Stoja kur nori ir kaip nori
Vilnietis Kasparas į „Delfi“ redakciją kreipėsi neslėpdamas pasipiktinimo, kad kurjerių tarnybos ir prekių tiekėjai mieste elgiasi taip, lyg jiems galiotų kitos taisyklės. Vilnietis pasakojo, kad ypač centre kurjeriai savo furgonus palieka nesivadovaudami jokia pagarba kitiems ir atsargumu, mat neretai užsatato pravažiavimus, išvažiavimus iš vidinių kiemų, taip pat automobilius palieka tiesiog pirmoje eismo juostoje taip ne tik sumažindami eismo pralaidumą, dėl ko formuojasi spūstys, tačiau ir sukeldami pavojų.
„Sunku suprasti, kokios taisyklės šiems vairuotojams galioja, o kokios ne. Gal jie apskritai turi savas taisykles? Gal darbdaviai jiems rekomenduoja sustoti ten, kur patogu net jei toje vietoje sustoti draudžiama. Visi vargstam ieškodami vietos, tačiau dėl to nenumetam automobilių kur papuola. Įsivaizduokit, kas būtų, jei kiekvienas, kuriam kažkur reikia tik trumpam, įjungtų „avarinį“ ir automobilį tiesiog paliktų vidury gatvės. Juk jis tik trumpam, negi pyksi, kad negaišo daugiau laiko vietos paieškoms. Ironizuoju, tačiau tai yra tiek pat absurdiška, kokia absurdiška yra susiformavusi kurjerių elgsena, nors manau, kad lengvojo automobilio vairuotojas tokiu atveju baudą gautų greičiau nei spėtų nueiti nuo automobilio“, – teigė Kasparas.
Skaitytojas taip pat prisipažino, kad dar didesnį pyktį tokia situacija kelia pareigūnų požiūris į tokį vežėjų elgesį. Kristupas teigė, kad jam ne kartą teko matyti, kaip pareigūnai patys aplenkia ne vietoje pastatytą furgoną ir tiesiog nuvažiuoja toliau.
„Kažkada pavyko įvesti tvarką, kad kurjeriai savo furgonų nestatytų ant dviračio tako Gedimino prospekte, tačiau tai, jog ten apskritai negalima sustoti, vis dar nėra įsisąmoninama, o ir pareigūnai dėl to nieko nedaro. Neseniai tokią pat situaciją pavyko užfiksuoti Goštauto gatvėje. Furgonas paprasčiausiai buvo paliktas pirmoje eismo juostoje. Ja važiavę pareigūnai persirikiavo į antrą juostą ir lyg niekur nieko nuvažiavo. Nuoširdžiai susimąsčiau, kad gal buvo koks pakeitimas įvestas ir aš tiesiog nežinau, kad taip sustoti kurjeriams nėra draudžiama, tačiau pasitikrinęs supratau, kad jiems vis dar galioja tokia pat tvarka, kaip ir vairuojantiems lengvuosius automobilius“, – pasipiktinimo neslėpdamas pasakojo skaitytojas.
Taisyklės galioja visiems
Jorūnė Liutkienė, Lietuvos kelių policijos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyriausioji specialistė teigė, kad pareigūnai supranta, jog kurjeriams kartais tikrai sudėtinga patogiai privažiuoti prie tam tikrų objektų ar kelių ruožuose pristatant siuntas ar išsikraunant krovinius, tačiau tai jiems nesuteikia jokių nuolaidų, mat stovėjimą draudžiamose vietose policijos atstovai vertina kaip Kelių eismo taisyklių pažeidimą ir už pažeidimus taiko administracinę atsakomybę.
„Kelio ženklas „Sustoti draudžiama“ nesuteikia vairuotojams teisės kroviniui krauti ar keleiviams laipinti, taip pat stovėti ant dviračių tako. Pastebėję akivaizdų pažeidimą, kai transporto priemonė paliekama ten, kur įrengtas „Stovėti draudžiama“ ženklas, ar vietose, kur trukdomas transporto priemonių eismas, arba gavę užfiksuotą pažeidimą iš piliečių, skiriame nuobaudas vairuotojams. Atsakomybė už sustojimo ir stovėjimo taisyklių pažeidimus numatyta ANK 417 str. 2 d., kurioje numatoma, kad gali būti taikoma bauda nuo 30 iki 90 eurų“, – komentavo LKPT atstovė.
J. Liutkienė taip pat informavo, kad gyventojai, pastebėję kurjerių stovėjimą, kai trukdomas eismas, gali užfiksuoti pažeidimą ir siųsti į portalą „epolicija“.
„Pastatų ar verslų savininkai ten kur nuolat gabenamos siuntos ar pristatomos prekės, o eismas intensyvus, gali pasirūpinti, kad būtų įrengiamos vietos kroviniams iškrauti“, – pabrėžė J. Liutkienė.