Lietuvoje nuo lapkričio 10 iki kovo 31 dienos, draudžiama eksploatuoti vasarines padangas. Tai reiškia, kad automobilis turi būti apautas demisezoninėmis, paprastomis žieminėmis ar dygliuotomis padangomis. Minimalus padangų protektoriaus gylis – 3 milimetrai.
Važiuojant automobiliu, kurio padangos yra itin nusidėvėjusios ar vasarinės, gresia bauda nuo 50 iki 100 eurų. Be to, sukėlus eismo įvykį, gali negalioti privalomojo vairuotojų civilinės atsakomybės draudimo apsauga.
O štai Latvijoje nuo šių metų draudžiama žiemos metu važinėti demisezoninėmis padangomis, kurios pažymėtos tik M+S simboliu. Padangos turi būti arba skirtos būtent žiemai, arba M+S, tačiau kartu pažymėtos ir kalno su snaige simboliu.
Latvijos kelių eismo saugumo direkcijos skelbia, kad žieminės padangos pas brolius latvius privalomos nuo gruodžio 1 iki kovo 1 dienos. Dygliuotas padangas galima naudoti nuo spalio 1 iki gegužės 1 dienos. Minimalus protektoriaus gylis – 4 milimetrai, todėl verta pasitikrinti, ar Lietuvoje dar tinkamos padangos, tinkamos ir Latvijoje.
Kaip skelbia Latvijos visuomeninis transliuotojas, naudojant netinkamas arba „plikas“ padangas, policija vairuotojams skiria įspėjimą arba baudą nuo 15 iki 55 eurų.
Estijos policijos ir pasienio apsaugos tarnyba informuoja, kad Estijoje, kaip ir Latvijoje, žieminės padangos privalomos nuo gruodžio 1 d. iki kovo 1 d. Padangų protektoriaus gylis turi būti didesnis nei 3 mm, pageidautina – bent 4-5 mm.
Nuo 2022 metų gruodžio Estijoje taip pat nebegalima naudoti demisezoninių padangų žiemą, nebent jos yra pažymėtos kalno ir snaigės simboliu. Estijos transporto inspekcija priduria, kad dygliuotas padangas galima naudoti nuo spalio 15 iki kovo 31 dienos. Išimties tvarka dygliuotas padangas galima naudoti nuo spalio 1 iki balandžio 30 dienos, tačiau tik esant žiemos sąlygoms keliuose.
Kaip skelbia Estijos dienraštis „Postimees“, pagal Kelių eismo taisykles, transporto priemonės su reikalavimų neatitinkančiomis padangomis savininkas gali būti nubaustas iki 80 eurų bauda. Tačiau jei vairuotojas sukelia pavojingą situaciją, jis gali būti nubaustas iki 400 eurų bauda ir iki šešių mėnesių netekti teisės vairuoti.
Lenkijoje reikalavimai skiriasi. Ten žieminės padangos nėra privalomos, tik stipriai rekomenduojamos laikotarpiu nuo lapkričio 1 iki balandžio 1 dienos, o dygliuotos padangos apskritai yra draudžiamos visais metų laikais.
Kadangi nėra reikalavimo dėvėti tokias padangas, nėra ir baudų už važiavimą vasarinėmis, tačiau, kaip skelbia Lenkijos kelių policija, naudojant dygliuotas padangas skiriama 100 zlotų bauda, tai yra, maždaug 23 eurai.
Vokietijos taisyklėse nenurodoma minimali temperatūra ar laikotarpis, kada turi būti sumontuotos žieminės padangos. Vairuotojai turi pritaikyti padangas prie oro sąlygų. Žieminės padangos privalomos esant ledui, prispaustam sniegui, šlapdribai ir plikledžiui.
Europos vartotojų centrų tinklo padalinys Vokietijoje skelbia, kad žieminių padangų protektoriaus gylis turi būti ne mažesnis kaip 1,6 mm. Leidžiama eksploatuoti tik žiemines padangas arba demisezonines, tačiau būtinai pažymėtas kalno ir snaigės simboliu.
Nurodoma, kad pažeidus įstatymą, baudos skiriamos ne tik automobilio vairuotojui, bet ir savininkui. Vairuotojui gresia bauda nuo 60 iki 120 eurų, o savininkui skiriama 75 eurų bauda.