Egidijus Babelis, LNK laidos „Ne vienas kelyje“ žurnalistas ir siužeto herojus, DELFI pasakojo, kad gyvena Vilniaus senamiestyje ir kai kuriose nereguliuojamose perėjose, kur labai intensyvūs pėsčiųjų srautai, laikantis naujų KET, eismas tampa tiesiog neįmanomas.
Tą laidos siužete jis parodo labai vaizdžiai. Įsėdęs į automobilį važiuoja ir praleidžia kiekvieną pėsčiąjį, kurį privalo praleisti remiantis naujais KET reikalavimais. Netrukus už žurnalisto automobilio nusidriekia eilė automobilių ir viešojo transporto.
Pastebėję, kad ryškus automobilis ilgą laiką stovi „užstrigęs“ prieš perėją, netgi pėstieji ėmė moti ranka, kad žurnalistas važiuotų pirmyn ir nestabdytų eismo. Pavyzdingu norintį būti žurnalistą ima mokyti net viešojo transporto vairuotojas, įnirtingai pypsenantis iš paskos. Situacija įkaito kaip reikiant, mat nusidriekė automobilių spūstis, o prie vairuotojo priėję pėstieji piktinosi: „Važiuok, eismą blokuoji“. Pamokyti vairuotoją panoro netgi užsieniečiai, o atsirado ir tokių, kurie buvo pasirengę ištempti vairuotoją iš automobilio.
„Įprastai eismas ten vykdavo taip, kad pamatydavai tarpą ir pravažiuodavai. Ir ten viskas vyksta taip nuo senų senovės: vairuotojai žino, kad kerta intensyvią pėsčiųjų perėją, niekas per žmones nevažiuoja. Ne taisyklių naujų reikia, o visų eismo dalyvių bendradarbiavimo tarpusavyje“, – tiki siužeto autorius.
Vairuotojas neslepia, kad įprato prieš kiekvieną pėsčiųjų perėją atleisti akceleratorių, tačiau norėtųsi, kad pėstieji įprastų prieš perėją stabtelėti ar bent pasižiūrėti į atvažiuojančius automobilius ir įvertintų situaciją.
Vilniaus savivaldybė akcentavo, kad ne vienoje panašioje sostinės vietoje atsiras šviesoforai, reguliuosiantys pėsčiųjų ir automobilių eismą. Tą patį pažadėjo ir kitos savivaldybės. Visgi E. Babelis neslepia, kad kai kuriose vietose šviesoforų įsivaizduoti negalįs.
„Ten, kur mašinos važiuoja 10-20 km/val. greičiu ir visi visą laiką prasilenkinėdavo, niekas nenukentėjo, neikas nežuvo ir šviesoforai ten būtų nesąmonė“, – įsitikinęs žurnalistas.