Po apmokėjimo pinigai grįžo į sąskaitą
Vilnietis pasakojo, kad gavęs baudą už automobilio stovėjimą netruko suprasti, kodėl buvo nubaustas, todėl esant galimybei planavo už ją sumokėti. Vis dėlto, panorus šį veiksmą atlikti, paaiškėjo, kad visas ne taip lengva, kaip atrodo.
„Kai per JUDU sistemą norėjau apmokėti baudą, įvyko kažkoks nesusipratimas. Viskas ėjosi sklandžiai, vos patvirtinus mokėjimą pinigai buvo nuskaičiuoti nuo mano sąskaitos, tačiau tada – vos pasidžiaugus, kad viską susitvarkiau, gavau pranešimą, kad nuskaičiuoti pinigai grąžinti į mano sąskaitą. Nesupratęs, kaip taip gali būti, pradėjau aiškintis. Patikrinęs informaciją JUDU sistemoje sulaukiau pranešimo, kad mano bauda jau yra apmokėta. Nors ir būtų gerai, neskubėjau džiaugtis, kad nė kiek neišleidęs apmokėjau baudą. Pasirodė per gerai, kad tai būtų tiesa. Vėliau paaiškėjo, kad būtent taip ir buvo.
Antrą kartą mokėti negalėjau, vis išmesdavo pranešimą, kad operacija nepavyko, nes sistemoje buvo tvirtinama, jog apmokėjimas įvykdytas. Supratęs, kad pats nieko nepadarysiu kreipiausi į JUDU atstovus. Mano nelaimei, diena, kada išsiunčiau elektroninį laišką, buvo penktadienis, todėl iki kol sulaukiau atsakymo pirmadienį, baudos mokėjimo terminas baigėsi, gavau pranešimą, kad informacija apie nesumokėtą baudą perduota Vilniaus miesto savivaldybės administracijos įgaliotiems pareigūnams, kuriems išnagrinėjus bylą neabejotinai piniginę turėsiu paploninti dar labiau“, – aiškino Vytautas.
Vyras neslėpė pasipiktinimo, kad net paklausus apie termino pratęsimą, kadangi sumokėti negalėjo dėl sistemos klaidos, sulaukė neigiamo atsakymo bei paaiškinimo, kad terminas negali būti pratęstas.
„Tai yra visiškas absurdas. Juk nebėgu nuo atsakomybės, noriu sumokėti baudą, tačiau dėl sistemos klaidos to padaryti negalėjau, o dabar to padaryti nebeleidžia, nes neva terminas negali būti pratęstas. Gyvenime nutinka įvairiausių situacijų, todėl žmogus negali būti įpareigotas tą pačią minutę ar dieną viską mesti ir lėkti mokėti baudos. Tačiau jei kitą dieną to padaryti nepavyksta dėl su tuo žmogumi nesusijusios klaidos, tai jau jo kaltė, kad delsė ir nemokėjo tą pačią dieną? Visiška nesąmonė“, – pasipiktinimo sistema neslėpė vilnietis.
Vytautas teigė, kad JUDU atstovų pateiktame atsakyme jam buvo nurodyta, jog SĮ „Susisiekimo paslaugos“ nėra įgaliota pratęsti rinkliavos mokėjimo termino, o jam paskirtos baudos apmokėjimas per nustatytą 72 val. terminą nebuvo gautas.
Kiekvieną situaciją nagrinėja atskirai
JUDU atstovai panašų atsakymą pateikė ir „Delfi“, tačiau pabrėžė, kad kiekviena situacija nagrinėjama individualiai.
„Deja, tačiau JUDU (SĮ „Susisiekimo paslaugos“) įmonė nėra teisiškai įgaliota pratęsti rinkliavos mokėjimo 72 valandų terminą. Tačiau kiekvienas neaiškus atvejis yra derinamas su Vilniaus miesto savivaldybės administracija ir ten nagrinėjamas pateikiant visas aplinkybes. Suprantame, kad tai sukelia nepatogumų klientams, todėl visuomet primename vos tik gavus šį pranešimą – mokėjimo neatidėlioti ir pasistengti šį darbą atlikti kaip įmanoma greičiau ir pasilikti laiko atsargą, jei iškiltų nesklandumų“, – teigiama JUDU atsakyme „Delfi“.
Paklausus ar dažnai pasitaiko tokių sistemos klaidų, kai vairuotojai negali sumokėti baudų, JUDU administracija teigė, kad dažniausiai tokios klaidos pasitaiko dėl banko ar kitų sistemų sutrikimų. Pavyzdžiui, neveikia mokėjimo tarpininko paslauga ir negali būti suformuojamas apmokėjimas. Anot jų, dažnesni sutrikimai susiję ne su baudų apmokėjimais, o labiau su programėlių ar savitarnos veikla. Vis dėlto, jie pabrėžia, kad visais tokiais atvejais atsižvelgiama į kiekvieną situaciją individualiai.
„Delfi“ teiravosi, ką daryti tais atvejais, kai dėl tokių klaidų nepavyksta sumokėti paskirtos baudos.
„Galima atvykti į KAC arba mokėti terminale. Jei mokėjimo nepavyksta suformuoti, savitarnoje susimokėti klientas neturi galimybės, tokiu atveju klientus kviečiame atvykti į artimiausią klientų aptarnavimo centrą, paskambinti informaciniu telefonu, kadangi apmokėjimo terminas yra 72 valandos, o atsakymas el. paštu gali užtrukti iki 3–5 dienų. Taip pat galima sumokėti „Perlo“ terminaluose išskyrus „Maxima“ parduotuvėse esančius „Perlas“ terminalus, „Perlas Go“ programėle arba „Maxima“ parduotuvių kasose, nurodant pranešimo registracijos numerį“, – aiškino JUDU atstovai.
JUDU administracija taip pat nurodė, kad tais atvejais, jei pavėluojama sumokėti pasiūlytą sumą, pranešimas perduodamas Vilniaus miesto savivaldybės administracijai, kuri nagrinėja pažeidimą ir sprendžia, kokią baudą pateikti. Vis dėlto, anot jų, situaciją įmanoma išspręsti ir nemokant daugiau nei buvo paskirta.
„Šiuo atveju, galima pateikti įrodymus apie bandymus sumokėti ir prašyti, kad būtų suteikta galimybė sumokėti nustatyto dydžio vietinę rinkliavą. Tačiau labai svarbu, kad negalėdami apmokėti baudos laiku, klientai kuo įmanoma greičiau kreiptųsi į JUDU, kad spėtų apmokėti kitu būdu. Geriausia būtų skambinti telefonu +370 5 210 70 50 arba padidinto tarifo numeriu 19118“, – komentavo JUDU administracija.
Jūsų tema taip pat verta istorijos? Susisiekite: auto@delfi.lt