Marija Kazanovič, Lietuvos kelių policijos vyresnioji specialistė, laidoje „DELFI diena“ išdavė, kad pareigūnai eismo intensyvėjimą pastebi dar rugpjūtį. Tuomet, sako ji, išauga avarijų statistika, o nemažai jų būna susiję su jaunais vairuotojais, kurie automobilį sudaužė, nes nepasirinko saugaus greičio arba jo nesuvaldė, nes stokoja įgūdžių.
Stebės ir pėsčiuosius
Anot M. Kazanovič, rugsėjį sunerimti turėtų visi, kurie linkę pažeisti kelių eismo taisykles. Nepaisant to, kad šiemet mokslo metų pradžioje nebuvo surengta tradicine tapusi „jautrumo“ akcija, kai greičio matuokliams nustatoma nulinės tolerancijos riba, anot specialistės, ypač didelis dėmesys bus skirtas vairuotojų blaivumo kontrolei.
„Kiekvieną savaitgalį ir ne tik savaitgalį vairuotojai bus po didinamuoju stiklu“, – kalbėjo ji laidoje.
Pirmosios 10 rugsėjo dienų bus skirta pėsčiųjų ir jų daromų pažeidimų kontrolei. Galiausiai, akcentavo žinovė, akys nukryps ir į tuos, kurie naudoja mobiliuosius telefonus vairuodami.
„Pastebėjome, kad šis įprotis itin gajus, o dar labiau paplitęs yra pomėgis naršyti internete sėdint prie automobilio vairo. Vairuotojai turėtų žinoti, kad kartais toks elgesys gali lemti ir prarastą vairuotojo pažymėjimą“, – sakė M. Kazanovič.
„Ereliams“ – jokios tolerancijos
Kalbėdama apie pradėjusius veikti vidutinio greičio matuoklius, Kelių policijos tarnybos atstovė akcentavo, kad rezultatai iki šiems šiuos oficialiai paleidžiant veikti kalba už save. Per septynis šių metų mėnesius Lietuvoje nustatyta 120 tūkst. atvejų, kai buvo viršytas leistinas vidutinis greitis.
„Kas trečias eismo įvykis yra lemtas dėl to, kad vairuotojas nepasirinko saugaus greičio arba viršijo leistiną greitį. Ir tokiems vairuotojams teks visas mūsų dėmesys ir nebus jokios tolerancijos“, – pažadėjo specialistė.
Griežtos bausmės neatgraso
Bene šiurpiausia statistika – neblaivių vairuotojų. Jų policijos pareigūnai kas savaitę sustabdo šimtais. Anot M. Kazanovič, per 8 šių metų mėnesius Lietuvoje pareigūnai nustatė daugiau nei 10 tūkst. neblaivių vairuotojų.
„Nuraminsiu, maždaug pusė iš jų buvo dviratininkai. Tačiau 5029 vairuotojai sėdo prie automobilio vairo po to, kai vartojo alkoholio, o daugiau nei 2 tūkst. iš jų buvo nustatytas didesnis nei 1,5 promilės girtumas, – akcentavo „DELFI dienos“ viešnia. – Tai reiškia, kad jiems gresia baudžiamoji atsakomybė, galinti pasibaigti ir metais kalėjimo.“
Nepaisant to, kad oficialioji statistika rodo, jog neblaivių vairuotojų skaičius sumenko 4 proc. palyginti su praėjusiais metais, visgi, sako M. Kazanovič, akivaizdu, kad ypač griežtos bausmės vairuotojų neatgraso nuo minties sėsti prie vairo išgėrus.
„Ir pasiteisinimai patys absurdiškiausi. Štai Kaune buvo sulaikytas vyras prie vairo, jau netekęs teisės vairuoti. Jo kraujyje buvo 5,85 promilės alkoholio ir jis dar sugebėjo juokauti su policininkais bei vairuoti“, – stebėjosi Kelių policijos tarnybos atstovė.
Visą laidą „DELFI diena“ galite pamatyti čia.