DELFI turimoje vaizdo medžiagoje matyti, kaip Tūkstantmečio gatvėje, kone ant viaduko virš Gerosios Vilties gatvės žiedo, stovi paliktas nedidelis traktorius. Jis, nors ir mažas, užima kone visą kairiausią, įprastai greitesniam eismui skirtą, juostą. Eismo sąlygos ne pačios geriausios: nors gatvė apšviesta, aplink tamsu, be to, lynoja.
Filmuotoje medžiagoje matyti, kad automobiliai vienas po kito atvažiuoja ir kliūtį priešais pamato per vėlai. Ima stabdyti, kai kurie vairuotojai greitai metasi į kitą eismo juostą, kitiems tokį veiksmą atlikti trukdo gretimoje juostoje važiuojančios transporto priemonės.
Tūkstantmečio gatvė yra vertinama kaip viena judriausių Vilniuje, be to, ši gatvė skirta ir tranzitiniam eismui, tad dažnai čia netrūksta sunkiasvorių vilkikų. Jų vairuotojams traktorius priešais taip pat tapo tikra staigmena – ne vienam teko mestis į šalį ir šitaip išvengti avarijos.
Vaizdo įrašo autorius teigia, kad prie traktoriaus buvo sustojęs ir švyturėlius įsijungęs policijos ekipažas, tačiau po kurio laiko šis nuvažiavo, taip ir nepasirūpinęs, kad kliūtis iš gatvės būtų patraukta.
„Po to, kai policija buvo sustojusi, nebedrįsau skambinti 112 ir pranešti apie situaciją“, – neslėpė jis.
Grėsmės nebuvo
Tačiau, panašu, situacija grėsminga atrodė tik pašaliečiams ir tiems vairuotojams, kuriems galvotrūkčiais teko suktis iš situacijos ir išvengti netikėtos kliūties. DELFI kalbinti policijos pareigūnai akcentavo, kad taip traktorių palikęs vairuotojas Kelių eismo taisyklėms (KET) nenusižengė.
Julija Samorokovskaja, Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Komunikacijos poskyrio vedėja, DELFI patvirtino, kad pareigūnams išties buvo pranešta apie ne vietoje paliktą nedidelį traktorių. Visgi, anot pareigūnų, traktorius buvo su įjungta avarine signalizacija, ir, šiuo atveju, tiek užteko, kad traktorių judrioje gatvėje palikęs vairuotojas nepažeistų KET.
KET 151 punktas nurodo, kad pirverstinai sustojęs ten, kur sustoti ir (ar) stovėti draudžiama, transporto priemonės vairuotojas privalo įjungti avarinę šviesos signalizaciją, jeigu tokia įrengta, ir (ar) pastatyti avarinio sustojimo ženklą.
Kitaip tariant, jeigu avarinės šviesos veikia, papildomas avarinio sustojimo ženklas yra privalomas tik tada, kai sustojama ten, kur transporto priemonė pamatoma iki jos likus mažiau nei 100 metrų. Toks ženklas privalomas ir tada, kai avarinės šviesos neveikia.
J. Samorokovskaja pabrėžė, kad jeigu sustoti norima ten, kur kelio ruožas neapšviestas ir paros metas tamsus, arba matomumas blogas, o avarinės šviesos signalizacijos nėra, transporto priemonė privalo būti patraukta už kelio ribų. Jei to padaryti neįmanoma, privaloma pastatyti avarinio sustojimo ženklą. KET nurodoma, kad gyvenvietėje toks ženklas turi atsirasti ne arčiau nei 25 m atstumu nuo kliūties, o ne gyvenvietėse – ne arčiau nei 50 m atstumu nuo kliūties.
„Vaizdo įraše transporto priemonė buvo su įjungta avarine šviesos signalizacija, palikta galimai dėl gedimo. Netrukus ši transporto priemonė buvo patraukta, nesudarius grėsmės eismo saugumui“, – akcentavo Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato atstovė.
Pareigūnai neatskleidė, kam priklausė transporto priemonė.