Tokiu skelbimu buvo pasidalinta vienoje BMW ženklo mėgėjams skirtoje feisbuko grupėje. Skelbimu pasidalinęs asmuo pabrėžė, kad už 2009 m. laidos benzininį 1 l darbinio tūrio variklį ir automatinę pavarų dėžę turintį „Smart ForTwo“ ne šiaip sau norima daugiau nei 3 tūkst. eurų.
„Rask kitą būdą legaliai vairuoti praradus B kategoriją, galėsi pridėti nulį prie šitos kainos ir pardavinėti – būsiu pirmas pirkėjas“, – akcentavo Kaune esančio netradicinio automobilio pardavėjas.
Tas pats akcentuojama ir skelbime: „parduodamas „Smart“ su neeiline registracija (SM kategorija), gali vairuoti asmenys, ne(be)turintys B kategorijos vairuotojo pažymėjimo su traktorininko kategorija (SM) nuo 17-os metų“.
Pabrėžiama ir tai, kad automobilis yra geros būklės: variklis, pavarų dėžė ir kitkas veikia gerai, neseniai pakeisti tepalai, stabdžių trinkelės, yra apynaujės žieminės padangos, pridėtos būtų ir vasarinės.
Rūpinasi ne „Regitra“
Emilija Bardauskienė, šalies transporto priemonių registrą valdančios VĮ „Regitra“ komunikacijos specialistė, akcentavo, kad žemės ūkio transporto priemones registruoja ne „Regitra“, o VĮ „Žemos ūkio informacijos ir kaimo verslo centras“.
Būtent šio centro specialistai registruoja savaeiges mašinas ir kitą žemės ūkio techniką, valdo šios registrą, o taip pat – išduoda ir teisę vairuoti šią techniką.
„Tačiau svarbu pastebėti, jog teisės vairuoti praradimas nėra susijęs su konkrečia transporto priemonės kategorija. Kitaip tariant, jei asmuo praranda teisę vairuoti B kategorijos transporto priemonę, jis praranda teisę vairuoti ir kitas transporto priemones“, – akcentavo E. Bardauskienė.
Tą patį DELFI patvirtino ir kalbinti policijos pareigūnai. Anot jų, seniau galiojusi tvarka numatė, kad prarandama teisė vairuoti tik tam tikros kategorijos transporto priemones, tačiau dabar praradus teisę vairuoti, negalima sėsti nei prie motorolerio, nei automobilio, nei traktoriaus vairo.
Ne pirmas kartas
„Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centro“ vadovas Sigitas Puodžiukas DELFI sakė, kad įprastai prašymus įregistruoti žemės ūkio techniką nagrinėja kiekvienoje savivaldybėje esantys atskiri specialistai.
Visgi jis neslėpė, kad ne pirmas kartas, kai į rinką išlenda transporto priemonės, netikėtai virtusios žemės ūkio technika. Pavyzdžiui, prieš kurį laiką savaeigėmis mašinomis buvo paversti kelioniniai nameliai ant ratų.
„Viskas vyko Kaune. Greičiausiai kažkas kažkam sumokėjo, kad būtų užregistruota šitaip, tačiau šito mums išsiaiškinti nepavyko“, – kalbėjo S. Puodžiukas.
Kaune užfiksuotas ir atvejis, kai geltonos spalvos „Smart“ buvo užregistruotas kaip keturratis.
„Tai buvo dar iki to laiko, kai keturračių registracija buvo taip pat mums patikėta funkcija. Dabar ją kontroliuoja „Regitra“, – kalbėjo S. Puodžiukas pridūręs, kad dėl dabar skelbimuose parduodamo „Smart“ taip pat bus pradėtas tyrimas.
Perduoda policijai
S. Puodžiukas pabrėžė, kad gavus duomenų apie neteisėtą registraciją ir automobilius ar kitas transporto priemones, netikėtai virtusias žemės ūkio technika, pradedamas tyrimas. Pirmiausia siekiama išsiaiškinti, kokiais būdais ir kuo remiantis buvo užregistruota technika, kokie specialistai priėmė tokį sprendimą.
„Jeigu sprendimas nėra teisėtas, transporto priemonė išbraukiama iš registro. Tada jos turimi valstybiniai numeriai iš esmės yra niekiniai, belieka sulaukti, kol policija tokį vairuotoją sustabdys gatvėje“ – sakė pašnekovas, patvirtinęs, kad niekas išduotų valstybinio ženklo numerių neatsiima – jie paliekami neteisėtam naudotojui.