Į Ernesto akiratį papuolė jau prieš kurį laiką perbraižyta A. Goštauto gatvė Vilniuje, greta vadinamojo „Verslo trikampio“.

Šioje gatvėje kiekviena eismo kryptis turi po dvi juostas. Tačiau važiuojant A. Goštauto gatve Geležinio Vilko gatvės link, eismas buvo pakeistas.

Iš dviejų viena kryptimi iki pėsčiųjų perėjos vedančių eismo juostų po pakeitimų lieka viena. Be to, į kelią įsiterpia viešojo transporto stotelė, o kiek tolėliau – ir posūkiui į kairę skirta juosta, tad vairuotojams tenka pamanevruoti.

Kaip pasakojo Ernestas, jis, žinodamas pakeitimus, iš anksto persirikiavo į kairiau esančią antrąją eismo juostą. Tačiau akibrokštas laukė iš karto už pėsčiųjų perėjos.

„Vairuotojas, važiavęs pirmąja eismo juosta, atrodo, paskutinę akimirką pastebėjo, kad priešais – stotelei skirtas plotas ir metėsi į mano eismo juostą nė nepasižiūrėjęs, ką daro. Laimei, spėjau sureaguoti“, – kalbėjo vilnietis.

Pasak jo, darbo dienomis pirmoji eismo juosta dažniausiai užstatyta automobiliais, todėl visi važiuoja antrąja ir rūpesčių beveik nekyla. Visgi vakarais ar savaitgaliais, kai laisvos abi eismo juostos, neretai tenka rizikuoti savo automobilio kėbulu bei saugotis neatidžių vairuotojų arba stebėti, kaip eismo dalyviai paskubomis persirikiuoja pėsčiųjų perėjoje.

Dalies vairuotojų tenka saugotis

Artūras Pakėnas, vairavimo mokytojas, „Delfi“ pasakojo, kad puikiai žino minėtą vietą ir ne kartą čia yra važiavęs su savo mokiniais.

„Šiaip jau vairuotojams reikėtų pradėti planuoti veiksmus ne panosėje, o kiek toliau nuo jos. Todėl, jei situacija būtų vertinama iš tolo, persirikiuoti būtų galima laiku“, – akcentavo jis.

Jis pastebėjo ir tai, kad Kelių eismo taisyklės (KET) nedraudžia persirikiuoti pėsčiųjų perėjoje.

„Jeigu kas nors prieštarauja, tegu nurodo KET punktą, kuris tai draudžia“, – pabrėžė pašnekovas.

Vairavimo mokytojas taip pat pastebėjo ir tai, kad dažniausiai pirmoji eismo juosta užstatyta automobilių, tad visi spėja persirikiuoti laiku ir avarinių situacijų nekyla. Visgi, pasak jo, daug kas nori važiuoti nosies tiesumu ir „tingi net tiek pasukti vairą, kad tilptų į juostą“.

Gudručiai, kurie atvažiuoja pirma eismo juostą ir nori prieš stotelę lįsti į antrąją, nes stotelės nemato, yra kalti. Visgi nenori pripažinti, kad apsižioplino, ir tenka su mokiniais jų toje vietoje saugotis“, – atviravo instruktorius, pridūręs, kad neretai tokie vairuotojai vairuoja prasčiau nei jo mokiniai.

Tiesa, jis pastebėjo, kad tiesioginio draudimo įvažiuoti maršrutiniam transportui skirtą stotelę nėra: į ją galima įvažiuoti ir sustoti, jeigu netrukdoma viešajam transportui. Visgi jei maršrutinis transportas turi pirmenybę kitų eismo priemonių atžvilgiu ir šios jį, išvažiuojantį iš stotelės, praleisti privalo, paprastas automobilis tokių privilegijų neturi.

„Kitaip tariant, įvažiavęs į stotelę ir norėdamas iš jos išvažiuoti vairuotojas privalo praleisti kitas transporto priemones ir tik tada važiuoti“, – akcentavo A. Pakėnas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (105)