Naudos ne tik Kaune
Greičio mėgėjai nuo šiol turės saugotis ne tik stacionarių matuoklių ar specialiais ženklais nepažymėtų policijos automobilių. Kauno apskrities kelių policijos arsenalą papildė 6 naujos kartos, autonomiškai veikiantys mobilūs greičio matuokliai.
Ant trikojų laikiklių pastatyti kelkraščiuose ar kitose vietose, jie fiksuos greitį viršijančius automobilius, o duomenys apie pažeidėjus bus automatiškai perduodami Administracinių nusižengimų registrui.
„Jau esame numatę kelias vietas, kur šie prietaisai bus naudojami. Tai pat atliksime metinę avaringumo analizę, pavojingiausiose vietose juos bandysime naudoti dažniausiai. Tačiau juos naudoti galime iš esmės bet kur, kur galime pastatyti, kad netrukdytų eismui“, – portalui DELFI sakė Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos valdybos viršininkas Vigintas Lukošius.
Pasak pareigūno, šie prietaisai bus naudojami visoje Kauno apskrityje. Pačiame Kauno mieste planuojama naudoti apie pusę naujųjų trikojų, tačiau ši proporcija gali kisti.
„Sulaukus pranešimų iš kitų apskrities komisariatų apie atsiradusias problemas, tuose keliuose galėsime pastatyti daugiau matuoklių. Nuo stacionarių jie skiriasi tuo, kad greitai galima reaguoti į besikeičiančią situaciją. Juos pasiimame ir vežamės“, – sakė V. Lukošius.
Policininkų nereikės
Kauno apskrities Kelių policijos valdybos vadovas neslėpė – pradėjus pareigūnams naudoti naujuosius matuoklius, neišvengiamai bus sulaukta įvairių reakcijų. Dalis vairuotojų piktinsis, esą greičio matuokliai slepiami, pastatomi tokiose vietose, kur lengviausia užfiksuoti greičio viršijimą.
Tačiau šių matuoklių naudojimą V. Lukošius vertina kaip prevencinę funkciją ir žada, kad jie nebus slepiami krūmuose vien tam, kad užfiksuotų kuo daugiau pažeidėjų.
„Geriau neužfiksuoti nei vieno pažeidimo, kai nei vienas vairuotojas nevažiuos per greitai, nebus sužalotų. Tikrai nesistengsime matuoklių paslėpti krūmuose, kad pareigūnų tarpusavyje lenktyniautų, kas daugiu pažeidėjų užfiksuos. Mūsų tikslas, padaryti eismą saugesniu“, – sakė V. Lukošius.
Pati įranga dirbs autonomiškai. Visi užfiksuoti pažeidimai be žmogaus įsikišimo bus iš karto perduodami Administracinių nusižengimų registrui. Įrangą ir jos veikimą prižiūrės policijos pareigūnas. Jis privalės įsitikinti, ar prietaisas teisingai funkcionuoja, ar pakankamas mobiliojo interneto signalas ir duomenys korektiškai perduodami.
„Pareigūnas pažeidėjų nestabdys, automobilių numerių nefiksuos. Viską atliks technika“, – sakė V. Lukošius.
Kokia tolerancijos riba ?
Į labiausiai vairuotojus dominantį klausimą – kokia bus šių, naujųjų greičio matuoklių tolerancijos riba, kurią peržengus bus fiksuojamas pažeidimas, atsakymo dar nėra. Ne paslaptis, jog taikant „nulinės tolerancijos“ akcijas policijos pareigūnai užverčiami daugybe fiksuotų pažeidimų, kai leistinas greitis viršijamas vos keliais kilometrais per valandą.
Pasak Kauno apskrities Kelių policijos valdybos vadovo, kaip veiks naujieji matuokliai, nuo kokios ribos jie fiksuos pažeidimus, paaiškės ateityje.
„Apie tai šiuo metu dar negalime atsakyti. Bus derinamasi su kitomis šalies apskritimis, su Policijos departamentu“, – sakė V. Lukošius.
Pareigūnas minėjo, kad vadinamas tolerancijos barjeras gali būti keičiamas atsižvelgiant į kelio ruožą ir eismo sąlygas, kur matuojamas greitis.
„Esama tokių vietų, kur ir 10 kilometrų per valandą viršytas greitis gali būti pavojingas. Ten galima toleranciją sumažinti“, – svarstė V. Lukošius.