Lietuvoje, sakė Laura Salokaitė, Kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus viršininkė, apsilankiusi laidoje DELFI Diena, buvo užfiksuoti 1047 greičio viršijimo atvejai. Pernai, pastebėjo pareigūnė, tokių atvejų užfiksuota daugiau.
„Tačiau dėl to stebėtis neverta – praėjusiais metais mes turėjome daugiau stacionarių greičio matuoklių“ – komentavo ji primindama, kad šiemet žiemos pabaigoje Lietuvos keliuose nustojo veikti 139 stacionarūs greičio matuokliai, o jų vietoje nauji neatsirado.
Anot pareigūnės, dažniausias leistinas greitis viršijamas 20-30 km/val. – tokių atvejų šiemet buvo 47 proc. Viršytą greitį policija matavo pasitelkusi visas turimas priemones: žymėtus pareigūnų automobilius, rankinius matuoklius, nežymėtas transporto priemones, stacionarius matuoklius ir pan.
„Vietas, kur matuoti greitį, rinkomės atsižvelgdami į avaringumą, ten, kur įvyko skaudžiausi eismo įvykiai, kur dažniausiai viršijamas greitis ir pan.“, – aiškino L. Salokaitė.
Tiesa, ne visi greitį viršiję vairuotojai bausmių sulaukė iš karto. Pareigūnė minėjo, kad didžiajai daliai protokolų teks luktelėti, mat iš karto baudų sulaukė tik tie, kurių greitis buvo užfiksuotas rankiniais greičio matuokliais. Tokių, sakė DELFI Dienos pašnekovė, buvo 348 vairuotojai.
Kokio dydžio baudos bus skirtos vairuotojams – kol kas nėra aišku. Priklausomai nuo viršyto greičio, vairuotojams gali būti skirtas nuo įspėjimo iki 700 eurų baudos ir teisės vairuoti atėmimo. Visgi, minėjo L. Salokaitė, kadangi didžioji dalis viršijusių leistino greičio ribą perkopė 20-30 km/val., jiems gresia 30-90 eurų baudos.
Akcija tęsiasi
Pareigūnė pabrėžė, kad nors išskirtinė akcija, pavadinta „Greičio maratonu“, vyko vos 24 valandas, visgi greičio matavimai tęsis ilgiau, iki pat balandžio 7 dienos.
„Tikrai visi vairuotojai pastebėjo, kad trečiadienį keliuose policijos daugiau, tačiau jos daugiau bus ir šiandien, ir rytoj, ir poryt“, – žadėjo DELFI Dienos pašnekovė, priminusi, kad greičio stebėjimo akcija visoje ES tęsiasi iki balandžio 7 d.
Anot jos, užfiksuoti skaičiai nėra įspūdingi, lietuviai greitį viršija taip pat, kaip ir kitų šalių vairuotojai. Tačiau nepaisant to, Lietuvoje per didelis greitis išlieka opia problema. Policijos skaičiavimu, iš pernai įvykusių 170 eismo įvykių, kuriuose žuvo žmonės, ketvirtadalis kilo dėl to, kad vairuotojai nepasirinko saugaus greičio.
„Ir šiemet iš 44 eismo įvykių, kuriuose žmonės žuvo, pusė įvyko dėl to, kad buvo nepasirinktas saugus greitis“, – akcentavo L. Salokaitė.