Vokietijos federalinė autotransporto tarnyba (KAB) gruodį nusprendė, kad „Mercedes-Benz“ įranga atitinka Jungtinių tautų reglamento UN-R157 trečią lygį. Šis tarptautinis dokumentas nustato vairuotojo įsitraukimą į automobilio vairavimą. KAB sprendimas įgalina vairuotojus „Mercedes-Benz“ autonominio vairavimo sistema naudotis ne tik šioje šalyje, bet ir visame pasaulyje, jeigu tai leidžia nacionaliniai šalių įstatymai.

„Mercedes-Benz“ funkcija „Drive Pilot“, priklausomai nuo eismo sąlygų, leis važiuoti iki 60 km/val greičiu nelaikant rankų ant vairo. Iš pradžių „Drive Pilot“ funkcija bus galima naudotis S klasės automobiliuose, taip pat S klasės elektromobiliuose EQS. Tą bus galima padaryti 2022 m. pirmąjį pusmetį Vokietijos greitkeliuose, susidarius kamščiui ar intensyvaus eismo sąlygomis. Sistema veiks tam sertifikuotuose keliuose, kurių bendras ilgis Vokietijoje yra virš 13 tūkstančių kilometrų.

Pasak „Daimler AG“ ir „Mercedes-Benz AG“ technologijų vadovo Markus Schäfer, pirmą kartą per 136 metų automobilizmo istoriją transporto priemonė galės visiškai perimti vairavimą tam tinkamomis sąlygomis.

„Daugelį metų dirbome stengdamiesi įgyvendinti savarankiško automobilio važiavimo viziją. Išvystėme inovatyvią technologiją, kuri vairuotojams suteikia unikalią prabangaus vairavimo patirtį ir svarbiausia – laisvo laiko. Valdžios institucijoms patvirtinus, pasiekėme persilaužimą. Esame pirmieji, kurie tokio lygio automatinio vairavimo funkciją įdiegs į serijinius automobilius“, – sakė M. Schäfer.

„Mercedes-Benz“ automobiliuose montuojama „Drive Pilot“ sistema yra valdoma mygtukais, esančiais ant vairo. Aktyvavus šią funkciją, sistema pati kontroliuoja automobilio greitį ir atstumą nuo kitų kelyje judančių transporto priemonių. Pagal situaciją automobilis galės pakeisti eismo juostą, sustoti ar padaryti bet kokį kitą tinkamą veiksmą. Be to, sistema fiksuoja ir atitinkamai reaguoja į kelio ženklus.

Automobilio jutikliai taip pat gali užfiksuoti mėlynas ugniagesių, policijos ir greitosios pagalbos tarnybų automobilių perspėjamąsias šviesas, reaguoja į kelio geometriją, remonto įspėjimus bei atsižvelgia į nustatytą maršrutą. Nuolatinė visų sistemų patikra leidžia užtikrinti sklandų jų veikimą, o atsiradus gedimui sistema įspėja vairuotoją perimti valdymą. Jeigu tai neįvyksta, automobilis sustoja.

„Drive Pilot“ sistema susidaro nuosavą kelio ir aplinkos žemėlapį, naudodama GPS, kamerų, ultragarso ir kitų dažnių jutiklius bei įdiegto žemėlapio duomenis. Tai – daug tikslesnė sistema nei vien GPS. Automobilio buvimo vieta yra nustatoma centimetrų, o ne metrų tikslumu.

Automatinio vairavimo funkcijos sertifikavimas pagal Jungtinių tautų reglamentą buvo priimtas 2021 metais, o Europa tapo pirmuoju žemynu, kuriame tai įgyvendinama. Šia galimybe pirmasis ir pasinaudojo „Mercedes-Benz“ koncernas – Vokietija dar 2017 metais sudarė visas teisines prielaidas įgyvendinti tokių sistemų sertifikavimą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją