Daugiausia pažeidėjų greitį viršijo 20 – 30 km/val.
Kovoje su leistiną greitį viršyti mėgstančiais vairuotojais policija pristatė naują „ginklą“ – mobilius, ant trikojų stovų montuojamus lazerinius greičio matuoklius.
„Šiuo metu turime gavę 6 naujus greičio matuoklius. Naudojame ir neviešą automobilį, kuriame sumontuota greičio matavimo sistema, turime ir rankinį matuoklį“, – žiniasklaidos atstovams pristatydamas nemažo vairuotojų susidomėjimo sulaukusią naujovę kalbėjo Kauno apskrities Kelių policijos vadybos kelių patrulių kuopos vadas Ramūnas Kemzūra.
Panašu, jog tai pakankamai efektyvi priemonė, per savaitę mieste jais užfiksuota beveik 1000 pažeidėjų.
Daugiausia nustatyta atvejų, kai leistinas greitis viršytas 20 – 30 kilometrų per valandą. Net 11 vairuotojų jį viršijo daugiau, nei 50 kilometrų per valandą. O rekordininkas, A. Juozapavičiaus prospektu 118 kilometrų per valandą greičiu skriejęs vairuotojas.
Vairuotojai persiauklėja, Kauno gatvėse jaučiami pokyčiai
Nors Kauno policija naujuosius greičio matuoklius naudoja tik savaitę, pirmieji rezultatai jaučiami jau dabar. R. Kemzūra minėjo, kad mieste greitis pastebimai sumažėjo. Jei anksčiau vairuotojų srautas leistiną greitį viršydavo 20 – 30 kilometrų per valandą, dabar transporto srautai juda kur kas lėčiau.
„Tai rodo, kad mūsų vairuotojai yra sąmoningi ir supratingi bei nenori gauti baudų“, – sakė R. Kemzūra.
Naujieji greičio matuokliai jau išbandyti visose pagrindinėse Kauno transporto arterijose. Daugiausia pažeidėjų užfiksuota dvejose vietose, Jonavos gatvėje ties žiedine sankryža ir Garliavos prieigose.
Panašios taktikos ketinama laikytis ir ateityje, greitis bus matuojamas avaringiausiose, intensyviu eismo pasižyminčiose vietose, kur avaringumui įtaką turi leistino greičio viršijimas. R. Kemzūra atskleidė, jog šie prietaisai tiek mieste, tiek ir visoje Kauno apskrityje dirbs visą parą – tiek dieną, tiek ir naktį.
„Vienas prietaisas per savo darbo laiką gali keisti savo buvimo vietą 4 – 5 kartus”, – atskleidė Kauno policijos atstovas.
Matuoklio tolerancija priklausys nuo eismo sąlygų
Vienas labiausiai vairuotojus dominančių klausimų – kokios tolerancijos ribos taikomos naujuosiuose matuokliuose. Pasirodo, vienareikšmio atsakymo į šį klausimą nėra, policijos pareigūnai šią ribą keičia atsižvelgdami į situaciją ir eismo sąlygas.
„Kada dirbame tamsiu paros metu, lyjant, esant prastoms oro sąlygoms, tolerancija mažinama iki minimumo, o kai eismo sąlygos pakankamai geros, tolerancija gali siekti ir 10 kilometrų per valandą“, – sakė R. Kemzūra.
Paklaustas, kaip vertina socialiniuose tinkluose kilusį ažiotažą, kai vairuotojai kuria specialias grupes, dalinasi informacija apie veikiančius mobilius greičio matuoklius ir net gaminasi apie juos įspėjančius ženklus, Kauno Kelių policijos atstovas minėjo, kad tuo galima tik pasidžiaugti.
„Iš kitos pusės tai parodo, jog ši sritis buvo pakankamai apleista ir vairuotojai turėjo galimybę piktnaudžiauti. O šiai dienai, kai piktnaudžiavimas sumažėjo ar visiškai išnyksta, kyla nepasitenkinimas“, – svarstė R. Kemzūra.
