DELFI redakcijai parašęs vilnietis Ernestas (pavardė redakcijai žinoma – DELFI) pasakojo, kad penktadienį vėlai baigė darbus, todėl nusprendė pasinaudoti trumpalaikės elektromobilių nuomos paslauga „Spark“ ir iš Senamiesčio parvažiuoti į Fabijoniškių mikrorajoną.
„Susiradau artimiausią elektromobilį, apžiūrėjau, ar niekur nėra gedimų, nors ir patikrinti automobilio stovį, kai nesi mechanikas, sunku“, – pasakojo vyras.
Anot jo, kelionės pradžioje nekilo jokių nesklandumų – automobilis važiavo lygiai, niekas nekėlė įtarimų. Tačiau kylant į Šeškinės kalną situacija pasikeitė.
„Ties Šeškinės kalnu sulėtinau važiavimo greitį iki 60 km/val., nes netoliese buvo greičio matuoklis. Pravažiavęs jį paspartinau tempą ir po kelių sekundžių išgirdau garsą, panašų į sprogimą“, – prisiminė DELFI skaitytojas.
Elektromobilį pradėjo mėtyti į kairę ir į dešinę ir, kaip prisiminė Ernestas, suėmus vairą abiem rankom jam pavyko sumažinti greitį ir suvaldyti automobilį bei sustoti.
„Buvau išsigandęs dėl to, kas ką tik įvyko, ir kad viskas galėjo baigtis daug blogiau, nes šalia arba priešpriešom galėjo važiuoti kitas automobilis ir būtų įvykusi avarija. Kai pavyko atsigauti po patirto streso, paskambinau 112 ir pranešiau apie situaciją“, – sakė vyras.
Pagalba – tik darbo dienomis
Pasak jo, į įvykio vietą atvykęs policijos pareigūnų ekipažas pamatė, kad yra sprogęs mašinos priekinis kairysis ratas. Pareigūnai pabrėžė, kad niekuo padėti negali, ir pasiūlė Ernestui kreiptis į „Spark“ – automobilio nuomos bendrovę.
Pamėginęs tą ir padaryti vyras sužinojo, kad bendrovės pagalbos linija dirba tik darbo dienomis, nuo 8 val. ryto iki 20 val. vakaro. Tad, neslėpė jis, sprogusia padanga teko nuvažiuoti iki artimiausios vietos, kur galima palikti automobilį, ir taip užbaigti kelionę.
„Pranešiau „Spark“ apie situaciją ir laukiau atsakymo pirmadienį, kai jie dirba. Deja, teko skambinti pačiam ir sužinoti, kas bus toliau. Operatorė paaiškino, kad automobilis bus nuvežtas į servisą, ten specialistas jį apžiūrės ir man bus pranešta, koks jo verdiktas ir kokia žalos kaina“, – kalbėjo Ernestas.
Nuskaičiavo iš sąskaitos
Kaip pasakojo DELFI skaitytojas, atsakymo jam teko laukti 3-4 dienas, o tuomet rado el. pašte pranešimą, kad turi susimokėti už sprogusį ratą 70 eurų. Be to, akcentavo jis, jis nebuvo supažindintas su automobilį apžiūrėjusio specialisto verdiktu, o iš mokėjimo kortelės minėta pinigų suma buvo nuskaičiuota iš karto, nesuteikus laiko susipažinimui su skirta bauda.
„Pagalvojau, kad tai yra absoliutus absurdas ir parašiau jiems laišką. Gavau atsakymą, kad esu pats kaltas, jog sprogo ratas – taip nurodo „Spark“ taisyklės. Vadinasi, esu kaltas, nes naudojausi jų paslaugomis. Nesiekiu jokio pelno, tik noriu teisybės ir bent atsiprašymo už patirtą stresą“, – aiškino vyras, pabrėžęs, kad apie šią situaciją nori informuoti ir kitus paslaugos naudotojus.
Viskas apibrėžta sutartyje
DELFI trumpalaikės elektromobilių nuomos bendrovė UAB „Ride Share“, valdanti prekės ženklą „Spark“, akcentavo, kad reikalavimas atlyginti nuotolius kyla atsižvelgiant į kliento ir bendrovės sudarytą automobilio nuomos ir paslaugų sutartį.
Atsiųstame atsakyme cituojama ištrauka iš sutarties 4.3 punkto, kuriame nurodoma, kad jeigu automobilio naudojimo terminu automobilis sugadinamas arba prarandamas, prarandami arba sugadinami automobilio priedai, „nuomininkas įsipareigoja sumokėti nuomotojui baudų sąraše numatytą baudą ir atlyginti nuomotojui padarytą žalą bei nuostolius, jei jų neatlygina automobilį apdraudusi draudimo bendrovė.“