Kaip BNS sakė Policijos departamento atstovas spaudai Ramūnas Matonis, policija numato pereinamąjį laikotarpį, kol vairuotojai pripras prie šių ir kitų įvedamų naujovių. Tą patį žada ir Kauno, Vilniaus savivaldybės.

„Tikrai nedarysime kažkokių reidų ar patikrinimų, kaip yra laikomasi tų naujų Kelių eismo taisyklių pakeitimų, leisime vairuotojams tiesiog priprasti prie jų“, – tvirtino R. Matonis.

Kelių eismo taisyklių pakeitimai numato, kad automobiliams nuo sausio 1-osios draudžiama stovėti gatvės ir įvažiavimo į teritoriją sankirtoje ir arčiau kaip 5 metrų atstumu nuo jos. Draudimas bus taikomas tik toje kelio pusėje, kurioje yra įvažiavimas, tačiau ne priešais jį.

Anot R. Matonio, kai kuriais atvejais turės atsirasti ir specialus ženklinimas, o tai greičiausiai galėtų būti padaryta tik kai leis meteorologinės sąlygos, t.y. kai šalia kiemų neliks sniego.

Be kita ko, nuo sausio nuvilkti ne vietoje paliktą ar eismui trukdantį automobilį galės ne tik policija, kaip iki šiol, bet ir ugniagesiai, savivaldybių viešosios tvarkos pareigūnai, kai kurie aplinkosaugininkai, Lietuvos transporto saugos administracijos atstovai.

Nuvilks tik trukdančius eismui

Vilniaus savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Adomas Bužinskas tvirtina, kad ir šia teise sostinė neskubės naudotis, o bent jau sausio mėnesį tik įspės vairuotojus. Jis sako, kad šiuo metu dar vykdomi viešieji pirkimai automobilių nuvilkimo paslaugai, jau padidintas ir etatų skaičius savivaldybės Viešosios tvarkos skyriuje.

„Tikrai nebus taip, kad visus automobilius nuo visur nuvilkinėsime. Prioritetas paprastas – tie automobiliai, kurie trukdo miesto gyvenimui arba kelia didelę grėsmę eismo saugumui, bus tikrai pašalinti. Miestas yra gyvas organizmas ir transporto priemonė, pastatyta po draudžiamu ženklu, vieniems atrodo menkavertis pažeidimas, bet dėl to gali nepravažiuoti sniego valymo mašina, gali būti neaptarnaujami atliekų konteineriai, o kritiniu atveju – į kiemą neįvažiuoti greitosios pagalbos automobiliai, gaisrinė“, – sakė A. Bužinskas.

Anot jo, antras prioritetas bus automobiliai, statomi, pavyzdžiui, ant pėsčiųjų perėjų, pėsčiųjų ir dviračių takų, blokuojantys vaizdą ar kitaip trukdantys kitiems eismo dalyviams.

A. Bužinskas sako, kad visą sausį savivaldybė taisykles pažeidusiems vairuotojams paliks informacinius lapelius.

„Nuo sausio pradėsime informacinę kampaniją, skirdami paprastas baudas informuosime gyventojus, kad jums pasisekė šį kartą, bet kitą kartą už tokį pažeidimą jūsų automobilis bus nuvežtas“, – tvirtino administracijos direktoriaus pavaduotojas.

Viešosios tvarkos skyriaus vedėjas Andžejus Dinikis atkreipė dėmesį, kad savivaldybės ir įmonės „Susisiekimo paslaugos“ situacijas prie kiemų vertins individualiai, atlaidžiau gali būti žiūrima į atvejus, kai išvažiavimai išeina į mikrorajonų vidines gatveles, kur automobilių greitis siekia 10-20 km/h.

„Suprantame, kad greičiausiai Susisiekimo ministerija, siekdama saugumo, omenyje labiau turėjo išvažiavimus į intensyvesnes ar greitesnes gatves, kad čia nekiltų avaringų situacijų. Bet į tą patį katilą papuola išvažiavimai iš aikštelių į vietinį keliuką, kur iš esmės visai nėra tokių situacijų, viskas yra draugiškai ir tvarkingai“, – teigė jis.

„Pareigūnai įvertins pačią vietą, jie juk – irgi vairuotojai, tad važiuodami pažiūrės, ar automobilis potencialiai kelia pavojų, ar ne. Jei kelia – galimas atvejis, kad jis bus fiksuojamas kaip pažeidžiantis taisykles. Galbūt išskirtinai pavojingos vietos atėjus galimybei ženklinti bus paženklintos ant važiuojamosios dalies“, – pridūrė savivaldybės atstovas.

Anot jo, problemiškiausiose vietose turėtų atsirasti ir specialus ženklinimas, tačiau kur tiksliai – dar sprendžiama.

Gyventojai raginami susitarti

Tiek Vilniaus, tiek ir Kauno savivaldybių atstovai primena gyventojams, jog apie pažeidimus galima pranešti ne tik skambučiais, bet ir per specialias šių miestų elektronines pranešimų sistemas, nufotografavus automobilį telefonu.

Kartu gyventojai raginami neskubėti siųsti pranešimų, o pradžioje susitarti dėl naujos tvarkos tarpusavyje.

„Stengsimės geranoriškai į tai pažiūrėti, įspėti gyventojus, kad taip negalima palikinėti automobilių, kad tai draudžia naujos įsigaliojusios taisyklės. Tik tais atvejais, kai gyventojai nesupras įspėjimo ar pakartotinai darys pažeidimus, kaip kraštutinę priemonę taikysime administracinės nuobaudos paskyrimą“, – BNS sakė Kauno savivaldybės Viešosios tvarkos skyriaus vedėjas Gintaras Gatulis.

Jis pabrėžė, kad svarbiausias kriterijus taip pat bus tai, ar automobilis trukdo eismui.

„Vis dėlto tikėtumėmės gyventojų supratingumo, visų pirma, tarpusavyje, kad jie kalbėtųsi, suprastu ir transporto priemones paliktų taip, kaip galima palikti, nesudarytų kliūčių nei sau, nei kaimynams. Bet jei gausime pranešimą, kiekvienas jų bus vertinamas individualiai“, – pridūrė tarnautojas.

Jo kolega iš Vilniaus savivaldybės A. Dinikis sako, kad tiek policija, tiek viešosios tvarkos skyrius turi svarbesnių prioritetų, nei automobiliai prie įvažiavimų į kiemus, o gyventojų atsiųstas pranešimas apie pažeidimą gali būti įvertintas ir automatiškai, neatsižvelgus į situacijos subtilybes. Tad, pasak jo, „gali būti, kad žmogus gaus ir baudą“.

„Todėl svarbu, kad vieni žmonės nepradėtų piktnaudžiauti, bet ir kiti, kurie gerai išmano kelių eismo taisykles, kad nepradėtų vien iš sportinio intereso žmones piktybiškai gaudyti, fotografuoti, nes taip jiems tiesiog norisi. Reikėtų įvertinti realų pavojų kitam eismo dalyviui“, – tvirtino jis.


Elektromobilius teks patraukti

Nuo sausio 1-osios taip pat bus privaloma iš krovimo stotelių patraukti elektromobilius vos juos pakrovus, jei kelio ženklai nenumato kitaip, t.y. tam tikrose krovimo stotelėse bus numatytas stovėjimas ribotą laiką. Taip tikimasi padidinti krovimo vietų prieinamumą kitų elektromobilių savininkams.

Kiti taisyklių pakeitimai numato, jog specialiajam transportui praleisti automobiliai turės sudaryti koridorių pasitraukiant į artimesnį – dešinįjį arba kairįjį – kelkraštį. Taip pat patikslinta tvarka, kas turi pirmumą greitėjimo-lėtėjimo juostose, apsisukant sankryžose su šviesoforu.

Numatyta aiškiau atskirti elektrinius paspirtukus ir paspirtukus be variklio: pastarieji bus priskiriami pėstiesiems, o elektriniai – motoriniams dviračiams. Tad tokių motorinių dviračių vairuotojams taps privalomi kelių eismo taisyklių reikalavimai, dabar taikomi dviračiams, o paprastų paspirtukų – pėstiesiems.

Kai kurie pakeitimai įsigalios dar po pusmečio: atsiras naujas ženklas – „dviračių gatvė“, taip pat dviejų tipų maršrutiniam transportui skirtos eismo juostos, žymimos raide A arba simboliu A+, numatoma ir kitų smulkesnių pakeitimų.

Šaltinis
Temos
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (18)