Vilnietis Ramūnas keistą situaciją pastebėjo važiuodamas Vilniaus Švitrigailos gatve. Čia greta įprastam eismui skirtų juostų yra ir viena, skirta viešajam transportui. Tiesa, pastebėjo „Delfi“ skaitytojas, pastaroji maršrutiniam transportui skirta iki 18 valandos vakaro darbo dienomis. Kitu laiku ja galima naudotis lyg įprasta eismo juosta.
„Bet man kilo paprastas klausimas: šią juostą nuo kitų skiria ištisinė linija. O vairuotojai rikiuojasi per ją lyg niekur nieko, nors už tokį pažeidimą numatytos solidžios baudos“, – kalbėjo jis.
Taisyklių nebemoka
Vairavimo mokytojas Artūras Pakėnas, paklaustas, kuo skiriasi plati ir siaura ištisinės linijos, pirmiausia patarė vairuotojams atsiversti Kelių eismo taisykles (KET) ir jas perskaityti.
„Mūsų žmonės katastrofiškai nežino taisyklių“, – pastebėjo jis.
Instruktorius pabrėžė, kad plati ištisinė linija skirta važiuojamosios dalies kraštams žymėti automagistralėse ir greitkeliuose, taip pat tokia linija atskiria važiuojamosios dalies eismo juostą, skirtą maršrutiniam transportui, atskiria eismo juostą nuo viešojo transporto stotelės, taip pat atskiria dviračių juostą.
„Šią liniją kirsti draudžiama išskyrus atvejus, kai ji žymi važiuojamosios dalies kraštą arba kelio ženklai „Eismo juosta maršrutiniam transportui“ ir „Kelias su eismo juosta maršrutiniam transportui“ negalioja. Ir viskas tuo pasakyta“, – pabrėžė žinovas.
Pasak jo, vairuotojams vertėtų kilstelėti galvas į kelio ženklus, tuomet klausimų, kas galima, o kas ne, nebekiltų. Tokia situacija susiklosčiusi ir minėtoje Švitrigailos gatvėje, kur yra viešajam transportui skirta eismo juosta, bet yra ir kelio ženklas, nurodantis jos galiojimą.
„Jeigu vairuotojas būtų matęs kelio ženklus ir įvertinęs, kad važiuojama tuo laiku, kada tos juostos negalioja, žinotų, kad tą juostą kirsti galima“, – aiškino jis.
Jis pastebėjo, kad neretai būna ir atvirkštinių atvejų: kai vairuotojai nepasižiūri į ženklus, nežino KET, todėl nesinaudoja papildomomis juostomis kelyje ir stovi spūstyse, užuot taupę laiką.
Bauda dvejopa
Administracinių nusižengimų kodekso 417 straipsnyje nurodoma, kad už kelio ženklų nurodymų nepaisymą, kitus KET pažeidimus skiriama 30-90 eurų bauda. Tokia tad grėstų už ištisinės linijos kirtimą.
Visgi tuo atveju, jeigu vairuotojas kirstų ištisinę liniją lendamas ir išvažiuotų į priešingos krypties eismo juostą pažeisdamas KET reikalavimus arba sukėlęs pavojų kitiems eismo dalyviams, mokėti tektų solidesnę baudą. Už tokį nusižengimą būtų skirta 170-230 eurų bauda ir teisės vairuoti atėmimas 3-6 mėnesiams.