Su „Delfi“ redakcija susisiekė greta Vilniaus esančių Čekoniškių gyventojas. Jis papasakojo, kad kovo 25-ąją savo el. pašto dėžutėje rado Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) laišką su pranešimu, kad jam už greičio viršijimą skirta bauda.

Prisijungęs prie E-Policijos sistemos vyras pamatė, kad skirtos dvi baudos – visos už greičio viršijimą toje pačioje vietoje, prie Čekoniškėse esančio naujojo greičio matuoklio. Per naktį, sakė pašnekovas, atkeliavo dar viena bauda, su laiku atėjo ir visos likusios. Iš viso – 11, iš kurių viena – nusižengimas su tarnybiniu automobiliu.

„Matosi, kad nuosekliai visos baudos ir suplaukė pagal padarytus nusižengimus. Viso dabar, pirmoji – už gruodžio 2 d. greičio viršijimą. Ir pikta, nes pirmiausia deklaravimas, kad greičio matuoklis atlieka prevencijos funkciją, yra niekinis: važinėji kelis mėnesius ir tik tada tau primenama, kad tu nusižengei“, – pabrėžė pašnekovas.

Jis pridūrė ir tai, kad užfiksuodamas pažeidimą greičio matuoklis nesumirksi, todėl vairuotojas net šviesos blykstelėjimu nėra įspėjamas, kad pažeidė Kelių eismo taisykles (KET). Kaip sakė pašnekovas, matuoklis sukalibruotas itin jautriai ir greičio viršijimą užfiksuoja jau važiuojant 11 km/val. daugiau nei leidžiama.

„Mane labiausiai trikdo tai, kad panašiu metu teko važiuoti Vilniaus Pilaitės prospektu, kur taip pat stovi naujas greičio matuoklis ir veikia testavimo režimu bei intensyviai mirksi. Jis savo blyksniais iš karto primena, kad darai pažeidimą, važiuoji per greitai. O čia – nieko“, – stebėjosi jis.

Vyras sakė, kad didžioji dalis atėjusių baudų – minimalios, susimokėti valstybei teks po 6 eurus. Toks baudos dydis, anot jo, verčia susimąstyti ir apie tai, ar jų administravimas valstybei neatsieis brangiau nei kad įkris pinigų į biudžetą.

Du metai – „dinozaurinis“ laiko tarpas

„Nieko nesakau, lėkiau, reiškia, pats kaltas ir nenoriu ginčytis dėl to, kad skirtos baudos. Tačiau glumina pats veikimo principas, kad apie nusižengimą nesi perspėjamas iš karto“, – neslėpė pašnekovas.

Jis sako girdėjęs, kad policijos pareigūnai sakė, jog terminas tokioms baudoms yra dveji metai. Visgi vyras tokį ilgą laiką, per kurį galima sulaukti baudos už greičio viršijimą, vadina dinozauriniu.

„Tai palikimas iš tų laikų, kai protokolai buvo administruojami rankomis, policijos pareigūnai sėdėjo ir tai darė. Dabar juk sistema automatinė“, – stebėjosi jis.

Protokolų beveik 40 tūkst.

Kaip „Delfi“ rašė, šimtais pradėję plaukti protokolai už greičio viršijimus Riešėje suglumino miestelio gyventojus. Ten stovintis greičio matuoklis įrengtas netoli gimnazijos, kur leistinas greitis – 30 km/val.
Kaip aiškino Policijos departamento Komunikacijos skyriaus vedėjas Ramūnas Matonis, minėto stacionaraus greičio matuoklio savininkė yra valstybės įmonė – Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD).

„Mūsų žiniomis, Šis matuoklis nebuvo susietas su Administracinių nusižengimų registru, dėl to duomenys negalėjo būti apdroti, o kai tik buvo įregistruoti registre, automatiškai buvo apdoroti ir iš karto išsiųsti pažeidėjams“, – komentavo pašnekovas.

Pasak R. Matonio, nuo 2020 m. spalio 27 d. iki š. m. kovo 28 d. (įskaitytinai) iš šio greičio matavimo prietaiso Administracinių nusižengimų registre įregistruota 37 430 Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimų.

Keliuose 70 tokių įrenginių

Kaip „Delfi“ sakė Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus komunikacijos vadybininkas Saulius Jansonas, visi praėjusiais metais Lietuvos keliuose įrengti greičio matavimo ir kitų pažeidimų fiksavimo įrenginiai veikia vienodais principais.

Tokių LAKD pernai įrengė 70. Visi matuokliai, aiškino LAKD specialistai, neblyksi – tai viena iš technologinių naujovių. Vietoje blykstės čia naudojamas infraraudonųjų spindulių apšvietimas, kuris žmogaus akiai nėra matomas, tad vairuotojai neapakinami.

„Matuokliai dažniausiai įrengiami vietose, kuriose yra padidėjusi rizika nukentėti pažeidžiamiems eismo dalyviams, pvz., gyvenvietėse prie mokyklų, perėjų ar sankryžų, ties ugdymo įstaigomis, religinio susibūrimo vietomis, pavojingomis sankryžomis, pėsčiųjų perėjomis ir kitais aktualiais objektais, ties kuriais yra tikėtini reguliarūs pėsčiųjų ir (arba) dviratininkų srautai“, – aiškino specialistas.

Matuokliams įjungta ir dar keletas kitų funkcijų. 70 naujos kartos įrenginių fiksuoja greičio viršijimo atvejus abiem kryptimis, o taip pat įamžina ir tuos vairuotojus, kurių automobilių techninė apžiūra nebegalioja. Taip pat įamžinti bus ir tie, kurie neturi galiojančio civilinės atsakomybės draudimo, taip pat – važiuoja nesusimokėję kelių naudotojo mokesčio.

Visą greičio matuoklių žemėlapį galite rasti čia.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (340)