Žinia, kad vasario 11-ą baigiasi Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) sutartis su 139 dabar keliuose esančius greičio matuoklius prižiūrinčia UAB „Fima“, pasitikta audringai. Pirmiausia dėl to, kad, kaip antradienį žurnalistus informavo LAKD, vietoje senųjų matuoklių nauji neatsiras – nebeliks nieko.
Vitalijus Andrejevas, LAKD vadovas, stebisi, kodėl tai, kad matuokliai išmontuojami ir vietoje jų neatsiras nauji, sukėlė tiek triukšmo.
„Mes nei galime, nei svarstėme senos sutarties pratęsimo, nes ji ypatingai brangi – keturis kartus brangesnė nei būtų nauja. Ir turtas nelieka valstybei, jį išsimontuoja tiekėjas, – argumentavo LAKD vadovas, priminęs, kad sutartis su momentinių greičio matuoklių rangovu kainavo 13,9 mln. eurų. – Be to, vyksta konkursai naujai įrangai.“
Pasak V. Andrejevo, šiuo metu norima įsigyti naujus greičio matuoklius, kurie galės ne tik užfiksuoti viršytą leistiną greitį, bet ir registruoti Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidėjus, neturinčius civilinės atsakomybės draudimo, techninės apžiūros, važinėjančius su vogtais automobiliais.
„Tai taip pat eismo saugumas. Momentiniai greičio matuokliai nėra vienintelė priemonė, kaip panacėja išsprendusi visas mūsų problemas. Jei kalbėsime apie saugumą, tai dabar turimas 120 km kelių tinklas, padengtas vidutinio greičio matuoklių, veikia geriau nei veikė momentiniai“, – pabrėžė pašnekovas.
Naujovės – dar šiemet
Pasak V. Andrejevo, be momentinio greičio matuoklių, LAKD įrenginėja ir daugiau eismo saugumą didinančių priemonių – kryptinius šviestuvus prie pėsčiųjų perėjų, iškiluosius kalnelius, greitį mažinančius kelio susiaurinimus ir pan. Tokių, kalba Kelių direkcijos vadovas, atsiras kai kur, kur iki šiol buvo momentiniai greičio matuokliai.
„Mes matėme, kad žmonės tiesiog žinojo vietas, kur įrengti matuokliai, daugelis naudojo navigacijas ir pristabdydavo tik ten, kur įrengta priemonė. Tačiau iš esmės tokie matuokliai problemų gyvenvietėse neišsprendė, nes ruožas ilgas, matuoklis tik vienas ir nepadeda nei 100 metrų iki jo, nei 100 metrų už jo. Lygiai taip pat, kaip momentinis greičio matuoklis, veikia ir iškili kalneliai prieš perėjas arba sutampantys su jomis“, – tikino V. Andrejevas.
Pasak jo, LAKD nori suformuoti vairuotojų įpročius pasirinkti saugų greitį ir atkreipti dėmesį į tai, kas vyksta kelyje. Tad pirmoji užduotis – plėsti vidutinio greičio matuoklių tinklą. Šiemet, aiškino jis, žadama įsigyti maždaug 100 vidutinio greičio matuoklių bei kelis modernius momentinio greičio matuoklius. Ir dalis naujos įrangos atsiras ten, kur dabar stovi senieji greičio matuokliai.
Be to, sako LAKD vadovas, į naujus vidutinio greičio matuokliais stebimus ruožus pateks ir miesteliai, kurių pagrindinėmis gatvėmis keliauja tranzitinis srautas, mat tokiose vietose, sako jis, momentiniai greičio matuokliai neveikia.
„Kas kelis šimtus metrų įrengti greičio mažinimo kalnelių negalime, nes sunkiasvorės transporto priemonės, važiuodamos per juos, sukelia daug triukšmo ir vibracijų, skundžiasi gyventojai. O momentinių matuoklių tiek pristatyti, kiek reikia, negalime. Todėl tokios atkarpos bus stebimos vidutinių greičio matuoklių“ – aiškina V. Andrejevas.
Pasak jo, šiemet bent penkiose gyvenvietėse bus įrengti nauji vidutinio greičio matuokliai ir bus stebima, kaip sekasi KET pažeidėjus suvaldyti šiomis priemonėmis.