasirinkimas – arba saugumas, arba pralaidumas.
Miestuose, kur yra kelios eismo juostos kiekviena kryptimi, optimalesnė galėtų būti šviesoforu reguliuojama paprasta sankryža. Mat piko metu net ir didesnėse žiedinėse sankryžose transporto srautai pasiskirsto netolygiai – kai daug automobilių važiuoja viena kryptimi, sunkiau į žiedą įvažiuoti norintiems judėti kita kryptimi. O šviesoforas suvaldyti srautus gali efektyviau, ypač esant dabartinėms techninėms galimybėms – transporto jutikliams, galimybei užprogramuoti skirtingas fazes skirtingu laiku ir pan.