Trukdysiantiems matuoti greitį grės sankcijos
Pareigūnas atkreipė dėmesį ir kitą reiškinį, kai vairuotajai ne tik dalinasi informacija apie veikiančius matuoklius, bet ir bando trukdyti matuoti greitį. Socialiniuose tinkluose esama iliustracijų, kaip matuoklis užstatomas automobiliu ar kita kliūtimi.
„Nesiūlau taip daryti. Su šiais prietaisais dirbantys pareigūnai turi vaizdo kameras, rinksime įrodymus, fiksuosime, tikrai bus taikoma atsakomybė. Šiai dienai galiu pasakyti, kad jos (baudos – DELFI) gali siekti nuo 60 iki 600 eurų. Ar verta taip elgtis ir trukdyti darbui? Manau, kad tikrai ne“, – sakė policijos atstovas.
Jis patikslino, kad šiais metais Kaune dar neužfiksuoti atvejai, kai dėl trukdymo dirbti naujaisiais matuokliais būtų pradėtos administracinių nusižengimų bylos. Kol kas pakankama pareigūno perspėjimo, griežtesnių priemonių imtis neteko. Tačiau tokių atvejų būta 2017 metais, kai įsiteisėjusiomis teismo nutartimis asmenys buvo nubausti už trukdymą policininkų darbui.
Statyti perspėjamųjų ženklų nereikia
Dar vienas nemažai diskusijų sukėlęs klausimas, ar privalo „trikojais“ dirbantys pareigūnai apie vykdomą greičio kontrolę vairuotojus įspėti specialiais ženklais?
„Su šiomis sistemomis mes galime dirbti trimis būdais: neviešai, viešu ir mišriu. Viešai dirbama, kai pastatomas policijos automobilis ir šalia jo „trikojis“, neviešai, kada pareigūnai dirba nevilkėdami uniformų ir naudodami specialiais ženklais nepažymėtą automobilį, o mišrus atvejis, kai pareigūnas gali vilkėti uniformą ir būti kiek nuošaliau“, – minėjo R. Kemzūra.
Reaguodamas į viešoje erdvėje kylančią pasipiktinimo bangą, esą greitis matuojamas vairuotojų prieš tai neįspėjus ženklus, esą grįžta laikai, kai policininkai slėpdavosi krūmuose, Kauno apskrities Kelių policijos patrulių vadas akcentavo, kad nėra reikalavimo įrengti įspėjančius ženklus.
„Policija niekada nestatydavo įspėjamojo ženklo, kada matuodavome greitį. Ar tai darydavome rankiniu būdu, ar naudodami specialiai ženklais nepažymėtą, neviešą automobilį. Šiai dienai ženklai statomi tik esant stacionariam greičio matuokliui. Kauno policija neturi nei vieno stacionaraus greičio matuoklio“, – sakė Kauno policijos atstovas.
Naujųjų greičio matuoklių radarų detektoriai dar nefiksuoja ?
Pasak pareigūnų, naujųjų greičio matuoklių veikimo principas pagrįstas naujausiomis technologijomis, leidžiančiomis matuoti abiem kryptimis vykstančio transporto greitį.
„Netgi galime nustatyti greičio limitus tiek sunkiasvoriam, tiek ir lengvajam transportui. Tai padeda išskirti eismo dalyvius. Įrodomoji medžiaga – nepriekaištinga, nelieka jokių abejonių, nes sistema išskiria greitį viršijusią transporto priemonę, o jos valstybinį numerį apveda stačiakampiu“, – sakė Kauno apskrities Kelių policijos patrulių vadas.
R. Kemzūra akcentavo, kad jo žiniomis šiai dienai dar nėra sukurta prietaisų, radarų detektorių bei antiradarų, kurie galėtų veiksmingai perspėti apie naujuosius „trikojus“.