Ministrė teigė, kad pastarieji tragiški eismo įvykius privertė atkreipti dėmesį ir įvertinti ar esamos ir taikomos priemonės, tiek teisinės, tiek kitos, iš tiesų yra veiksmingos ir duoda efektą. A. Bilotaitė sakė, kad siekiant keisti situaciją keliuose buvo aptartos įvairios priemonės, kurios padėtų tai įgyvendinti.

„Šiandien aptarėme papildomas saugumo priemones, kurios galėtų atsirasti mūsų keliuose, taip pat, kaip mes galėtume diegti infrastruktūrą savo keliuose. Antras aspektas – socialinė reklama. Lietuvoje yra buvusių sėkmingų pavyzdžių, kai socialinė reklama davė labai gerą rezultatą ir tai koreliavo su žuvusiųjų keliuose skaičiaus mažėjimu.

Kitas aspektas susijęs su teisėkūra, neseniai buvo priimti įstatymų pakeitimai, kuriais mes įtvirtinome griežtesnę atsakomybę, didesnes baudas, taip pat atsirado transporto priemonių konfiskavimas. Tos įstatymo nuostatos įsigaliojo lapkričio mėnesį ir jos yra svarbus įrankis mūsų pareigūnams ir institucijom, kurios kovoja su šita problema. Bet vertinti, ar tai tikrai duoda naudą, ir kokią naudą, dar tikrai yra per anksti“, – sakė A. Bilotaitė.

Ministrė teigė, kad dabar vairuotojai skirstomi į dvi grupes – asmenis, kurie laikosi kelių eismo taisyklių bei tuos, kurie nieko nepaiso, nesvarbu ar tai būtų dar didesnės baudos, ar transporto priemonės konfiskavimas.

„Paketo priemonės yra įvairios – nesuteikti transporto priemonių registravimo ar kitokių paslaugų prie kurių tokie pažeidėjai dabar vis dar gali prieiti“, – teigė ministrė.

Kitas pasiūlymas, kuris buvo išsakytas – nulinė tolerancija. A. Bilotaitė nurodė, kad dabar vis dar jaučiama tam tiktų pažeidimų tam tikro lygmens tolerancija, tačiau, anot jos, laikas grįžti prie nulinio toleravimo, kas jau yra praktikuojama ir kitose Europos Sąjungos šalyse.

Dar viena priemonė – baudžiamoji atsakomybė ir realus teisės atėmimas. Anot ministrės, tie asmenys, kurie yra pažeidėjai bei kurie yra rizika mūsų visuomenei, nes kelia pavojų ne tik savo gyvybei, bet ir aplinkiniams, turi jausti, kad gali sulaukti realios atsakomybės.

A. Bilotaitė taip pat nurodė, kad bus grįžtama prie diskusijos susijusios su baudų taškų sistema bei kiek ji gali būti paveiki. A. Bilotaitė teigė, kad veikiausiai, reikia galvoti apie priemonių paketą, nes tikslas yra ne sumažinti žuvusiųjų keliuose skaičių, bet pasiekti tikslą, jog žmonės apskritai keliuose nežūtų.

Vidaus reikalų ministrei pritarė ir Lietuvos policijos generalinis komisaras Renatas Požėla. Jis pritarė, kad nebegali būti jokios pažeidimų tolerancijos, o pažeidėjai turi sulaukti ne 6 eurų administracinės atsakomybės, kuri skiriama pirmą kartą viršijus leistiną greitį nuo 10 iki 20 km/val., tačiau realių baudų.

„Pagrindinė mūsų problema yra piktybiniai asmenys, kurie pažeidinėja kelių eismo taisykles. Ir teisės aktų paketas jų atžvilgiu neveikia taip, kaip turėtų veikti“, – sakė R. Požėla.

Pareigūnas taip pat nurodė, kad siūlymas riboti socialines paslaugas tokiems pažeidėjams, Seimui buvo pateiktas dar 2017 metais. Siūlyta, kad tokie vairuotojai, kurie skolingi valstybei, negalėtų pasiimti paskolos, negalėtų registruoti transporto priemonės, patys pateikti automobilį techninei apžiūrai, tačiau iš visų siūlytų dabar galioja tik vienas ribojimas – tokiems pažeidėjams nėra sudaroma galimybė pasikeisti vairuotojo pažymėjimą.

Kalbant apie nulinę toleranciją, turima minty greičio viršijimus. Straipsnio, kuris numato atsakomybę už greičio viršijimus, pirmoje dalyje numatytas tik įspėjimas, antroje dalyje, kur numatyta atsakomybė už greičio viršijimą nuo 10 km/val. iki 20 km/val., jei pažeidimas būna padarytas pirmą kartą per metus, žmogus gauna 6 eurų baudą. Ši bauda yra mažesnė nei valstybės kaštai aptarnauti šią baudą.

Turime Vakarų Europos patirtis, kai vadinamoji tolerancija siekia 1–2 km/val., o nuo bet kokio kito greičio viršijimo prasideda realios piniginės baudos. Ką reiškia, kai turime šiek tiek tolerancijos, kai leidžiame šiek tiek nesilaikyti įstatymo. Tai šiek tiek galima viršyti greitį, šiek tiek galima nemokėti mokesčių, šiek tiek galima daryti kitus nusikaltimus. Tai, matyt, atėjo laikas padėti šitam tašką“, – sakė R. Požėla.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (15)