Didelį ažiotažą tarp vairuotojų sukėlusi naujovė, lakstūnų siaubas trikojis baigia pirmuosius savo darbo metus Lietuvoje. Nors sakoma, viščiukus geriausia skaičiuoti rudenį, Panevėžio apskrities vyriausiasis policijos komisariatas (VPK) kol kas nesuskaičiavo, kiek vairuotojų jau pakliuvo į modernias greičio pinkles. Tačiau ir be statistikos akivaizdu, kad ši priemonė pasiteisino su kaupu.
„Statistikos, kiek trikojis užfiksuoja pažeidėjų, nesekame. Šie duomenys iš aparato keliauja tiesiai į registrą ir automatiškai apskaičiuojama bei skiriama asmeniui bauda. Mūsų darbas tik pastatyti ir darbui paruošti patį greičio matuoklį. O tai irgi nėra taip paprasta, reikia suprogramuoti eismo juostas, oro sąlygoms tinkamą apšvietimą ir t. t. Bet galime patikinti, kad trikojis savo užduotį atliko – nučiupta labai daug greičio mėgėjų“, – teigė Panevėžio apskrities vyriausiojo policijos komisariato komunikacijos specialistas Tadas Martinaitis.
Anot jo, stacionarus greičio matuoklis per laiką praranda savo efektyvumą, mat apie jį žinantys vairuotojai greitį sumažina tik tam tikroje kelio atkarpoje, tačiau nenuspėjamas trikojis – labai veiksminga prevencinė priemonė.
Gatvėje kaip lenktynėse
Visgi trikojais užfiksuoti pažeidimai rodo, kad kai kam pakliūti į policijos akiratį – nė motais. Policija fiksuoja daugybę atvejų, kai vairuotojų greitis ne tik užmiestyje, bet ir pačiame mieste stingdė kraują. O šį rugsėjį užfiksuotas ir savotiškas metų rekordas.
Popietę, esant intensyviam eismui Panevėžyje, automobilis „Mercedes-Benz“ Klaipėdos gatve lėkė 152 km/val. greičiu, kai leistinas trigubai mažesnis greitis.
„Po tokio pažeidimo vairuotojas, aišku, privalės atsisveikinti su teise vairuoti, o jam skirtos baudos dydį jau nustatys teismas“, – sako T. Martinaitis.
O daugiau nei dvigubai leistiną važiavimo greitį Panevėžyje vairuotojai viršija ne taip jau ir retai. Užmiestyje policijos fiksuotas pažeidėjų rekordas siekia 162 km/val. ten, kur leidžiamas 70 km/val. greitis. Neretas vairuotojas, kirtęs miesto ribą, sau leidžia lėkti dvigubai greičiau, nei numato Kelių eismo taisyklės.
„Po trikojų fiksuotų pažeidimų baudos gana greitai pasiekia pažeidėjus. Kartais jau rytojaus dieną galima sulaukti lakstymo pasekmių“, – sako T. Martinaitis.
Stebi judriausias vietas
Visgi kartais net ir moderniausia technika nuvilia. Mobiliesiems greičio matuokliams pradėjus dirbti šalies keliuose, žiniasklaidoje buvo pasirodžiusi pačios policijos informacija atidžiai tikslinti trikojų fiksuotus duomenis, mat ne vienas atvejis parodė, kad jie klydo.
Baudą gavęs vairuotojas vėliau pasirodė nė nevažiavo keliu, kur dirbo savarankiška pareigūnų įranga.
„Technika yra technika, su ja gali visko nutikti. Abejotinais atvejais dėl trikojų pažeidimų visada suteikiama teisė kreiptis į pareigūnus komisariate“, – teigia T. Martinaitis.
Anot jo, trikojai greičio matuokliai turi plačias panaudojimo galimybes: gali fiksuoti techninės apžiūros, draudimo duomenis pagal automobilio numerius. Ką jam įamžinti konkrečiu metu, nustato pareigūnai.
„Statome tokias priemones avaringiausiose, judriausiose vietose, kur vairuotojai dažniau pažeidžia Kelių eismo taisykles. Trikojai dirba kiekvieną dieną visoje apskrityje ir jų mums kol kas pakanka“, – teigia T. Martinaitis.
Daugiau modernių prevencijos priemonių Lietuvos keliuose policija, anot jo, dabar neplanuoja.
Skaitykite daugiau: https://sekunde.lt/leidinys/sekunde/trikoju-rekordai-stingdo-krauja/