Vairavimo mokytoja Olga Židovlenkova atkreipė dėmesį, kad išvažiavus iš Grigiškių ir judant Savanorių prospekto link, yra įrengtas tik vienas greičio ribojimo ženklas – prie pat išvažiavimo iš Grigiškių, ties degaline, vairuotojams nurodoma, kad toliau važiavimo greitis ribojamas iki 100 km/val.

Kitas greičio ribojimo ženklas įrengtas jau ties ženklu žyminčiu, kad prasideda miesto riba. Tuomet nurodoma, kad vairuotojai važiavimo greitį turėtų sumažinti iki 80 km/val., tačiau vairavimo instruktorė pažymi, kad greitis keičiasi gerokai anksčiau, tik akivaizdu, kad šią taisyklę dauguma vairuotojų pamiršta.

Kelių eismo taisyklėse nurodoma, kad greičio ribojimas galioja iki kito greičio ribojimo ženklo arba sankryžos. Būtent ties viaduku virš Gariūnų gatvės baigia galioti ir 100 km/val. greičio ribojimo ženklas, o tuomet, judantys Savanorių prospekto link, turi sumažinti važiavimo greitį iki 90 km/val.

„Situacija kebli, nes viaduku pakilę ir įvažiuojantys į kelią Savanorių per. link, važiuoja 90 km/val. greičiu, o atvažiavę magistrale vis dar laikosi 100 km/val. greičio ribojimo. Šioje vietoje trūksta greičio ribojimą patikslinančio ženklo, nes be jo eismo srautų greitis išsiskiria ir vairuotojai pasimeta“, – komentavo O. Židovlenkova.

Tiesa, vairavimo instruktorė atkreipė dėmesį, kad įdomi ir tai, jog sankryža yra laikoma būtent ta kelio atkarpa, kuri ribojasi su minėtu viaduku, tačiau anksčiau esantis įvažiavimas ir išvažiavimas ties Pirklių gatve, nėra žymimas, kaip sankryža.

„Čia nuolat važiuoja automobiliai, srautas tikrai nemažas, tačiau šis kelias nėra žymimas, kaip sankryža. Pirmumo ženklai įrengti tik ties viaduku, važiuojant ties „Veho“ salonu“, – įžvalgomis dalijosi vairavimo instruktorė.

O. Židovlenkova teigė, kad taip ne tik klaidinami vairuotojai, tačiau dalis jų pažeidžia Kelių eismo taisykles to nė neįtardami. Anot jos, greičio matavimo sistemoms, kurios jau diegiamos šiame kelyje, užfiksavus tokius vairuotojus, jie sulauktų baudos nors buvo suklaidinti, mat gatvė esanti tame pačiame lygyje nėra laikoma sankryža, o vėliau skirtingų lygių sankryža tampa atskaitos tašku greičio ribojimui keisti.

„Užtektų įrengti patikslinantį ženklą, kuris apibrėžtų, koks greičio ribojimas taikomas už viaduko. Dažnai šiuo keliu važiuojantys vairuotojai žino, kad važiuojant iš miesto Grigiškių link, vos pasibaigus miesto ribai greičio ribojimas nustatytas iki 100 km/val., todėl važiuojantys į miestą tikisi, kad situacija nesikeičia, nors yra visai kitaip“, – sakė O. Židovlenkova.

„Delfi“ susisiekus su Lietuvos automobilių kelių direkcija, įmonės atstovė Eglė Nemanytė patvirtino, kad minimame kelio ruože nuo viaduko su Gariūnų gatve važiuojant Savanorių prospekto link nustatytas leistinas važiavimo greitis yra 90 km/val.

„Kelių direkcija dėl šio kelio ruožo ir jo ženklinimo sprendimų klausimų ar panašių kreipinių nėra sulaukusi. Vis dėlto, patiksliname, jog šioje kelio atkarpoje kelio ženklinimo sprendimai atitinka numatytas ir galiojančias Kelių eismo taisyklių ir kelių ženklinimo taisykles. Važiuojant Savanorių prospekto link, už sankryžos vairuotojams baigia galioti 100 km/val. ribojimas – važiavimo greitis yra 90 km/val.“ – nurodė E. Nemanytė.

Pasiteiravus, kodėl papildomas greičio ribojimo ženklas nebuvo įrengtas ir ar LAKD galėtų jį įrengti, kad vairuotojai galėtų aiškiai suprasti, koks leistinas greitis yra skirtinguose ruožuose, įmonės atstovė nurodė, kad kelio ženklinimo keisti neplanuojama, mat atitinka reglamentą, o klaidų vairuotojai išvengtų prisiminę Kelių eismo taisykles.

„Svarbiausias kelių direkcijos tikslas – saugumo kelyje didinimas, kuris yra įgyvendinamas diegiant įvairius infrastruktūros sprendimus bei šviečiant visuomenę. Norime pabrėžti, jog kelių ženklinimo sprendimai yra parenkami pagal nustatytus ir galiojančius reglamentus, kurių nuosekliai laikomės. Šioje situacijoje reiktų atkreipti dėmesį į vieną Kelių eismo taisyklių, kuria nurodoma, jog už sankryžų nustoja galioti prieš tai buvę ar įvesti eismo ribojimai, eismo režimai“, – nurodė E. Nemanytė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)