Vairuotojų dėmesio neatkreips
Kaip paskutiniame Kauno savivaldybės Eismo saugumo komisijos posėdyje dėstė Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato (VPK) Kelių policijos valdybos Kelių patrulių kuopos vadas Ramūnas Kemzūra, didžiausia problema Kaune yra greičio viršijimas. Policijos duomenimis, kone įprasta viršyti leistiną ribą 20-30 km/val.
Greičio mėgėjus Kauno apskrityje pareigūnai tikisi sutramdyti naujais radarais, kuriuos iš Policijos departamento turėtų gauti jau spalį. Prie nešiojamos įrangos, montuojamos ant trikojo, portalo žiniomis, dirbs neuniformuoti pareigūnai, jiems nebus reikalingas skiriamaisiais ženklais pažymėtas policijos automobilis.
Mobiliais prietaisais greitį bus galima matuoti ir tose vietose, kur policijos ekipažui sunku sustoti. Radarus ketinama naudoti visoje Kauno apskrityje, numatoma skirti devynis greičio matuoklius.
Avarijų skaičius verčia sunerimti
R. Kemzūra Eismo saugumo komisijos posėdyje pristatė ir avarijų, kuriose sužalojami žmonės, statistiką, pagrindžiančią naujų kovos su greičio viršytojais priemonių reikalingumą.
Anot Kelių patrulių kuopos vado, palyginti 2018 m. pirmus aštuonis mėnesius su tuo pačiu šių metų laikotarpiu, eismo įvykių skaičius Kauno mieste išaugo 20 proc., avarijose sužeistų žmonių skaičius padidėjo 26,5 proc. 2019 m. jau žuvo penki pėstieji, du automobilių vairuotojai ir vienas motociklininkas.
2018-aisiais tragiškiausias buvo sausis, o šiemet kol kas – birželis. Tą mėnesį žuvo trys eismo dalyviai, beje, visi – birželio 22 d. 50 proc. 2019-aisiais įvykusių nelaimių, kuriose žuvo eismo dalyviai, kaltininkai yra pėstieji, įžengę į važiuojamąją dalį draudžiamoje vietoje. 25 proc. avarijų kilo, nes nebuvo pasirinktas saugus greitis, nesilaikyta reikiamo atstumo, 12,5 proc. – dėl to, kad nepaisyta reikalavimo duoti kelią.
Tiesa, kaip pastebėjo komisijos nariai, čia lyginamas jau išaiškintų 2018-ųjų įvykių skaičius su operatyvine šių metų informacija: užfiksuotas nukentėjusių žmonių skaičius pabaigus policijos tyrimus gali sumažėti.
Spręstų problemą pavojingoje vietoje
Išskirtinio dėmesio Eismo saugumo komisijoje sulaukė S. Žukausko ir Šiaurės prospekto žiedinėje sankryžoje per pastaruosius dvejus metus įvykusios tragiškos nelaimės: 2018-ųjų sausį tris gyvybes pasiglemžęs „BMW“ skrydis į stulpą ir 2019-ųjų birželį vairuotojo mirtimi pasibaigęs smūgis kitoje žiedo pusėje.
Pavojus važiuojant nuo Šiaurės prospekto kalno pusės esą sumažintas įrengus greičio matuoklį ir greta žiedinės sankryžos sumontavus atitvarus, tačiau judant nuo Savanorių prospekto problema neišspręsta. Policija siūlo šioje atkarpoje taip pat pastatyti radarą arba įrengti greičio kalnelius – problemą iš dalies būtų galima spręsti automobilių greitį Šiaurės prospekte periodiškai matuojant mobiliais prietaisais.
„Situacijos nėra vienodos, nėra tokių vietų, kuriose eismo dalyviai žūtų metai po metų, – pažymėjo R. Kemzūra. – Aišku, gąsdina didėjantis įvykių, jų metu sužalotų žmonių skaičius (atitinkamai 257 ir 325). (…) Nemažai avarijų, kuriuose pėstieji patiria sunkių traumų.“
Virš milijono eurų skyrė ES
Naujieji radarai, kuriuos iš Estijos kompanijos „Alarmtec AS“ nusipirko Policijos departamentas, turėtų padėti sumažinti dėl didelio greičio įvykstančių nelaimių skaičių Kaune ir visoje Lietuvoje. Departamentas pagal viešojo pirkimo sutartį įsigijo ne tik 37 komplektus mobilios greičio matavimo įrangos su jos integravimo į administracinių nusižengimų registrą programine įranga, bet ir personalo apmokymus.
Centrinio viešųjų pirkimų portalo duomenimis, pirkinys atsiėjo kiek daugiau nei 1,17 mln. eurų. Projektas finansuojamas Europos Sąjungos fondų lėšomis, o prietaisai, kaip pirmadienį savo „Facebook“ puslapyje pasidalijo Lietuvos policija, jau pasiekė Nemenčinės II kaime esantį Policijos departamento sandėlį.
Rugsėjo 27 d. rengiamas viešas greičio matavimo prietaisų pristatymas, kurio metu Lietuvos policijos vadovai, kelių policijos pareigūnai, už eismo saugą atsakingų institucijų vadovai, saugaus eismo ekspertai diskutuos apie pagrindines šalies avaringumo priežastis ir būdus puoselėti saugų eismą keliuose. Po oficialaus pristatymo bus pateikta daugiau detalių ir apie radarų naudojimą Kaune.