Kauniečių užfiksuotoje nuotraukoje matyti, kad lengvasis automobilis „Mitsubishi“ kairėn sukti nusprendė prieš transporto priemonių eismą. Dažnai panašius vaizdus Kauno gatvėse matantys vairuotojai neslėpė ir šmaikštaus žodžio. „Sveikas rugsėji, sveiki atvykę/sugrįžę studentai, pamatysim daug tokių kuriozų“, – šmaikštavo kauniečiai.
Ne vienas vairuotojas studentų sugrįžimą prilygino ir intensyvesniam transporto priemonių eismui. „Liko mažiau nei savaitė iki apokalipsės gatvėse.“
Tiesa, kauniečiai ir teisino pavojingą manevrą atlikusį vairuotoją. „Ten keista gatvė, toliau vienpusė pasidaro. Man, nors ir kaunietis, irgi pastoviai norisi taip išsiraut, kai prisimenu, kad ten dar ne vienpusis“, – rašė vairuotojas.
Vairavimo mokytojai ir saugaus eismo ekspertai teigia, kad iš mažesnių miestų ir miestelių atvykstantys būsimi pirmakursiai pirmiausia turėtų atidžiai perskaityt kelių eismo taisykles ir judėjimo sankryžose tvarką. Negana to, prie automobilio vairo sėdę naujakuriai turėtų didesnį dėmesį skirti ir kelio ženklams.
Specialistai neretai pastebi, kad iš transporto priemonių grūsties greičiau ištrūkti trokštantys vairuotojai kartais ima elgtis neadekvačiai ir užvažiuoja ant šaligatvių, įlekia į priešpriešinę eismo juostą bei suka ten, kur draudžiama. Tokie neapgalvoti ir drastiški veiksmai neretai tampa priežastimi, dėl kurios vairuotojai patenka į avarijas.
Avaringiausias – Savanorių prospektas
Avaringiausia šių metų pirmąjį pusmetį tapo Vilniaus apskritis – čia įvyko net trečdalis visų Lietuvoje draudikų fiksuotų eismo įvykių. Antroje vietoje atsidūrė Kauno apskritis su 21 proc. eismo įvykių, trečioje – Klaipėdos apskritis, kur įvyko 14 proc. visų šalies eismo įvykių.
Draudimo bendrovės BTA duomenimis, avaringiausių gatvių penketuke savo pozicijos antrus metus iš eilės neužleidžia Savanorių prospektas Kaune.
„Nors Lietuvoje nuolat garsiai kalbama apie saugumą keliuose, atkreipiamas vairuotojų dėmesys į dažniausiai jų daromas klaidas, situacija beveik nesikeičia. Ir toliau daug eismo įvykių sukeliama važiuojant atbuline eiga, neatsargiai manevruojant ir kliudant stovinčius automobilius bei atsitrenkiant į priešais važiuojančio automobilio galinę dalį.
Dažniausiai tai techniniai įvykiai, tačiau ir kaltininkams, ir nukentėjusiesiems jie sukelia nemažai rūpesčių bei streso, kurio būtų galima išvengti, jei vairuotojai už vairo būtų kiek atidesni“, – sako draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.
Pasak A. Žiukelio, eismo įvykiai rodo, kad pagrindinės jų priežastys – atidumo stoka ir netinkamas automobilio gabaritų bei tarpų tarp automobilių apskaičiavimas.