Krovininių transporto priemonių ir autobusų vairuotojai šiais metais sukėlė 246 eismo įvykius, kurių metu žuvo 19 žmonių, sužeisti 284 eismo dalyviai.
Lapkričio 11–17 d. visoje šalyje vyks Europos kelių policijos tinklo ROADPOL (angl. European Roads Policing Network) inicijuota prevencinė eismo dalyvių kontrolė – bus tikrinama krovininių transporto priemonių (didžiausioji leidžiamoji masė didesnė kaip 3,5 t) ir autobusų techninė būklė, vairuotojų blaivumas, kaip naudojamasi saugos diržais, laikomasi leidžiamojo greičio, darbo ir poilsio, krovinių vežimo tvarkos ir kitų reikalavimų, ar turi reikiamus dokumentus.
Lietuvos Policija, reaguodama į pranešimus, kad krovininių transporto priemonių vairuotojai nepaiso automagistralėse įrengtų kelio ženklų, draudžiančių tam tikruose kelio ruožuose važiuoti antrąja eismo juostą, atidžiai stebės vairuotojų elgesį A1 automagistralėje.
,,Pareigūnai įvertins, ar krovininių transporto priemonių ir autobusų vairuotojų elgesys kelyje nekelia pavojaus eismo saugumui, ar jie paiso Kelių eismo taisyklių reikalavimų ir turi tvarkingus dokumentus“, – sako Vytautas Grašys, Policijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Viešosios tvarkos biuro viršininkas.
Krovininiams automobiliams draudžiama važiuoti antrąja eismo juosta magistralės A1 atkarpoje tarp Vilniaus ir Kauno, kur yra didžiausias eismo intensyvumas (ruože nuo Grigiškių 17,8 km iki 99 km kilometrų didėjimo kryptimi ir nuo 97 km link Vilniaus kilometrų mažėjimo kryptimi).
„Kai krovininių transporto priemonių vairuotojai bando apvažiuoti panašiu greičiu pirmąja eismo juosta važiuojančią kitą krovininę transporto priemonę, jie trukdo eismui ir net kelia pavojų toms transporto priemonėms, kurioms automagistralėse leidžiama važiuoti didesniu greičiu nei krovininiam transportui. Tokie krovininių transporto priemonių ir autobusų vairuotojų Kelių eismo taisyklių pažeidimai gali sukelti rimtus pavojus kitiems vairuotojams ir keleiviams. Taigi, tokios kontrolės akcijos yra būtinos, siekiant užtikrinti eismo dalyvių saugumą keliuose“, – teigia susisiekimo viceministras Mindaugas Tarnauskas.
Vykdant reidus, Lietuvos transporto saugos administracijos pareigūnai pagal tachografų duomenis galės patikrinti, ar antrąja eismo juosta važiuodamas krovininės transporto priemonės vairuotojas, neviršijo leistino greičio.
Policija primena, kad krovininiais automobiliais, kurių didžiausioji leidžiamoji masė didesnė kaip 3,5 t, taip pat šių krovininių automobilių ir priekabų junginiais, autobusais su priekabomis automagistralėse ir greitkeliuose leidžiama važiuoti ne didesniu kaip 90 km/h greičiu, keliuose su asfalto ar betono danga – ne didesniu kaip 80 km/h greičiu, kituose keliuose – ne didesniu kaip 70 km/h greičiu. Autobusais be priekabų (įskaitant mokyklinius) automagistralėse – ne didesniu kaip 100 km/h greičiu, greitkeliuose – ne didesniu kaip 90 km/h greičiu, keliuose su asfalto ar betono danga – ne didesniu kaip 80 km/h greičiu, kituose keliuose – ne didesniu kaip 70 km/h greičiu.
Eismo įvykių informacinės sistemos duomenimis, per šių metų 10 mėnesių krovininių transporto priemonių (didžiausioji leidžiamoji masė didesnė kaip 3,5 t) vairuotojai sukėlė 115 eismo įvykių, kurių metu žuvo 19 žmonių, sužeisti 128 eismo dalyviai. Autobusų vairuotojai sukėlė 131 eismo įvykį, kurių metu buvo sužeisti 156 žmonės.
Tokia prevencinė akcija šiais metais organizuojama jau 3 kartą. Krovininių automobilių ir autobusų kontrolės priemonės šalies keliuose buvo vykdomos 2024 m. vasario 19–25 d. ir gegužės 13–19 d. Iš viso patikrinta beveik 7 000 transporto priemonių ir išaiškinta 280 Kelių eismo taisyklių pažeidimų, iš jų 270 padarė krovininių automobilių vairuotojai ir 10 – autobusų vairuotojai.